• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Smoky Barrett
    Tramses skrev 2009-10-29 23:23:31 följande:
    Jag har inte vågat väga mig än. Tror dock att jag har gått upp lite, för knapparna i byxorna börjar bli svåra att knäppa. Har haft jätteont i magen idag och det har strålat ut i svanken. Jag har sprungit på toa stup i kvarten för att se om det är något blod i trosorna, men det är det inte. Är väldigt orolig nu... Någon som känner likadant?
    Jag hade jätteont i magen i förrgår, hela kvällen. Kändes precis som när mensen är på gång. Men det gick över och nu har jag inte haft ont alls. Antar att det måste ha varit växtvärk! :D
  • 0810

Sussilago: Så ledsen för din skull, hoppas att det tar sig snart igen!

• Fargoli

Jag tror jag har gått upp två kilo. Eller förra helgen hade jag det i alla fall, men i och för sig va vi på kalas då och åt MASSA onyttigt, nu under veckan har jag hållit mig ifrån det så har är nog tillbaka. Och förra helgen vägde jag mig dessutom på kvällen efter kalaset, alltid annars väger jag mig på morgonen.
    Men vågar inte väga mig för mycket nu, eftersom jag länge haft problem med vikten och äta och så i vissa perioder, men nu måste man ju äta normalt för barnets skull

• annanazell
    kronanskvinna skrev 2009-10-29 21:52:13 följande:
    Hoppar in här jag med :) När jag var på VUL så var jag i v 5+0 Och då såg han bara en hinnsäck & det är naturligt vid den tiden sa han, så jag litar på han.. Ska tillbaka på tisda o göra ett nytt VUL och då är jag 7+0 så hoppas han ser nått då!! Så det där med en tom hinnsäck är inget du ska gå o vara orolig över!! Men förstår att dessa 10 dagar känns långa för dej, vet själv som snart väntat 2 veckor!! Hoppas iaf att allt är i rätt ordning :) Kram på dej
    Ja man hoppas att allt är i sin ordning, skönt att det verkar normalt. Du får gärna skriva efter du Varit på VUL så man får höra hur det gick:)
  • Bustrollen

Jag har nog gått upp en 2-3 kilo redan tror jag...vägde 77 sist hos bm i alla fall och jag är bara i v.8+0 så jag antar att vikten kommer stiga mer sen när jag inte mår illa längre med sen...får börja hålla koll på vad jag äter sen.

• Fargoli
    Bustrollen skrev 2009-10-30 08:24:43 följande:
    Jag har nog gått upp en 2-3 kilo redan tror jag...vägde 77 sist hos bm i alla fall och jag är bara i v.8+0 så jag antar att vikten kommer stiga mer sen när jag inte mår illa längre med sen...får börja hålla koll på vad jag äter sen.
    Får jag fråga hur lång du är?
    För jag brukar väga runt 78, har sagt att jag inte får gå upp till tresiffrigt i alla fall, eller försöka att inte göra det :P
  • Bustrollen
    Fargoli skrev 2009-10-30 08:27:17 följande:
    Får jag fråga hur lång du är? För jag brukar väga runt 78, har sagt att jag inte får gå upp till tresiffrigt i alla fall, eller försöka att inte göra det :P
    Jag är bara 155 cm så jag bör absolut inte gå upp mer egentligen men det känns lite svårt att låta bli nu
  • Fargoli
    Bustrollen skrev 2009-10-30 08:29:23 följande:
    Jag är bara 155 cm så jag bör absolut inte gå upp mer egentligen men det känns lite svårt att låta bli nu
    Hehe, ja, för gå upp i vikt det kommer vi alla göra :p
  • Bustrollen
    Fargoli skrev 2009-10-30 08:33:26 följande:
    Hehe, ja, för gå upp i vikt det kommer vi alla göra :p
    Ja, jag skulle tro det
    Kommer inte i jeansen längre så mjukisbyxor eller leggings är det som gäller. Gillar inte när det klämmer på magen...ont har jag ju ändå liksom...dumt att spä på då.
  • Fargoli
    Bustrollen skrev 2009-10-30 08:35:35 följande:
    Ja, jag skulle tro det Kommer inte i jeansen längre så mjukisbyxor eller leggings är det som gäller. Gillar inte när det klämmer på magen...ont har jag ju ändå liksom...dumt att spä på då.
    Nej, det är ju onödig.
    Jag kommer i mina jeans, men jag använder dom inte ändå, kör på jeansleggins, mycket bekvämare :P
Svar på tråden BF Juni 2010!