• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Joggi
    hepalima skrev 2009-10-30 08:55:29 följande:
    God morgon :) Ny dag med nya möjligheter.. Känner mig ovanligt pigg, plus att mitt illamående nästan försvunnit:) pepper pepper. Det finns hopp för alla som mår illa även om man inte tror det.
    Blev så otroligt glad för din skull när jag läste att det nästan har försvunnit!
    Här har oxå hänt nåt otroligt! Jag blev hungrig innan lunch idag, och hunger har innan resulterat i akut illamående och ligga resten av dagen utan att kunna äta.. Kände bara min hunger idag! Inge illamående! Sambon kom hem med kinamat, och jag åt.. Och åt.. Och åt.. Blev proppmätt, vilken innan oxå har resulterat i att må jättedåligt och ligga resten av dagen.. Jag mår bra, än så länge! Och jag har njutit av maten för första gången på 3 veckor och 2 dagar.
    HÅLL TUMMARNA för att det har försvunnit nu snälla!
  • MalouG

Låter mig ges tillkänna här.. Har läst hela tiden, men inte vetat vad jag ska skriva, plus att jag verkar missa alla samtalsämnen, så fort nått kommer upp så hinner nåt annat dyka fram innan jag hinner skriva. Men försöker mig på det nu...

Kan säga att jag enligt FL precis gått in i v9 (8+1)
    Har mått pyton i två veckor med Seaband, som hämmat lite, men inte allt. Dock nu denna vecka klarat mig utan Seaband och bara mått lite illa när jag behövt äta. Skönt. =)

På de frågor som ligger i luften nu om att berätta och sex så kan jag svara:
    Vi har berättat för hans lillasyster och tre bekanta till mig. Annars är det ingen annan som vet. Även om allt står på min blogg, så är det ändå ingen familjemedlem som vet då dom ej läser den. =P hehe...
    Sexdelen ligger bra till. Har en eller två gånger i veckan. Och illamåendet har lyckligtvist inte kommit emellan. Gissar på att inget i grav kommer göra det då vi har ett "för bra" förhållande. =)

Åker utomlands imorn en vecka med honom och två kompisar, så dom lär nog få reda på att man är på tjocken då.

Oj, blev kanske lite långt... Men men...
    Hej på er alla iaf. =)

• Joggi

Skulle nog inte ha ropat hej för nu känns det som det smyger sig på igen.. Men jag har ätit ett gott mål mat idag iaf, och kanske kanske håller det på att vänder sakta men säkert=)

• vitvåonågratill
    hepalima skrev 2009-10-30 10:05:06 följande:
    Jag har berättat, eftersom jag legat hemma med mitt illamående i över 2 veckor är det lite svårt att undvika. Sen skulle jag nog behöva mina vänner och familjens stöd om något skulle gå fel.. Alla är jätte glada, särskilt min mamma =)Hur har ni det på sex fronten? Själv va det länge sedan jag hade det riktigt myssigt, å det konstiga är att jag inte alls har någon lust. (vilket jag brukar) kanske är för att jag mår illa... å ni?
    Vi vuxenbolibompar precis som förr! Har inget problem med lusten alls, i alla fall inte när man blivit igångstartad! Haha! För visst kan man ibland känna att man är svinkåt men för trött eller att man kanske mår lite illa just då...men trycker killen bara på rätt knappar så jävlar! *asg* Och, det bästa av allt, man får mycket skönare orgasmer nu! Beror nog på känsligheten i underlivet nu när man är gravid! I Like!
  • vitvåonågratill
    MalouG skrev 2009-10-30 15:16:45 följande:
    Låter mig ges tillkänna här.. Har läst hela tiden, men inte vetat vad jag ska skriva, plus att jag verkar missa alla samtalsämnen, så fort nått kommer upp så hinner nåt annat dyka fram innan jag hinner skriva. Men försöker mig på det nu... Kan säga att jag enligt FL precis gått in i v9 (8+1)Har mått pyton i två veckor med Seaband, som hämmat lite, men inte allt. Dock nu denna vecka klarat mig utan Seaband och bara mått lite illa när jag behövt äta. Skönt. =)På de frågor som ligger i luften nu om att berätta och sex så kan jag svara: Vi har berättat för hans lillasyster och tre bekanta till mig. Annars är det ingen annan som vet. Även om allt står på min blogg, så är det ändå ingen familjemedlem som vet då dom ej läser den. =P hehe... Sexdelen ligger bra till. Har en eller två gånger i veckan. Och illamåendet har lyckligtvist inte kommit emellan. Gissar på att inget i grav kommer göra det då vi har ett "för bra" förhållande. =)Åker utomlands imorn en vecka med honom och två kompisar, så dom lär nog få reda på att man är på tjocken då.Oj, blev kanske lite långt... Men men... Hej på er alla iaf. =)
    Välkommen hit! Ja, här skrivs så man får spader när man ska försöka läsa ikapp! Jobbar inte ni andra på dagarna? Ha en skön utlandsresa!
  • Bustrollen
    hepalima skrev 2009-10-30 10:05:06 följande:
    Jag har berättat, eftersom jag legat hemma med mitt illamående i över 2 veckor är det lite svårt att undvika. Sen skulle jag nog behöva mina vänner och familjens stöd om något skulle gå fel.. Alla är jätte glada, särskilt min mamma =)Hur har ni det på sex fronten? Själv va det länge sedan jag hade det riktigt myssigt, å det konstiga är att jag inte alls har någon lust. (vilket jag brukar) kanske är för att jag mår illa... å ni?
    Jag har faktiskt mer lust nu. Just för att jag inte känner kravet att vi måste lyckas längre. Är helt överkänslig med så på det viset är det faktiskt bättre. Vi passar på när jag inte mår illa helt enkelt
  • Bustrollen
    Fargoli skrev 2009-10-30 09:51:28 följande:
    Är det någon som berättat för nån anhörig än? Eller när tänker ni göra det annars?
    Jag har berättat för mina äldsta småsystrar. Den ena är också gravid så det är jätteroligt. Sen så vet makens pappa(och hans fästmö), hennes svärdotter och typ hela min klass. Det har varit svårt att dölja när man springer och hulkar i skolan nu
  • kristallen

Jag har inte alls samma lust nu. Och min man är rätt sur över detta och brukar säga......nu har du ju fått det du ville ha så nu är jag inte intressant längre !
    Men saken är den att jag är rätt trött och har varje natt 3 ungar i sängen också efter kl 1 på natten så jag sover ju lite illa. Och så upp på toa och kissa mitt i natten me, man blir ju trött som sjutton.
    Men det klart, innan så hade man ju lite mer av ett syfte till att man ville varandag .

Älskar mina barn och maken också
  • Mamsterbabe
    kristallen skrev 2009-10-30 18:41:32 följande:
    Jag har inte alls samma lust nu. Och min man är rätt sur över detta och brukar säga......nu har du ju fått det du ville ha så nu är jag inte intressant längre !Men saken är den att jag är rätt trött och har varje natt 3 ungar i sängen också efter kl 1 på natten så jag sover ju lite illa. Och så upp på toa och kissa mitt i natten me, man blir ju trött som sjutton.Men det klart, innan så hade man ju lite mer av ett syfte till att man ville varandag .
    Precis så säger min sambo med! :O
    Fast han vet att jag inte mår bra just nu.
    Jag saknar att ha sex med honom, att vara sådär nära honm :)
    Men just nu funkar det inte, jag mår illa kontant & är öm både där nere & i brösten.
    Så det får nog vänta lite till :/
  • Yossan

Varit på vul idag. Haft ensidig molvärk som inte ville byta sida. Ringde BM som hänvisade till gynakuten - misstanke om X! Usch så nervöst!! Men allt såg bra ut. Fick se ett litet hjärta picka... Blev omdaterad till 7+4 från 8+1. Inte så illa räknat ändå.
    SÅ SKÖNT att allt var som det skulle. Man fann inget som kunde förklara det onda. Växtvärk? Från tarmen? Vilket som, jag är överlycklig!!

Svar på tråden BF Juni 2010!