• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • kronanskvinna
    Bustrollen skrev 2009-10-30 08:43:46 följande:
    Var hittar man det? Finns det på typ hm och så eller?
    gina tricot har snygga jeans leggings :)
  • stina84

Sussilago: Nej vad tråkigt. Antar att det betyder att det var ett MF som du fått...Hoppas det tar sig snart igen! Skickar ett gäng varma kramar!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Jag kan inte knäppa mina byxer längre, eller jo det kan jag men det stramar och gör ont. Så jag anv'nder gummiband i midjan. Blir ett långt linne över det som döljer
    Gubben är dålig här hemma igen nu. Skulle jobbat 13-21.30 men får gå hem vid 17 för VAB. Imorgon fyller min systerdotter 2 år så då ska jag och dottern gå på kalas

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Fargoli

Vi har berättat för min mamma, sambons syster, pojkvän och hans föräldrar. Samt min bästa vän. Kommer vänta med att berätta för min familj och närmsta släkten till jul, sen kommer vi inte säga till nån mer, alla ska få lista ut det själva, vi väljer att inte berätta pga tidigare mf, men skönt att några vet.
    Här var det länge sen vi hade sex, dels så har jag ingen lust också törs jag inte pga rädslan för mf igen.

• 0810

Har inte berättat för någon än, vi vill vänta ett tag till. Sitter dock på jobbet med uppknäppta byxor idag, så vi får väl se hur länge man kan hålla det hemligt... Tur att man har eget rum på jobbet ;)

• kronanskvinna

Fy jag har alltid varit extremt äckel magad & när jag väntade pojken så var jag så orolig hur jag skulle klara av att byta bajsblöjja på han utan att spy, men det gick otroligt bra och har inte alls haft nått problem med det, förens nu.. Gud det går inte en gång utan att jag hulkar mej & nästan spyr när jag byter bajsblöjja ;(

I morse när jag kom upp så hade han skitit igenom blöjan var så gott som skit över hela han, och det lukta så idag har jag haft spymarathon :( Riktigt jobbigt...
    Och har ju inte sambon hemma heller så blir ju jag som får ta dessa blöjjor, är väll extra känslig nu när man är gravid! Jobbigt är det iaf.. :(

Och det värsta är, att jag ska nu snart börja vikariera på dagis, och där lär jag ju få byta blöjja säkerligen men jag kan ju inte så o hulka mej o kanske spy där?? Kan jag knappt byta på min egen så kan jag nog defenetivt inte byta på nån annan.. Har gjort det en gång & då var jag barnvakt åt syrrans dotter & jag var nästan höggravid, då spydde jag som en gris oxå :(  Tror ni jag kan berätta för fröknarna att jag är gravid & att jag är extremt äckelmagad?

• Gothica

Här är jag också! Beräknad till 14 Juni enligt mina egna beräkningar. :) Vecka 7 + 4 nu. Mina föräldrar + syskon eller sambons familj vet inget än. Vi tänkte vänta lite med att berätta. Bjuda på middag och släppa bomben då. Spännande att se hur de reagerar! Speciellt med tanke på att jag/vi aldrig väntat så här länge med att berätta tidigare. Det här är tredje barnet, men andra med min nuvarande sambo.

• Trojanen

Vi har berättat för familjen och några vänner. Känns skönt att de vet iaf att något inte skulle gå väl, då vill jag gärna ha deras stöd. Alla har blivit riktigt glada så det är ju roligt också!

På sexfronten är det hyfsat, inte lika ofta som innan, men det beror väl mest på att jag är så himla trött... Någon gång i veckan blir det iaf och det är ju bra när vi väl kommer till skott ;)

• kela81

Vi var som sagt var på nytt vul igår, det gick väll sådär. Ettan mådde hur bra som helst, var 15 millimeter stor, hjärtat slog bra och det gick att fånga den på bild Men tvåan var mycket mindre, och hjärtat bara flimmrade, så han såg inte ordentligt, så nu får vi vänta på en tid på en special ul klinik för att se vad som har hänt, om den lilla inte mår så bra, eller om den på nått underligt sätt blivit till senare eller om den helt enkelt inte kommer att klara sig Och om det är det sista så bli jag ju nojis på hur det påverkar det första fostret Han trodde iallafall inte att det var enäggstvilligar, vilket är bättre om nått skulle gå galet med den ena, men samtidigt så satt de väldigt nära varandra, så brukar tydligen inte tvåäggstvillingar sitta :-/ Blev flyttad två dagar framåt iallafall, med tanke på ettans storlek.

• Joggi
    kela81 skrev 2009-10-30 11:12:04 följande:
    Vi var som sagt var på nytt vul igår, det gick väll sådär. Ettan mådde hur bra som helst, var 15 millimeter stor, hjärtat slog bra och det gick att fånga den på bild Men tvåan var mycket mindre, och hjärtat bara flimmrade, så han såg inte ordentligt, så nu får vi vänta på en tid på en special ul klinik för att se vad som har hänt, om den lilla inte mår så bra, eller om den på nått underligt sätt blivit till senare eller om den helt enkelt inte kommer att klara sig Och om det är det sista så bli jag ju nojis på hur det påverkar det första fostret Han trodde iallafall inte att det var enäggstvilligar, vilket är bättre om nått skulle gå galet med den ena, men samtidigt så satt de väldigt nära varandra, så brukar tydligen inte tvåäggstvillingar sitta :-/ Blev flyttad två dagar framåt iallafall, med tanke på ettans storlek.
    Usch tycker så synd om alla er som får gå och vänta i ovisshet=( Håller tummarna på att båda mår bra tills nästa besök!
Svar på tråden BF Juni 2010!