• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Pepparkaksdeg
    AnAngel skrev 2010-01-07 20:32:28 följande:
    Idag gick jag hem från jobbet, eller gick... maken hämta mig, fått så ont i ländryggen/korsryggen, kunde knappt stå,än värre gå! Men så fort jag sitter så går de onda över... Började få lite ont i tisdags men tänkte att ja säkert legat konstigt eller så... men måste vara ngt annat, känns som tusen nålar i ryggslutet när jag rör mig! Hur ska jag sova inatt då?? Ska träffa bm imorgon samt en läkare, och innan de göra mitt RUL, så full rulle... inte lätt att vara gravid inte! Hoppas bara att de inte är ngt farligt och snart ger med sig, blir hemma en vecka i allafall, redan gjort upp de med chefen, så jag får vila, så får vi se va läkaren säger imorgon om de blir längre... de lät så på min bm... och jag som får noja på att vara inne och ta de lugnt! Klättrar på väggarna om de blir för lugnt, haha!GRATTIS till lyckade RUL... va underbart! Ska lyckas ta mig upp till sängen och försöka vila, helt slut!
    Säkert inget farligt,men USH vad jobbigt det låter
    KRAM!

Ska skaffa ett bälte för fogarna snart. Börjar kännas rejäl och det lär ju inte bli bättre,tyvärr....

Som du sa ; Inte lätt att vara gravid inte!
  • Sweetangel85

Grattis till alla med lyckade RUL idag!!!!!!

Själv var vi oxå dit idag o fick se bebisen för första ggn.. de var sååå härligt..
    Tog 1 timme innan vi kom in då de hade blivit fel på dag enligt dem.. men jag e bombsäker på dag o tid.. men till slut tog en snäll BM som skulle hem för dagen, emot oss iaf!! Supergullig!

Var så sjukt nervös allså.. men de var en välskapt bebbe som var sååå livlig o snurra, vred o sparka som bara den heeela tiden.. Den sög på tummen o vifta me armarna o bena. Raka motsatsen till sonen som var såååå lugn!

Denna sparkade med bägge fötterna jämfota på magen när hon tryckte me apparaten, så gör skoj ut

Fick exakt samma BF datum som enligt SM
    Med sonen skiljde de bara en dag, fast åt rätt håll
    HOn sa att jag a tagligen måste vara rätt regelbunden, o jaa.. jag är som en klocka med både ÄL o mens, så de var ju kul o de tydde på att bebben växte o mådde bra för att den följde exakt..

Frågade om hon kunde se vad de var för kön (vi ville inte veta) men bara för o se om hon visste.. men hon kunde inte avgöra vad de var för kön.. o de säger det inte heller..
    hmm, undra vad de mest tyder på om de var svårt o se?? hehe

sååå glad iaf!!!

♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • Milliemolly

Åh vad roligt med era lyckade UL.

Har vi någon aktuell lista med oss som är aktiva i tråden..............hade varit roligt med en nu när vi börjar få riktiga BF-datum...........

Grattis! Ser fram emot tisdag med bävan och förväntan!

• NellieMonique

Lyckorus!!!!

Var med på UL idag och det var fantastiskt.
     Jag låg och grät av lycka när jag såg den lille spratla runt där inne.
    Det var en riktig vildnig som inte ville bli fotad,vände bara rumpan till och gäspade lite mot oss.
    Till sist fick vi en fin bild där bebben suger på tummen :)
    Min moderkaka ligger med i framkant men bm sa inget speciellt om det,så jag hoppas på att de inte ska vara några problem.
    Måste det inebära att man snittas???

• Pepparkaksdeg
    NellieMonique skrev 2010-01-07 22:50:54 följande:
    Lyckorus!!!!Var med på UL idag och det var fantastiskt. Jag låg och grät av lycka när jag såg den lille spratla runt där inne.Det var en riktig vildnig som inte ville bli fotad,vände bara rumpan till och gäspade lite mot oss.Till sist fick vi en fin bild där bebben suger på tummen :)Min moderkaka ligger med i framkant men bm sa inget speciellt om det,så jag hoppas på att de inte ska vara några problem.Måste det inebära att man snittas???
    Åhhh! Vad härligt Lääängtar till mitt den 26e....
    Nä att din moderkaka ligger i framkant betyder inget problem.
    Det är om den ligger i nederkanten som det kan bli problem. Man får då tid för ett nytt UL senare i graviditeten för att se om den flyttat upp sig.
    Och det har den för det mesta. Om inte,då blir det tal om snitt.
    Så,dont worry be happy!
    Vill se din gulliga UL bild där bebis suger på tummen!   
  • 0810

Grattis till alla som gjort lyckade UL, vad roligt! Själv längtar jag till tisdag när det är dags för oss. Har en liten vilde i magen som sparkar jättemycket, så det ska bli roligt att se den, hoppas att den är aktiv "framför kameran" också...

dottan & stina: Med dottern hade jag lågt sittande moderkaka (satt helt för förlossningskanalen), och fick komma tillbaka för ett extra UL i vecka 32, för att kolla om jag behövde snittas. Det var i alla fall inga problem för mig, som i de flesta fall hade moderkakan flyttat upp, men det är ju bra att de håller koll på en och trevligt att få ett extra UL! Så jag tror inte att ni behöver oroa er, visst händer det att man måste snittas pga det här, men jag tror att det är mycket vanligare att det rättar till sig.

• MalouG

Härligt att många har fått så bra ul. Själv väntar jag på mitt på tisdag.

Men har en annan fråga... Har för mig att det finns ett par till mer än jag som är arbetslösa här och undrar då; Hur och när har ni berättat för Akassa och arbetsförmedlingen? Och har ni kollat läget på försäkringskassa hur det blir med föräldrapenning då?

• Ellie84

Jag blir arbetslös nu på måndag och då kommer jag berätta direkt att jag är gravid.
    på arbets alltså.. tror inte man behöver tala om för a-kassa?!

Miranda 031228 BF 100604
  • Miss Johanna

Grattis till alla med lyckat RUL! Ska man inte få se sin krabat mer nu förens i juni Känns som en evighet dit. Men skönt att få se att den mår gott iaf.

Fick veta igår att en en väldigt god vän som jag bodde ihop med under gymnasiet också ska barn i juni. Blev så himla glad för jag har inga andra vänner som ska ha barn nu. Men har inte haft så mycket kontakt med henne under de senaste åren för hon har bott utomlands.

• AnAngel

...Så har vart hos läkaren nu pga ryggsmärtorna, men de tror inte att de är foglossning jag har, kommit för plötsligt enl dem, och de hoppas jag med! De kunde dock inte veta om de är ngn felbelastning eller lågt sittande ryggskott (!), tror dock inte på ryggskott, känns som helt andra symtom då... men men... sjuksriven tom 20/1 till en början... de va ju som de sa de kan ju inte röntga och kolla heller så! Kanske bara överansträngt mig på jobbet... eller lyft fel, vridit eller name it! Så nu ska jag vila och lata mig! Men blir ju så fort rastlös... jaja...

Varit på RUL nu imorse med, den lilla låg och sov, men bm väckte den sen när hon mätt den klart så vi fick se lite rörelser, såååå sött! Ca 18 cm var h*n. Nytt bf datum igen, 6/6 (ist för 7/6)... Men den behagar ju kommit när den vill sen ändå! Lyckades dock inte få någon bra bild, för den låg i sån udda vinkel, men de kvittar, har ju bäbbis på dvd sedan KUB testet... och då såg man mkt tydligare!

"Juni är vår månad"
Svar på tråden BF Juni 2010!