• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • kela81

jag motionerar inte något alls just nu, men det beror ju på att jag knappt kan stå upp så träna är nog ingen bra idee men jag tror simmning är jätte bra, då belastar man ju inte ben och så som i vanlig gympa.

• vitvåonågratill

Frusna flickan: kram på dig! Hoppas du kommer igenom det ändå vilket du ju verkar göra! Och att ni kanske ändå bestämmer er för att försöka igen framöver!

• vitvåonågratill

Ang. det här med avsaknad av symptom...imorse och några dagar tillbaka med, så har jag haft rejäl molvärk till och från, men nu när jag tänker till så har mitt illamående varit mycket mindre idag, och direkt blir man nojjig! Är i v 8+0 idag, och det vore ju skönt om man slipper mer illamående nu så varför ska man vara så löjlig!? Hade ju molvärk, är svullen till max, det stramar på ena sidan och fogarna är kass...ändå grinar man illa för att ett symptom har försvunnit! Gah!

Kan fortfarande inte äta speciellt mycket ändå, är inte sugen alls. Äter för att jag måste men frukost hoppar jag nästan alltid över och middag kan bli nåt väldigt lätt bara...har gått upp max 1 kg.

Fick hem mitt första mammaplagg idag, köpte ett par brallor och en svart långkjol på tradera. Har nästan inga kläder alls att klämma ner mig i, avskyr att ha tajt över magen. Kommer nog inte använda dom riktigt än dock men snart måste jag nog! Men det är ju så, när man fått ett eller två barn innan så ger magen mer plats snabbt åt bebisen och man blir större tidigare! Detta är ju min trea så det är väl inte konstigt att man ser ut som en säl redan då!

Vad hittar ni på ikväll då?

• kela81

vitvå: jag måste med köpa mammakläder snart, fast det bara är första för mig haha...måste be om en gravidklänning på jobbet med när jag ska tillbaka dit sen, för kjolen jag har idag kommer jag ju knappt i i vanliga fall
    Sitter och väntar på att maken ska komma hem och laga mat åt mig, vi håller på renoverar köket så all mat lagas ute på altanen, på en kokplatta, kallt och mörkt som tusan och jag klarar inte av att stå där, så all mat ligger på maken, och på min söta mormor som gör långkok som vi får åka och hämta och sen bara värma. Igår hadde hon gjort köttbullar till oss.....60 st närmare bestämt Såååå underbart, gissa vems barn som kommer att få världens bästa gammelmormor Kan ju vara bra det när mormor( min mamma) inte är så mycket att hänga i granen om man säger så....

• Sojalattemamma

Jag går med sonen till dagis - det är typ 15-20 min uppförsbacke - just nu är det all motion jag orkar med (och sen i och för sig nerför hem då Hade storslagna planer på att börja springa precis när jag blev gravid, med inte en chans att jag orkar det.

• Sojalattemamma

Apropå kläder skulle jag helst bara gå i mjukisbyxorna jämt nu. Så fort jag kommer hem är det dom som gäller. Maken skrattar åt mig när jag typ börjar slita av mig jeansen halvvägs genom hallen .

• Bustrollen
    Sojalattemamma skrev 2009-10-28 20:01:23 följande:
    Apropå kläder skulle jag helst bara gå i mjukisbyxorna jämt nu. Så fort jag kommer hem är det dom som gäller. Maken skrattar åt mig när jag typ börjar slita av mig jeansen halvvägs genom hallen .
    Mjukisbyxor är bra
  • kristallen

Jag går alltid i mjukisbysor hemma och även om´jag ska till affären . Tar på mig andra byxer om jag ska hem till nån kompis(kanske) eller på kalas . Annars så är det mjukisbyxer som gäller

Älskar mina barn och maken också
  • Danni 83

Frusna flickan: Vad trist och ledsamt men skönt att du kan ta det som du gör. Att du har 3 friska barn hjälper er säkert massa. Lycka till framöver!

Jennii: Jag kommer inte att vaccinera mig. Här i Umeå börjar dom på onsdag att vaccinera riskgrupperna men eftersom det inte verkar vara nån risk för fostret om man blir sjuk så tycker jag att biverkningarna verkar vara för outforskade och osäkra för att jag vill vaccinera mig.

• Winterfresh

Motionera försöker jag göra mån, ons och sön de få kvällar av de tre som jag är ledig. Jobbar jag alla tre dagarna så blir det en löprunda i skogen. + att när jag jobbar sitter jag kanske ner max 1 timme av 8 så känns som jag får en del träning + alla tunga lyft. Är nästan som att gå på gym..*S*

Idag var det vaccinering av personal på jobbet, hjälp vad alla tjatade på att jag skulle gå ner och få sprutan. Till slut slank det ur mig att jag var gravid och vägrade riskera något. Är hellre sjuk. Och brukar *peppar peppar* klara mig från influenserna som går varje år...så hoppas jag klarar mig denna gång också :)

Svar på tråden BF Juni 2010!