• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Sussilago

Frusna flickan skrev 2009-10-28 09:37:23 följande:

Hej allihopa! Jag skriver för att tacka för mig och önska er andra lycka till. Jag var på vul igår och min graviditet stannade av för några veckor sedan. Jag skulle varit i v 9 (8+1) och det såg ej ut som det ska och inget hjärta. Jag har inte haft någon blödning och har fortfarande lite symptom, mest svullen mage men det börjar bli bättre. Jag hoppas att kroppen stöter ut det snart av sig själv så jag slipper vänta två veckor till återbesöket då jag annars får tabletter. Jag hade sällskap hela dagen vilket var skönt och var lite ledsen igår. Jag och mannen drack lite vin och åt gott på kvällen och konstaterade att det är så här livet är. Det var inte meningen för oss nu och något var ändå fel. Det känns ganska okej ändå och jag ska fokusera på det vi ska göra istället och OM vi ska försöka igen invänta bättre timing för oss. Jag ska t ex försöka hitta ett spännande arbete och det känns roligt. Jag har ändå tre fina barn och har ibland känt att det är svårt att räcka till även om jag vet att man alltid klarar det och bebisar är ju så underbara. Kanske blir det bebis en annan gång? Vi får se. I alla fall känner jag att jag alltid har haft så lätt att bli gravid och har haft komplikationsfria graviditeter så det var nog min tur att få ett mf (el ma) och jag ser det biologiskt. Något var fel och kroppen tog hand om det. Jag önskar er alla lycka till med era magar. Hoppas att ingen av er behöver uppleva det som jag tvingats göra nu. Summer: Så glad att höra att det gått bra efter den tunga resan ni fått göra. Sussilago: Jag hoppas att din blödning inte var ett mf utan att pyret inns där. Om inte, hoppas jag att du snart blir gravid igen om ni försöker. Lycka till-kramar till alla!
    Vad livet kan vara hårt mot en... En stor kram till dig!
  • stina84
    Fargoli skrev 2009-10-28 14:43:30 följande:
    Men frågan är hur mycket man ska lita på aftonbladet Jag är helt nöjd med mitt beslut att ha vaccinerat mig, gör hellre det än ligga sjuk i svinis och kanske allt blit ännu värre.
    Men nu är det ju inte bara aftonbladet som säger det utan det har ju gått på TV med Dessutom har jag redan legat sjuk i svininfluensan och man överlever faktiskt. Det positiva för mig är ju att jag behöver inte fundera på om jag tagit rätt beslut eller inte, nu är jag ju immun
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • vitvåonågratill
    Sussilago skrev 2009-10-28 09:29:50 följande:
    [citat]Sussilago - När jag fick mf så blödde jag i flera dagar, och hade dessutom jättejätteont med kramper. Hoppas att det bådar gott för dig att blödningen redan är över. Hur långt är du gången? Har du talat med gyn? Jag är/var i v 9. Det var gyn jag ringde och pratade med. Dom var fö väldigt gulliga o förstående( har läst här inne på FL att det är ingen självklarhet...) Du ger mig lite hopp iaf eftersom jag inte blöder direkt idag.. Men det var (ursäkta) mkt klumpar i blodet igår... Tack för din omtanke! S
    Jag hade med min dotter, en kraftig blödning med klumpar i och där gick allt bra ändå som sagt! Så vi håller tummarna för dig!
  • stina84
    Sussilago skrev 2009-10-28 17:08:13 följande:
    Du ger mig hopp :)S
    Vad bra att du fick en tid imorgon! Berätta hur det gått sedan, tänker på dig!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Sussilago
    vitvåonågratill skrev 2009-10-28 17:20:10 följande:
    Jag hade med min dotter, en kraftig blödning med klumpar i och där gick allt bra ändå som sagt! Så vi håller tummarna för dig!
    tack tack tack.. hoppet är det sista som överger en....
    stina84 skrev 2009-10-28 17:25:19 följande:
    Vad bra att du fick en tid imorgon! Berätta hur det gått sedan, tänker på dig!
    Tack så mkt för din omtanke!
  • hepalima
    Catarina skrev 2009-10-28 14:21:25 följande:
    hepalima: vilken vecka är du i? tänkte på vaccinationen, jag vet verkligen inte hur jag ska göra.
    I morgon går jag in i vecka 8 =)
  • AnAngel

Frusna Flickan: Sund inställning du har, men kanske är "lättare" om man har 3 härliga barn innan också! Mitt ma i Juli höll på knäcka mig, men tog mig ur de när jag insåg att kroppen gjorde bara de som den skulle göra, ngt var fel på den lilla! Så är hoppfull denna gången! sköt om dig, och lycka till om de blir ett nytt försök! Massa kramar

Ojoj man är borta en dag och så har man flera sidor att läsa igen!! Men de är kul att läsa om alla! Längtar till vul 4 nov, sen KUB/NUPP i dec, och så längtar jag till Julafton, då vi alla kommit en bra bit på vår väg! Håller tummar och tår för oss alla!

• Smoky Barrett

Har ni tänkt på att många av oss snart har gått 1/4 av graviditeten? Tiden går extremt långsamt, men ändå rätt fort på ett märkligt sätt!

Jag mår fortfarande pyton, men äter som jag brukar om inte mer tom. Vågar inte kolla vågen. Vägde mig för ett par dagar sedan och då var det ingen skillnad, men nu känns det som om jag har gått upp säkert 5 kg. :( Väger redan 74kg till mina 165 cm..
    Förra graviditeten startade jag på 51 kg och vägde som mest ca 79 kg. Är livrädd att jag ska hamna runt 100 kg nu.. :( Men det är svårt att sluta äta.

Funderar på att börja simma igen, det är ju bra motion när man är gravid. Hur gör ni andra motionerar ni något?

• kristallen
    Smoky Barrett skrev 2009-10-28 18:25:39 följande:
    Har ni tänkt på att många av oss snart har gått 1/4 av graviditeten? Tiden går extremt långsamt, men ändå rätt fort på ett märkligt sätt!Jag mår fortfarande pyton, men äter som jag brukar om inte mer tom. Vågar inte kolla vågen. Vägde mig för ett par dagar sedan och då var det ingen skillnad, men nu känns det som om jag har gått upp säkert 5 kg. :( Väger redan 74kg till mina 165 cm..Förra graviditeten startade jag på 51 kg och vägde som mest ca 79 kg. Är livrädd att jag ska hamna runt 100 kg nu.. :( Men det är svårt att sluta äta.Funderar på att börja simma igen, det är ju bra motion när man är gravid. Hur gör ni andra motionerar ni något?
    Jag hinner inte motionera med 3 ungar, men tänkte börja simma . Det gör mycket på kroppen när det gäller foglossning och sånt
    Älskar mina barn och maken också
  • Summer

Frusna flickan: Jag sitter här och gråter när jag läser ditt inlägg. Jag är sååå ledsen för er skull. Fyyy det måste kännas så hemskt! Jag kan nog förstå dig eftersom jag nyligen fick samma besked (fast det sedan visade sig vara fel). Jag gick under.

Men jag är glad att du är så klok och resonerar som du gör. Vad skönt att du har tre fina friska barn sedan tidigare, men ge inte upp om ni vill ha ett fjärde. Om det är ett ma så har din livmoder fortfarande den miljö som behövs för befruktning. Ofta blir folk gravida direkt igen efter ett ma/missfall men vänta en mens!

Ta hand om dig nu och håll ihop med din man. Hoppas att vi får se dig i en ny tråd snart, kanske augustitråden...? :)

Kram Summer

Svar på tråden BF Juni 2010!