• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Mamsterbabe

Fargoli : mina bröst är likadana, jag har på mig en bh utan bygel (typ mjukisbh), som jag går i dygnet runt. inte alltför fräscht,men det funkar för mig.
    plus att sambon inte får kramas med mig för hårt, då det känns som om brösten ska gå sönder :P

jag är så glad att det är november nu, för då är det snart december!
    då går jag in i vecka 12, & då kan jag andas ut lite :)
    plus att då är det snart jul,mysigt!:)

• Fargoli

Jag får prova nåt liknande jag med. Men man känner sig så ofräsch då tycker jag, och speciellt nu :P

• elinasteen

vi har också namn flicka: Lilja eller Valkyria och pojke (som vi tror): Bastian eller Gabriel vill inte bstämma ETT namn förrän den är ute känns som man vill "se vad den heter"

• Winterfresh

Har en son till salu idag. Han är omöjlig, lyssnar inte på vad jag säger och klättrar över allt. Inte nog med det går och han runt och skriker. Har inget tålamod kvar på honom känns det som. Detta är nackdelen som blir när han får vara vaken länge kvällen innan..*suckar* Tur man ska iväg till hans mormor/morfar så han kan leka av sig med sina kusiner. Ikväll åker han i säng kl 19 som han brukar....

• kela81

Mamsterbabe: ja, det är nog helt normalt det med, det växer ju hela tiden ju, klart det känns!

lellsmölla: Jag är i vecka 8+2 tror jag det är nu, eller 8+3 *förvirrad* Kännde ingenting före vecka sju, då dök illamåendet upp...
    Annars har jag:
    *Illamåendet, hela tiden, när jag inte tar medicin emot det
    *trött, måste sova middag om jag ska hålla mig vaken tills 7
    *bara sugen på att äta vissa saker, och det som funkade igår behöver inte funka idag
    *snabbt hungrig
    *kissnödig
    *humörsvägningar, mest arg
    *ont i brösten och mollvärk i magen på natten

Vi har några namnfavoriter, men har långt ifrån bestämt oss.
    var till kyrkogården igår och kollade lite på alla ljusen, så vackert! Men som gravid så verkar jag ha en förmåga att "snubbla" över alla gravar med dödfödda barn eller bebisar som död.....gissa om det var lämpligt för en hormonstin person

• Thesso

Idag gick vi in i v 9. Känns skönt att v 12 närmar sig. Längtar till att få berätta för alla!!

Letade fram dom gamla mammabyxorna idag. Gissa om det var skönt att få på sig dom.
    Det enda dumma nu är ju att man inte kan ha på sig dom så det syns att det är såna byxor utan jag får ha en lång tröja så inte mudden syns.
    Har försökt hitta nya byxor på HM men det är skit svårt när man är större. Har normalt 48-50 i byxor och så stora mamma byxor finns banne mig inte. Sen blir jag lite snål och tycker att 600:- är lite mycket för byxor som man inte har så länge..
    Någon som har tips på var man kan hitta billiga och stora mammabyxor?

• vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-01 11:20:38 följande:
    Idag gick vi in i v 9. Känns skönt att v 12 närmar sig. Längtar till att få berätta för alla!!Letade fram dom gamla mammabyxorna idag. Gissa om det var skönt att få på sig dom.Det enda dumma nu är ju att man inte kan ha på sig dom så det syns att det är såna byxor utan jag får ha en lång tröja så inte mudden syns.Har försökt hitta nya byxor på HM men det är skit svårt när man är större. Har normalt 48-50 i byxor och så stora mamma byxor finns banne mig inte. Sen blir jag lite snål och tycker att 600:- är lite mycket för byxor som man inte har så länge..Någon som har tips på var man kan hitta billiga och stora mammabyxor?
    På tradera fanns nog en del stora mammabyxor. Jag har 46 i vanliga fall och köpte där i strl xl. iofs inte provat dom än men....
  • vitvåonågratill

Vi har inte alls pratat om namn redan...vill först göra VUL på tisdag, sen kanske man kan börja slappna av lite och då kan börja prata om det lite lätt...

• vitvåonågratill
    Mamsterbabe skrev 2009-11-01 09:56:54 följande:
    Vi gillar namnet Ian på en pojke, & Alicia om det blir en flicka :) Det spelar ingen roll vad det blir, men jag tror på pojke.Har någon några fler namnförslag? Usch vaknade ett antal ggr av illamåendet inatt, hu! :(
    Kanske kan hitta något här: www.svenskanamn.se/
  • stina84

Hag är i v. 9 (8+5) och har nu förljande symtom:

*Ömmande och svullna bröst

*humörsvägningar (blir lätt ledsen)

*molvärk/växtvärk i magen (kom för några dagar sedan)

Vi är jätte kräsna med namn. Våran dotter heter Salome och vi vill ha ett som passar till det, och det ska börja på S. Jag vill helst ha Simona, men min man vägrar det för det liknar Simone för mkt och han har inga bra minnen till det namnet. Pojknamn är jag sugen på Silas, det heter min man i andranamn. Annars är det jätte svårt. Tur vi har lite tid på oss att fundera.
    När vi väntade dottern hade vi i v. 7 bestämt att om det blev en flicka skulle hon heta Salome och om det blev en pojk, Sixten. Nu snodde våra bästa kompisar det namnet...

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!