• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • smoolan
    hepalima skrev 2009-10-28 22:40:30 följande:
    Men byt bm, alla går inte ihop å så är det bara!! På tal om mormor så måste jag berätta att min gamlemormor lever så vi blir 5 generationer om bebisen kommer innan hon dör. Gamlemormor 92, mormor 68, mamma 48 å jag 25. Är det någon mer som har 5 generationer?
    Vad häftigt! Tyvärr så har alla på min sida fått barn ganska sent i livet (och jag följer den traditionen med att vara 32 när bebisen föds) så då blir det ju inte så många generationer. Men vi är en stor familj ändå med många syskon och ungar så vi kompenserar upp det
  • Bjornis
    Summer skrev 2009-10-29 10:32:22 följande:
    Hej! Grattis till ett pickande hjärta, visst känns det skönt!Jag blev också tillbakaräknad en vecka precis som du eftersom min mens varit oregelbunden. Det är nog som läkaren sa för de mäter och kan på så sätt räkna ut hur långt du är gången :)Jag har hört att risken för missfall efter att man sett hjärtat slå endast är 5 % så vi får hoppas att vi båda har tur!
    Ja, nu håller vi tummarna!
    Men jag litar mer på Min beräkning än hans (tyvärr). Men nu kan vi inte göra mer än att slappna av och hoppas att den trivs och frodas här inne. Haha. Jag tycker den borde göra det. Jag är en bra hyresvärd.
  • smoolan
    Bjornis skrev 2009-10-29 10:27:04 följande:
    Jahapp. Fått se ett litet pickande hjärta nu på morgonen. Gyn sa 6+5 (men att det kan slå fel på iaf 5 dagar). Jag tror på 7+3 eller 7+4 för jag VET exakt när jag blev befruktad så klart jag blev lite orolig men nu har jag googlat och sett flera som fått "fel" datering på vul:et. Och att fostret växer i etapper. Men 6+5 plus 5 dar stämmer ju rätt OK iofs så jag ska slappna av lite nu. Maken blev så lycklig och sa stolt "att jag verkade se hjärtat för honom (gyn)". haha. Jag tycker inte jag såg nåt (kände mig som Rachel i Vänner - "I don't see it") men tillslut såg jag det fladdra till! Skönt. Ett hinder avklarat. Bokat in ett vul till (passar på när jag har frikort) i v 10, de 18 november. Då kan man se armar och ben sa han. HOPPAS lill*n vill hålla ut nu!
    Åh vad mysigt!! Kunde du alltså boka in ett nytt VUL på sjukhuset? Jag har också frikort efter mina besök i samband med min op i våras, men visste inte att man kunde boka in bara för att man vill. Vilket landsting tillhör du?
  • caramell87
    hepalima skrev 2009-10-28 22:40:30 följande:
    Men byt bm, alla går inte ihop å så är det bara!! På tal om mormor så måste jag berätta att min gamlemormor lever så vi blir 5 generationer om bebisen kommer innan hon dör. Gamlemormor 92, mormor 68, mamma 48 å jag 25. Är det någon mer som har 5 generationer?
    Vi blir oxå 5 generationer när vår bäbis kommer :) känns ganska kul! det är på min mammas sida men skulle ha blivit det på min pappas sida oxå om inte min farmor gick bort i bröstcancer 62 år gammal i våras :( så det fattas som en länk för båda hennes föräldrar lever o är i 80 års åldern.
  • kristallen
    Bjornis skrev 2009-10-29 10:27:04 följande:
    Jahapp. Fått se ett litet pickande hjärta nu på morgonen. Gyn sa 6+5 (men att det kan slå fel på iaf 5 dagar). Jag tror på 7+3 eller 7+4 för jag VET exakt när jag blev befruktad så klart jag blev lite orolig men nu har jag googlat och sett flera som fått "fel" datering på vul:et. Och att fostret växer i etapper. Men 6+5 plus 5 dar stämmer ju rätt OK iofs så jag ska slappna av lite nu. Maken blev så lycklig och sa stolt "att jag verkade se hjärtat för honom (gyn)". haha. Jag tycker inte jag såg nåt (kände mig som Rachel i Vänner - "I don't see it") men tillslut såg jag det fladdra till! Skönt. Ett hinder avklarat. Bokat in ett vul till (passar på när jag har frikort) i v 10, de 18 november. Då kan man se armar och ben sa han. HOPPAS lill*n vill hålla ut nu!
    Vad kul=)
    Lite roligare med ul när man kan se kroppen också .
    Älskar mina barn och maken också
  • Bjornis
    smoolan skrev 2009-10-29 10:36:21 följande:
    Åh vad mysigt!! Kunde du alltså boka in ett nytt VUL på sjukhuset? Jag har också frikort efter mina besök i samband med min op i våras, men visste inte att man kunde boka in bara för att man vill. Vilket landsting tillhör du?
    Nä, jag går ju privat nu. Men de tar frikort på mitt gyn. Skönt. Har inte ens kollat med landstinget än, men ska på hälsosamtalet och träffa vår bm idag. Hoppas hon är bra!! Bor i Gbg.
    kristallen skrev 2009-10-29 10:37:46 följande:
    Vad kul=)Lite roligare med ul när man kan se kroppen också .
    Verkar ju som att man kan se det vid vul också om jag ska gå på vad gyn sa. Hoppas det. Hoppas den växer på sig. Ska äta ordentligt med kött nu! Hahaha. Eller nåt!
  • smoolan
    Bjornis skrev 2009-10-29 10:50:31 följande:
    [citat]
    Nä, jag går ju privat nu. Men de tar frikort på mitt gyn. Skönt. Har inte ens kollat med landstinget än, men ska på hälsosamtalet och träffa vår bm idag. Hoppas hon är bra!! Bor i Gbg.

Vad kul! Jag har hälsosamtal på måndag, inskrivning den 19/11. Antar att de sena datumen beror på platsbrist, för jag kommer vara i v.13 vid inskrivningen.
  • kristallen
    Bjornis skrev 2009-10-29 10:50:31 följande:
    Nä, jag går ju privat nu. Men de tar frikort på mitt gyn. Skönt. Har inte ens kollat med landstinget än, men ska på hälsosamtalet och träffa vår bm idag. Hoppas hon är bra!! Bor i Gbg. Verkar ju som att man kan se det vid vul också om jag ska gå på vad gyn sa. Hoppas det. Hoppas den växer på sig. Ska äta ordentligt med kött nu! Hahaha. Eller nåt!
    Ja det klart hahahahahaha. Missade att skriva vul
    Älskar mina barn och maken också
  • Joggi

Åh va trött jag blir..
    Ringde BM nu för att få läkartid, då visar det sig att det inte finns några läkartider kvar så jag va tvungen att ringa till hälsocentralen..
    Allt blev så mkt krångligare och kostar pengar istället för att vara gratis=(
    Väntar på att hc ska ringa upp mig nu.. Dom skulle ringa 20 över..

Är det nån här som vet om man kan få ett sjukintyg skickat till en? Jag träffade läkaren för 2 veckor sen...

• smoolan
    Joggi skrev 2009-10-29 11:15:36 följande:
    Åh va trött jag blir..Ringde BM nu för att få läkartid, då visar det sig att det inte finns några läkartider kvar så jag va tvungen att ringa till hälsocentralen..Allt blev så mkt krångligare och kostar pengar istället för att vara gratis=(Väntar på att hc ska ringa upp mig nu.. Dom skulle ringa 20 över..Är det nån här som vet om man kan få ett sjukintyg skickat till en? Jag träffade läkaren för 2 veckor sen...
    Kan väl vara värt att kolla. Ingen erfarenhet tyvärr. Men är de inte ganska hårda med att de vill träffa en för att göra en bedömning?
Svar på tråden BF Juni 2010!