lingontott skrev 2009-10-25 15:31:51 följande:
Tack för inbjudan! :)Igår fyllde min pappa år så vi hade bestämt att han och mamma skulle få veta då. Vi skulle dit på middag och hade förberett med att köpa ett kort där det stod "till morfar" på och sedan följde en dikt (färdigtryckt). På baksidan skrev vi bara "grattis på födelsedagen". När vi kom dit så visade det sig att det inte bara var närmsta familjen som skulle vara med, utan även lite annan släkt, men vi körde på endå. När han öppnade kortet så tittade han på det och blev tyst några sekunder, sen kom tårarna! Så kramade han om mig jättelänge men kunde inte säga nåt, så alla andra undrade vad det var för konstig födelsedagspresent jag hade gett honom. Haha, det var en starkt ögonblick måste jag säga, jag har aldrig sett min pappa gråta innan!Hur som helst, känns jättebra att ha berättat, alla blev så otroligt glada. Men lite läskigt oxå, om nåt skulle gå fel... Men skulle det gå åt skogen så kommer det inte göra oss mindre ledsna om våra nära och kära inte vet om det. Lika bra att de vi älskar får glädjas med så länge som möjligt! Nu tänker jag försöka slappna av och njuta av graviditeten (lättare sagt än gjort, oroar mig såklart hela tiden!)
Å blev helt tårögd! Vilken underbar reaktion! Önskar jag kunde gjort detsamma för min pappa...
SweetPearl skrev 2009-10-25 16:19:12 följande:
Tack så mycket för inbjudan. Här så vet vänner, föräldrar, styvförldrar, syskon, styvsyskon, min farmor och faster med familj. Släkten på mammas sidan vet inget än och det är väl för att det inte blev några direkta positiva reaktioner sist. Enligt de flesta av dem ska man ju ha haft fast jobb i minst 10 år, gift i minst 1 år och bo i en stor villa. Tänkte också berätta på julafton, men jag är då i slutet av vecka 16 (15+5) och på mig syns det redan lite. Så jag kommer nog att ha en gravidmage då och det är lite svårt att dölja. Fick mage redan i vecka 15 med tösen så denna gång kommer magen att synas betydligt tidigare.Har ett illamående som går upp och ner. Idag har jag inte mått så värst bra. Är det någon av er som är väldigt trötta? Jag kan sova till runt 10-11 de mornar jag inte jobbar och nu är jag trött igen. Så ska lägga mig och sova en stund. Har svårt att hålla ögonen öppna.
Tråkigt det där med släkten. FInns alltid folk som vet så mycket bättre än en sjäkv vad som är bäst.. *suckar* Här i denna tråden dömmer vi ingen iallafall
Ang. det med tröttheten så känner jag igen det från min förra graviditet. Då var jag så trött så jag somnade på köksgolvet på min arbetsplats, över matbordet, om vi satt många i ett sällskapsrum kunde jag somna under tiden någon pratade med mig.. Ja listan kan göras lång

haha
denna gången är jag inte något tröttare egentligen och tur är väl det eftersom jag har en på 2½ år hemma

Lite trött är jag men det kan likaväl bero på att jag inte är riktigt frisk än