• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Miss Johanna
    annanazell skrev 2009-10-29 16:21:08 följande:
    Usch vad jag är orolig. Känns som 10 dagar är en lång väntan. Var ju på VUL igår och läkaren sa att mina mörkbruna flytningar var gammal och kom inte från fostret. Men jag var i vecka 5+6 igår och han såg endast en tom hinnsäck, någon av er som varit med om de? jag känner på mig att nå är fel:/ Ska tillbaka på nytt VUL om 10 dagar,
    Rödbruna flytningar hade jag ett par dagar förra veckan. Själv har jag inte VUL förens slutet av november så jag går också och oroar mig nu... Känns som en evighet tills dess. Försöker att tänka att det nog bara var en ofarlig liten blödning. Men man vill ju veta nu så att det är ok.
  • MaraFara

Får man basta å bada bubbelbad som gravid?

• kozzan
    MaraFara skrev 2009-10-29 20:05:29 följande:
    jag tror att man ska undvika bubbelpool, det är ofta massa kemikalier å sånt i de vattnen och de kan ju leta sig upp där de inte hör hemma och ge infektion. har hört eller läst nånstans att man ska undvika det helt, även bastu ska man undvika för det är inte bra att bli för varm. du kan ju säkert sitta en kort stund iof, bara du inte blir överhettad...
  • vitvåonågratill
    MaraFara skrev 2009-10-29 20:05:29 följande:
    Det finns visst delade meningar om det där nu när jag googlade...jag har dock bastat några gånger med båda mina tidigare barn men sett till att dricka mycket och att inte sitta FÖR länge! Har inte varit några problem alls. Och det har varit både tidigt i graviditeten och senare som jag bastat. Bubbelpool ska man dock undvika pga varma vattnet som gör att bakterier frodas extra mycket visst. Står ju alltid på skyltarna över bubbelpoolerna i badhus med att gravida och barn under 3 år ej ska bubbla!
  • Swweetiie
    Joggi skrev 2009-10-29 12:29:48 följande:
    Är det en eller tvåäggs?
    Det är tvåäggstvillingar.
  • Swweetiie

Tack så mycket för alla grattis!! =)

• kronanskvinna
    annanazell skrev 2009-10-29 16:21:08 följande:
    Usch vad jag är orolig. Känns som 10 dagar är en lång väntan. Var ju på VUL igår och läkaren sa att mina mörkbruna flytningar var gammal och kom inte från fostret. Men jag var i vecka 5+6 igår och han såg endast en tom hinnsäck, någon av er som varit med om de? jag känner på mig att nå är fel:/ Ska tillbaka på nytt VUL om 10 dagar,
    Hoppar in här jag med :)

När jag var på VUL så var jag i v 5+0 Och då såg han bara en hinnsäck & det är naturligt vid den tiden sa han, så jag litar på han..

Ska tillbaka på tisda o göra ett nytt VUL och då är jag 7+0 så hoppas han ser nått då!!

Så det där med en tom hinnsäck är inget du ska gå o vara orolig över!! Men förstår att dessa 10 dagar känns långa för dej, vet själv som snart väntat 2 veckor!!

Hoppas iaf att allt är i rätt ordning :) Kram på dej
  • kronanskvinna

Är det nån här som gått upp i vikt än? vägde mig samma dag nere på bvc/mvc som jag +ade, då stod vågen på 62,8 & igår stod den på 62,7 så gått ner 1 gram!! Men är ju bara 6+2 idag så kilona hinner nog att stiga :) haha!! Behöver nog inte vara orolig iaf för att inte gå upp ;)

• Tramses

Jag har inte vågat väga mig än. Tror dock att jag har gått upp lite, för knapparna i byxorna börjar bli svåra att knäppa.
    Har haft jätteont i magen idag och det har strålat ut i svanken. Jag har sprungit på toa stup i kvarten för att se om det är något blod i trosorna, men det är det inte. Är väldigt orolig nu... Någon som känner likadant?

Svar på tråden BF Juni 2010!