• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Joggi
    smoolan skrev 2009-10-29 11:17:13 följande:
    Kan väl vara värt att kolla. Ingen erfarenhet tyvärr. Men är de inte ganska hårda med att de vill träffa en för att göra en bedömning?
    Ja det är möjligt.. Trist för man åker bara in för att få ett papper och det är ett helt projekt att ta sig dit=( (Pga illamåendet då)
  • smoolan
    Joggi skrev 2009-10-29 11:18:36 följande:
    Ja det är möjligt.. Trist för man åker bara in för att få ett papper och det är ett helt projekt att ta sig dit=( (Pga illamåendet då)
    Ja, men det kanske är en förmildrande omständighet så att du slipper komma in. Hur ska du kunna bevisa det bara för att du kommer in liksom. Det är ju inte som att visa upp en bruten fot direkt. Ska du spy för gubben så han ser hur kasst du mår, haha.
  • Joggi
    smoolan skrev 2009-10-29 11:22:42 följande:
    Ja, men det kanske är en förmildrande omständighet så att du slipper komma in. Hur ska du kunna bevisa det bara för att du kommer in liksom. Det är ju inte som att visa upp en bruten fot direkt. Ska du spy för gubben så han ser hur kasst du mår, haha.
    Precis så tänker jag!
    Är ju ingen undersökning precis!
    Haha=)
    NU får dom ringa dom jäklarna=)
  • Thesso

Oj vad ni skriver här. Super kul! (men jag hinner tyvärr inte läsa allas inlägg)

Tänkte höra om det är nån som vet om man kan räkna ut bf genom att räkna från den dagen man fick plus på stickan? Har för mig att det ska gå men är inte säker.

även ett litet tips om någon är förstoppad, microlax. Funkar hur bra som helst. Men i morse tänkte jag att jag skulle proba hinka i mig en kopp kaffe (dricker inte det nu när jag slutat röka) och vips kom magen igång. Nu har jag 2 grejer jag kan testa med. Har även börjat äta fiberhavregryns gröt på morgonen, kanske hjälper till lite oxå.

Härligt att se att så många mår bra iaf!!

• Thesso

Är det någon som har kollat in bilderna här på tjejer som är i v 9-12?
    En del har verkligen skit stora magar fast dom inte är långt gånga alls. Jätte mysigt!!
    Har ni stor mage redan?

• hepalima

Dottan55 : Kan du inte få en telefontid med din doktor? Han har ju redan träffat dig och vet att du är "sjuk" Han kan skicka hem pappret till dig som du sedan får kopiera å skicka in till försäkringskassan. Om han inte kan skicka in det direkt..

Idag går jag in i 8 veckan och det menas väl att jag har gått 2 månader, lr e jag ute och cyklar då? Bara 7 kvar

• Ellie84
    hepalima skrev 2009-10-29 11:47:19 följande:
    Dottan55 : Kan du inte få en telefontid med din doktor? Han har ju redan träffat dig och vet att du är "sjuk" Han kan skicka hem pappret till dig som du sedan får kopiera å skicka in till försäkringskassan. Om han inte kan skicka in det direkt.. Idag går jag in i 8 veckan och det menas väl att jag har gått 2 månader, lr e jag ute och cyklar då? Bara 7 kvar
    man är gravid 10 månader
  • Swweetiie

Jag har varit på VUL idag..

Det var jätte kul, fick se hjärtljud, och fick bekräftat BF 16Juni.

Men det blir nog ett tidigare BF datum ändå..
    För vi ska ha Tvillingar!!! =)

Är så himla lycklig!!

• Joggi
    hepalima skrev 2009-10-29 11:47:19 följande:
    Dottan55 : Kan du inte få en telefontid med din doktor? Han har ju redan träffat dig och vet att du är "sjuk" Han kan skicka hem pappret till dig som du sedan får kopiera å skicka in till försäkringskassan. Om han inte kan skicka in det direkt.. Idag går jag in i 8 veckan och det menas väl att jag har gått 2 månader, lr e jag ute och cyklar då? Bara 7 kvar
    Tyvärr så fick jag en läkartid, först på Onsdag..
    Hade i9nte den möjligheten att träffa samma läkare därför så kunde dom inte skicka ett sjukintyg..
    Men men.. Bara att pallra sig iväg.. Som tur är så jobbar sambon kväll då så han kan hjälpa mig med allt runtomkring.. Köra bilen tex=)
  • stina84
    Swweetiie skrev 2009-10-29 11:54:10 följande:
    Jag har varit på VUL idag..Det var jätte kul, fick se hjärtljud, och fick bekräftat BF 16Juni.Men det blir nog ett tidigare BF datum ändå..För vi ska ha Tvillingar!!! =)Är så himla lycklig!!
    Men shit vad roligt!!! Vilken överaskning! Eller hade du det på känn kanske? Är det era första barn?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!