• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Fargoli
    msfine skrev 2009-11-01 14:46:32 följande:
    Har fått låna seabands av min svägerska. Nån som vet hur de ska sitta?
    På nedre delen av handleden, främre eller hur jag ska säga, kulan ska vara i mitten och tre fingrar från där handen börjar eller hur jag ska förklara.
  • Fargoli
    Kamikazee skrev 2009-11-01 12:24:08 följande:
    Fick avbryta graviditeten i v 12 pga av grova fosterskador. Skadorna var av den art att bebisen inte hade några chanser att överleva alls, så vi hade inget val. Så denna gång så är jag otroligt försiktig med att tänka längre än till nästa UL. Var på VUL förra veckan och då såg allt bra ut. Ska på UL igen på torsdag och då har bebben förhoppningsvis växt så man kan se lite mer. Ser allt bra ut då dras det igång en hel karusell med fosterdiagnostik. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra denna gång, men det är svårt att glädjas när rädslan hela tiden finns där.
    Uscha, det är inget kul när det inte går som det ska. Hoppas allt går bra denna gången!
  • Fargoli

Shit vad man verkligen är känslig.
    Satt och kolla på IFK-AIK nu med sambon bara för han hejar på AIK, och självklart börjar jag böla när AIK vinner, även fast jag inte höll på något av lagen utan bara kollade för att sambon gjorde det.
    Men jag vet inte varför jag börja böla

• kristallen

Usch jag har inga namn klara alls. Har ju 3 grabbar så pojknamn har jag jätte svårt med .

Symtom v 7(6+3):
    Lite ömma bröst
    Äter som en häst(om nu det är nåt symtom )
    Svullen om magen(ser verkligen gravid ut på dan )
    Gasig i magen

Det var väl det . Ja humöret är väldigt olika, svänger fort

Älskar mina barn och maken också
  • MaraFara

Kela81; jeanskjolen som jag köpte är av kortare modell.. Går till halva låren.. Kostade 299:-

• stina84

God eftermiddag Känns som mitt i natten med allt detta mörker... Mysigt att tända en MASSA ljus nu på kvällarna Blir så ombonat och varmt i huset

MaraFara: Vart köpte du den mamma jeanskjolen? Jag ger snart upp mina byxer... Går inte att knäppa längre, kör med gummiband.

Så tråkigt för er som fått avbryta era graviditeter och fått sena MF.. Hoppas innerligt att ni och alla vi andra med såklart inte behöver gå igenom det denna gången.

Jag är med jätte känslig. Min systerdotter fyllde 2 år i lördags. Gubben här hemma är sjuk så jag trodde inte jag och dottern skulle vara välkomna då. Men vi fick komma sa min syster om vi var friska och då började jag STÖRTBÖLA Snacka om känslig!

Idag har jag städat hela dagen, jobbigt när man är själv hemma med en 2½ åring hela dagen.. Men det har gått. Imorgon när hon är på dagis hoppas jag det är någorlunda väder för då hade jag tänkt putsa mina fönster

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • MaraFara

Stina84; köpte den på HM idag...

• Winterfresh

Så var denna helg till ända, förstår inte varför helgerna ska gå så fort och ändå har jag varit ledig 3 dagar..och inte ett endaste har blivit gjort. Eller krattade ihop 2 stora lövhögar igår men hann inte ta bort dem. Så nu har jag 2 fina högar på framsidan, får hoppas det inte börjar blåsa massa nu..*S*
    Tänkte avsluta denna helg med ett träningspass, ska bli skönt att komma iväg en sväng och svettas lite.
    Imorn är det återigen dags för dagis och jobb, skönt så jobbar jag kväll imorgon så hinner med lite på förmiddagen innan sonen skall lämnas på dagis och en annan ska iväg till jobbet...

• Miss Johanna

Mera känslig stämmer bra in på mig med Idag blev jag jätteledsen när jag inte förstod vad jag hade läst (studerar till lärare), och så fick sambon trösta mig. Tur att man har en så tålig man som står ut med en

Hur känns era magar? Jag känner ingen ting i min mage. Den putar ut lite, men den är mjuk och den gör inte alls ont när jag trycker på den, inte heller spänd som den var innan. Jag kan fortfarande ha mina jeans, så några mammabyxor blir det inte än iaf.

Illamåendet har också minskat nu i helgen. Det kom en liten sväng av det idag, men gick över snabbt. Skönt det. Har märkt att jag fått lite halsbränna när jag vaknat på morgnarna. Men det går också över snabbt.

• AnAngel

Mina symtom är
    *illamående
    *trött (sover middag varje dag)
    *svullna bröst (kan inte ens nudda dem emellanåt för de gör så ont då)
    *växtvärk (eller ja, de drar i nedre delen av magen...)
    Är i v 8+4 idag... och tycker tiden går sååå sakta!
    Längtar till onsdag, då ska vi göra VUL.

Svar på tråden BF Juni 2010!