• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bustrollen
    Jenii skrev 2009-10-28 14:15:36 följande:
    Så dom som är under vecka 20 är inte riskgrupp?Ne det får la bli nej till vaccinet för min del med!
    Nej, det hadde ngt med lungkapacitet att göra tror jag...
    Att livmodern började bli så stor då och påverkade andningen i sig själv...och om man då fick en infektion som påverkar lungorna så skulle man kunna bli riktigt dålig. Så förklarade min bm i alla fall.
  • Fargoli

Jag är i vecka 6 ungefär tror jag och jag tog vaccinet utan att tveka. Tror inte dom skulle ge ut något som är farligt för folk. Enligt min bm och svägerskan som är sjuksköterska är det ingen fara.

• Fargoli
    stina84 skrev 2009-10-28 10:55:19 följande:
    Och jag har känt likadant OM (vilket jag nu varit) jag blir sjuk. Inte så stor chans att jag dör Det är ju bara det att de sagt hela tiden att vaccinet inte är farligt, men se nu.. Det finns ju även de som dött av vaccinet (friska människor). Stod vist i aftonbladet för ett par daga sedan.
    Men frågan är hur mycket man ska lita på aftonbladet
    Jag är helt nöjd med mitt beslut att ha vaccinerat mig, gör hellre det än ligga sjuk i svinis och kanske allt blit ännu värre.
  • Martinis84
    Joggi skrev 2009-10-28 11:20:05 följande:
    Vi är precis lika långt gången du och jag.. Har du inte funderat på att boka in ett tidigare UL privat? Jag har bokat in ett den sista nov (13+1) hade nog tagit lite tidigare om det fanns men tyvärr va det lång kö.. Kostade 300 kr men det är verkligen värt dom pengarna tycker jag.. På vissa ställen kostar det ju lite mer men.. Annars dippade mina symptom i v5-6, strax innan illamåendet kom. Jag tror inte du behöver vara orolig.. Man vill inte leva med symptomen (de värsta iaf) och inte utan=)
    Jo jag hade den tanken att göra det. Men väntar lite till och ser. Tycker att tröttheten kom nu iallafall... Skönt att inte må illa i allafall. Igår jobbade jag halva dagen och var hur pigg som helst! Men idag trött igen...

Vi har inget privat där jag bor utan måste åka en bit, men det kan det ju vara värt. Tänkte prata med BM om det nästa vecka på inskrivningen om jag fortfarande är orolig, men det har säkert gått över tills dess. Hur är det med dig? Mår du fortfarande lika dåligt?

Kram
  • Joggi
    Jenii skrev 2009-10-28 14:15:36 följande:
    Så dom som är under vecka 20 är inte riskgrupp?Ne det får la bli nej till vaccinet för min del med!
    Där jag bor så är man riskgrupp om man är gravid oavsett vilken vecka man är i. Dom hade bokat in en tid åt mig förra Tisdagen som jag avbokade.
  • Joggi
    Martinis84 skrev 2009-10-28 14:47:01 följande:
    Jo jag hade den tanken att göra det. Men väntar lite till och ser. Tycker att tröttheten kom nu iallafall... Skönt att inte må illa i allafall. Igår jobbade jag halva dagen och var hur pigg som helst! Men idag trött igen...Vi har inget privat där jag bor utan måste åka en bit, men det kan det ju vara värt. Tänkte prata med BM om det nästa vecka på inskrivningen om jag fortfarande är orolig, men det har säkert gått över tills dess. Hur är det med dig? Mår du fortfarande lika dåligt?Kram
    Okej.. Vi har inte heller en privatklinik i "min" stad, men finns i närmsta stad ca 8 mil.. Nu när man har bokat en tid så längtar man bara ihjäl sig!
    Ja tyvärr vill det inte ge sig riktigt än=( Ska ringa BM imorn och få sjukskrivning i ett par veckor till... Är så himla tråkigt! Uscha..
  • msfine

Vilda Tiger skrev 2009-10-28 14:24:07 följande:

Jag ska inte ta vaccinet. Det känns inte rätt i maggropen. Nu är det bannemej dags att ta fram gravidkläderna snart. Jag har ETT par brallor smo jag kan stänga och de andra sitter jäklarns obekvämt.
    och jag lär nog köpa några par...byxorna sitter inte skönt...skönt att det finns stretch iaf men det hjälper inte länge till det =(
  • Fargoli
    msfine skrev 2009-10-28 16:12:17 följande:
    Vilda Tiger skrev 2009-10-28 14:24:07 följande:
    och jag lär nog köpa några par...byxorna sitter inte skönt...skönt att det finns stretch iaf men det hjälper inte länge till det =(
    Jag använder knappt några jeans längre, jag tycker det bara känns obekvämt nu, tacka vet ja jeansleggins!
  • Summer

Jag ska nog inte heller vaccinera mig. Det känns fel att spruta in ett gift som de inte forskat på. Ingen vill ta på sig ansvaret om något går fel, då kan man bara ångra sig.

• Sussilago
    stina84 skrev 2009-10-28 09:37:55 följande:
    Om jag hade varit som du hade jag gjort precis som smoolan skriver, ringt GYN igen och propsat på att få komma in. Det behöver ju faktiskt inte vara ett MF du har fått. Har också hört att vid MF får man väldigt ont i buken och man blöder i flera dagar, som vid mens ungefär. Har du haft ont?
    Nej jag har faktiskt inte haft direkt ont .. inte ens så ont som jag brukar ha när jag har mens.. Så visst lite hopp ger det ju en.. men samtidigt ställer man in sig på det värsta blir det inte så farligt imorgon...

Hade ringt o propsat om jag hade haft ont.. men nu känns det som .. ja det är som det är ... Håller er uppdaterade när jag har varit inne på gyn i morn..
    Sweetangel85 skrev 2009-10-28 09:36:24 följande:
    får säga detsamma oxå.. jag fick mf i v.6 o jag fick första bruna flytningar o sen blödde jag flera dagar, o sen klumpar o hade SKITONT!! så de gehöver absolut inte vara ngt.. *kramar om*
    Du ger mig hopp :)

S
Svar på tråden BF Juni 2010!