• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • kristallen
    Sweetangel85 skrev 2009-10-30 19:25:28 följande:
    hahah så säger min man med. hehe.. men förstår honom att han inte känner sig nöjd.. för vi har inte haft sex sen jag plussa, allså 5 veckor sen :-O:-O:-Omen jag mår konstant illa o har spytt, o e fruktansvärt trött.. o e sjukt känslig mot dofter så de räcker me att han andas ´å mig så mår jag illa =(
    Men jag mår ju ändå bra, men väldigt trött. Så jag somnar ganska omgående när jag har lagt mig ner .

Men igår fick han så nu borde han va nöjd ett tag
    Älskar mina barn och maken också
  • Fargoli
    Sweetangel85 skrev 2009-10-30 19:25:28 följande:
    hahah så säger min man med. hehe.. men förstår honom att han inte känner sig nöjd.. för vi har inte haft sex sen jag plussa, allså 5 veckor sen :-O:-O:-Omen jag mår konstant illa o har spytt, o e fruktansvärt trött.. o e sjukt känslig mot dofter så de räcker me att han andas ´å mig så mår jag illa =(
    Så säger min sambo med :p vi har inte heller haft sex sen vi plussade. den 27:e september :-O Men ingen av oss "törs" om man säger så, för läste i en bok jag har hemma att man ska vara försiktig med det om man haft mf, gärna undvika. Så här blir det nog inget innan vecka tolv tidigast. Också har jag ingen lust heller, eller hjärnan vill, men inte kroppen typ, tänker bara på att det är ett litet barn där inne och har ont i brösten så nej jag kan inte.
  • Bjornis
    Fargoli skrev 2009-10-31 09:14:54 följande:
    Så säger min sambo med :p vi har inte heller haft sex sen vi plussade. den 27:e september :-O Men ingen av oss "törs" om man säger så, för läste i en bok jag har hemma att man ska vara försiktig med det om man haft mf, gärna undvika. Så här blir det nog inget innan vecka tolv tidigast. Också har jag ingen lust heller, eller hjärnan vill, men inte kroppen typ, tänker bara på att det är ett litet barn där inne och har ont i brösten så nej jag kan inte.
    Här är det samma sak. Eg inte så rädd för mf men hjärnan vill men kroppen bara säger emot. Kramas och mysa - jättegärna men sex. Uh, orkar inte. Har dock varit en behjälplig fru några gånger sen plusset...
  • Thesso
    Mamsterbabe skrev 2009-10-30 20:53:23 följande:
    är det bara jag som känner konstiga dofter?häromdagen var vi på visning & jag gick runt & kände glögg-doft!Jag sa till & med till sambon att ojoj, försäljningstrick ;).Men han tyckte bara jag var konstig, för det luktade minsann inte alls glögg.Jag kom underfund med att han hade helt rätt, när jag tyckte det luktade glögg i alla affärer vi var i sen, plus i bilen & hemma. . i går tyckte jag att våra lunchgäster luktade sadelkammare, ni vet lite stall-lukt blandat med skinnet på alla sadlar? är det bara jag?
    Känner igen det där. Förra graviditeten tyckte jag att min sambo stank lök hela hela tiden. Inte så kul för han när jag påpekade det typ jämt. Än så länge har jag inte börjat känna något speciellt.
  • Thesso

Bara jag som starkt funderar på gravidbyxor???

• längtar och väntar

Här vill jag också vara med.
    Väntar första barnet 5/6 enligt vul!

Ska ni vaccinera er mot svininfluensan? Detta verkar vara en het potatis nämligen! Jag har bestämt mig för att inte göra det, här nere i Malmö, får man ändå inte göra det förrän man är i vecka 28+0.

• MaraFara

Thesso; jag har oxå starka tanka på mammabyxor.. Visst, leggings funkar, men dom åker ju ner under magen, så jag får dra upp dom hela tiden.. Mjukisbyxor går oxå bra, men hur snyggt är det då? Å mina jeans kan jag inte knäppa utan måste ha gummiband i.. Mammabyxor är numera bara en fråga om när jag ska ta mig iväg och handla..

• Thesso
    MaraFara skrev 2009-10-31 09:50:35 följande:
    Thesso; jag har oxå starka tanka på mammabyxor.. Visst, leggings funkar, men dom åker ju ner under magen, så jag får dra upp dom hela tiden.. Mjukisbyxor går oxå bra, men hur snyggt är det då? Å mina jeans kan jag inte knäppa utan måste ha gummiband i.. Mammabyxor är numera bara en fråga om när jag ska ta mig iväg och handla..
    Vad sköt att höra att det inte bara är jag som går i dom tankarna. Ska iväg till ett köpcenter idag så det blir nog till att kolla in lite brallor där. Men tradera är ju skitbra oxå! Dom är ju inte direkt billiga på tex hm men på tradera kan man hitta för under 100:-
  • MaraFara

Jo, satt igår å budade lite på Tradera, men det är så svårt för hela jag blir liksom större.. I normala fall har jag M, men jag märker att mina vanliga kläder blir tajta över allt å inte bara över magen, så egentligen kanske jag borde ha mammakläder i L.. Tänkte åka iväg å prova ett par mammajeans på HM, innan jag börjar buda på såna.. Nu har jag mest budat på vanliga byxor...

• kristallen

Här har vi inga problem ÄN med byxer, men det beror ju på att jag har stora kläder redan . Men trosor får jag börja använda större av .
    Och jag kommer nog vaccinera mig, har ju några i min närhet som är i riskzon så även för deras skull så kommer jag NOG vaccinera mig. Vet inte från vilken v man får vaccinera sig här, få kolla upp det.

Älskar mina barn och maken också
Svar på tråden BF Juni 2010!