• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Yossan

Är det någon som har något bra tips mot denna trötthet??

Jag jobbar 100% + pluggar ca 50% i nuläget, till en viktig tenta. Klarar jobbet bra, men är så trött att studierna går urdåligt! Sitter och läser - och somnar. Läser igen - och fattar ingenting... Får läsa om igen. ÄR FÖR TRÖTT!!

Snälla är det någon som har kommit på något som lindrar denna trötthet??
    Kaffe kan jag inte dricka. Jag som normalt är en kaffetunna (5-6 koppar/dag - minst!) får inte i mig kaffe, det smakar apa. Förövrigt ska man ju inte dricka mer än ca 3 koppar när man är gravid. Annat som kan vara lite uppiggande?

Tacksam för alla tips!

• kela81

Yossan: tyvärr så tror jag inte det finns så mycket att göra åt denna trötthet förutom att vila...det är ju liksom en annan trötthet än i vanliga fall.
    Kan du inte gå ner i tid lite på jobbet tills tentan är klar?

• MiniMalm
    stina84 skrev 2009-10-31 12:04:04 följande:
    Jag har inte tagit det och hade inga planer på att ta det nu då det inte är tillräckligt testat. OM jag hade valt att ta det så hade det varit närmare v.30, inte nu. Nu har jag ju haft svininfluensan så nu behöver jag inte tänka på vaccin över huvud taget.
    okej, jag ska nog vänta ett tag iallafall! =)
  • Yossan
    kela81 skrev 2009-10-31 15:09:57 följande:
    Yossan: tyvärr så tror jag inte det finns så mycket att göra åt denna trötthet förutom att vila...det är ju liksom en annan trötthet än i vanliga fall.Kan du inte gå ner i tid lite på jobbet tills tentan är klar?
    Nej, jag kan ju inte det, tyvärr. Har pratat med chefen, men nej. Var kanske lite svårt att förstå varför, eftersom jag inte vill berätta om graviditeten ännu.
    Har dock en inläsningsvecka sista veckan (nåja, 4 dagar iaf, tentan är en fredag)... Får förlita mig på den veckan i stor grad tror jag.
  • Mamsterbabe

är det farligt att överkonsumera russin?

jag fick en liten blödning igår! Det var bara en yttepyttefläck i trosan,precis som för en vecka sen. inget mer,inget på pappret eller något sånt.
    bör jag bli orolig?
    är i vecka 6 någonting tror jag.

• kela81

Yossan: ja, att bara gå ner i tid utan "anledning" kan ju vara svårt :-/ Hoppas du känenr att du fixar tentan med de fyra inläsningsdagarna! Kanske fastnar det mer än du tror

mamsterbabe: jag tror inte det är speciellt farligt att äta för mycket russin, klart att det inte är bra att äta alldeles för mycket, men då är man nog uppe i mängder som ingen männsika skulle kunna klara av att få i sig
    Ang, blödningen så tror jag inte det är nån fara, i alla bäcker så står det ju att det är normalt och om det är så lite och du inte har ont så är det nog ingen fara

• Mamsterbabe

kela 81 : skönt att höra, både om russinen & blödningen ;).
    Jag känner väldigt mycket nere i tjejmagen nu, det stramar & hugger till ibland.
    Men antar att det också är helt normalt?

• Fargoli

Men det är helt otroligt vad trött jag är. Håller på att somna nu framför tv.n
    Och klockan är bara sju.
    På måndag börjar jag skolan igen, känns som att jag inte kommer orka, har varit så skönt med höstlov. Men som tur är så har jag bara 8 månader kvar till studenten ungefär.

• Mamsterbabe

Fargoli :
    jag är likadan, sitter nästan & somnar här på jobbet nu.
    Det enda som hindrar mig är att jag måste kissa hela tiden :P

• Kikkilajnen
    kronanskvinna skrev 2009-10-30 23:50:54 följande:
    Läste din blogg och såg att du ska till thailand :D Fan va härligt.. Sola & bada åt mej med   välkommen hit oxå :)
    Ja vi åker om 2 veckor och stannar i 7 veckor som en avslutning på min mammaledighet

Tackar tackar
Svar på tråden BF Juni 2010!