• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • längtar och väntar

Blir lite irriterad på mina systrar, de har flera barn redan och tror de vet allt och ska hela tiden komma med råd eller berätta etc. Inte så där snällt, utan lite mer översittarstil. Så fort jag berättar något, t.ex. att mina byxor känns trånga och så, så säger de "äh, det kan du inte känna redan" o.s.v.

Min ena syster menar att mammabyxor inte är bra, bättre att köpa en storlek större i vanliga byxor.. Hmm, lätt för henne att säga som typ har storlek 36 i vanliga fall.. Jag har 40-42 och måste alltid vika upp mina jeans. Hur skulle det då se ut med ett par större byxor?

Sen har jag sagt att jag inte vill höra något om deras förlossningar och hur mycket de blev sydda och så. Jag vill bilda mig en egen uppfattning, är rätt rädd för att bli sydd och så. Sen vet jag att jag skulle klara det om jag blir det, men jag vill inte ha en massa bilder i huvudet av det mina systrar berättat. Även detta tycker de är sååå löjligt..

• Summer

Jag ska försöka vänta lite med mammakläder. Jag har köpt två par svarta leggings på Gina Tricot. De kostar endast 99 kr och funkar till allt! :)
    Sedan använder jag tunikor och lite klänningar till, en skjortklänning och på Gina finns även lååånga tröjor som går ner över rumpan, som en jättelång t-shirt med ärm, kostar bara 149 kr, också väldigt billigt och finns i olika färger.

längtar och väntar: Jag känner igen den där stilen och den är verkligen såååå tråkig. Förmodligen är de lite avundsjuka på dig som går igenom det här fantastiska, kanske är du lillasyster och yngst (precis som jag) och de knappt kan tänka sig att den lilla tjej du varit i hela deras liv nu blivit kvinna och ska bli mamma, de kanske är i chock? Om jag var du skulle jag säga ifrån och säga att jag inte bett om deras råd eller kommentarer eller helt enkelt undvika dem om de sårar dig.

Lycka till S

• längtar och väntar

Ja, jag är lillasyster. Jag sa till min ena syster att jag inte förringar hennes förlossningar, men jag vill ändå inte höra hur de gick till. Då sa hon "äh du kommer ändå få höra så mycket från alla håll". Hmm, men jag vill INTE höra, handlar inte om ointresse utan bara för min egen skull!

Sen ska min ena syster hela tiden prata om svininfluensan, hon är sååå rädd för denna sjukdom. Hon tycker även jag är helt knäpp som inte tänker vaccinera mig, nu får jag inte vaccinera mig förrän om 19 veckor, men tvivlar på att jag kommer göra det då heller.. Men hon nästan skäller ut mig för att jag inte vill vaccinera mig..

Det är mycket roligare att prata med kompisarna som vet om graviditeten, de gläds verkligen och det är så roligt att prata med dem om det!

Summer skrev 2009-10-31 10:36:27 följande:
    Jag ska försöka vänta lite med mammakläder. Jag har köpt två par svarta leggings på Gina Tricot. De kostar endast 99 kr och funkar till allt! :) Sedan använder jag tunikor och lite klänningar till, en skjortklänning och på Gina finns även lååånga tröjor som går ner över rumpan, som en jättelång t-shirt med ärm, kostar bara 149 kr, också väldigt billigt och finns i olika färger. längtar och väntar: Jag känner igen den där stilen och den är verkligen såååå tråkig. Förmodligen är de lite avundsjuka på dig som går igenom det här fantastiska, kanske är du lillasyster och yngst (precis som jag) och de knappt kan tänka sig att den lilla tjej du varit i hela deras liv nu blivit kvinna och ska bli mamma, de kanske är i chock? Om jag var du skulle jag säga ifrån och säga att jag inte bett om deras råd eller kommentarer eller helt enkelt undvika dem om de sårar dig. Lycka till S
  • Summer

längtar och väntar skrev 2009-10-31 10:39:13 följande:

Ja, jag är lillasyster. Jag sa till min ena syster att jag inte förringar hennes förlossningar, men jag vill ändå inte höra hur de gick till. Då sa hon "äh du kommer ändå få höra så mycket från alla håll". Hmm, men jag vill INTE höra, handlar inte om ointresse utan bara för min egen skull!Sen ska min ena syster hela tiden prata om svininfluensan, hon är sååå rädd för denna sjukdom. Hon tycker även jag är helt knäpp som inte tänker vaccinera mig, nu får jag inte vaccinera mig förrän om 19 veckor, men tvivlar på att jag kommer göra det då heller.. Men hon nästan skäller ut mig för att jag inte vill vaccinera mig..Det är mycket roligare att prata med kompisarna som vet om graviditeten, de gläds verkligen och det är så roligt att prata med dem om det!
    Jag förstår, som sagt undvik dina systrar och ta igen skit! De borde stötta dig och vara lite vuxna och respektera om du inte vill höra deras skräckhistorier.
    Precis som du så tänker jag inte heller vaccinera mig, iallafall inte som det känns nu. Jag går in i v. 9 imorgon och om jag ska vaccinera mig så blir det efter v 20 men jag tror att det är nåt skumt med vaccinet och litar inte på det så jag ska nog undvika att bli smittad på alla sätt. Min sambo har astma och ska vaccinera sig vilket är bra för mig så han slipper dra hem smittan.

Jag tycker du istället ska prata med dina kompisar och oss här på tråden om graviditeten, vi som kan glädjas åt varandra och stötta varandra. Kanske dina systrar slutar efter ett tag.
  • MiniMalm

Ser att ni har pratat lite om vaccinet, är själv jätte osäker på om jag ska ta det eller inte! Hur många här inne är det som har tagit det?

• Lina o Ante

Jag har tagit det och var inte tveksam... jag skulle må ännu sämre om jag inte hade tagit och blev sjuk.. jag känner att om dom erbjuder oss som är gravida så kan det inte vara så speciellt farligt... (Bara min åsikt)

• MiniMalm
    Lina o Ante skrev 2009-10-31 11:05:39 följande:
    Jag har tagit det och var inte tveksam... jag skulle må ännu sämre om jag inte hade tagit och blev sjuk.. jag känner att om dom erbjuder oss som är gravida så kan det inte vara så speciellt farligt... (Bara min åsikt)
    Okej, jag är verkligen jätte osäker på om jag vågar ta det eller inte.
    Dessutom är jag såpass ung och det är ju bra för imunförsvaret att låta kroppen stå emot själv! Men samtidigt jobbar jag som servitris och möter mycket människor, under jul är det mycket julbord, och mycket smitta, därför jag blir så osäker!
  • längtar och väntar

Fast i Schweiz har de stoppat vaccinet till gravida! Så jag tror inte vi ska tro på allt som de svenska myndigheterna säger!

I Malmö ger de inte vaccinet förrän man är i 28+0.

Lina o Ante skrev 2009-10-31 11:05:39 följande:

• kela81

Dottan: tack har fått nästa tid nästa måndag nu, låååångt tills dess Hoppas ditt illamående håller sig borta nu! Härligt att kunna njuta av mat igen

MalouG, stor bäbislängtan & längtar och väntar: välkommna hit

Yossan: Skönt att det inte var ett X och att den lilla verkar må bra! Jag har med värk på ena sidan emellanåt och var med lite orolig för x, men det är väll så att det sliter och drar åt alla håll och kanter just nu och det kanske bara känns mer på vissa ställen.

mamsterbabe: jag känner inga speciella dofter så, däremot känner jag dofter som finsn mycket starkare. Vilket är väldigt jobbigt när nån/något luktar bläk :-/ Lyckades här om dagen identifiera en bit paprika i makens köttfärsås som var lite halvdålig, och kunde sen inte förmå mig att äta alls

Thesso: jag funderar med på gravidbyxor, ingenting sitter bekvämt längre, funderar ochså på ny bh som hela brösten får plats i, men samtidigt vill jag inte kuta iväg och köpa en massa nu :-/

Ang. Sex så har vi knappt något alls nu, dels för att jag mår så illa och är så trött, dels för att vi har så mycket annat med makens jobb och renoveringen som tar all tid, och sen så är inte maken så sugen heller kanske inte är så upphetsande med en fru som hulkar sig igenom akten
    Vet inte om jag ska vaccinera mig, här får man komma och ta det i vilken vecka man vill, vi får vaccinet på mvc. Men jag vet inte, visst är det bra så man slipper bli sjuk och riskera nått så, men jag är orolig för hur det kan påverka bebins/bebisarna? Vissa länder avråder ju gravida från att vaccinera sig Synd att vaccinet inte kom innan man blev gravid, då hadde jag inte tvekat, för jag är inte rädd för biverkningar för egen del.

• stina84
    MiniMalm skrev 2009-10-31 10:59:23 följande:
    Ser att ni har pratat lite om vaccinet, är själv jätte osäker på om jag ska ta det eller inte! Hur många här inne är det som har tagit det?
    Jag har inte tagit det och hade inga planer på att ta det nu då det inte är tillräckligt testat. OM jag hade valt att ta det så hade det varit närmare v.30, inte nu.
    Nu har jag ju haft svininfluensan så nu behöver jag inte tänka på vaccin över huvud taget.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!