• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • angeni

nu är jag i vecka 5+5 och illamåendet finns redan här som ett eländigt sällskap.
    Äter lergigan comp som jag hade kvar sedan förra grav och kräks inte iallafall. Känner mig faktiskt piggare sedan jag började äta dem. Men det är ju ämnen i som ska motverka trötthet av tabletterna

Tisdag blir det besök hos barnmorskan! Känns bra!

• Thesso

Det här med namn är skit svårt! Speciellt när man redan har en liten hemma så namnen måste passa ihop. Vår son heter Theo och det är mycket lättare att hitta tjej namn tycker jag. Har snöat in på Em, tycker det är så himla fint och det passar bra ihop med Theo men jag vet inte. Det är som sagt skit svårt!!

När man gör KUB, är det vanligt UL eller är det VUL? Är lite sugen på det faktiskt, ska till mvc 17/11 så jag tänkte fråga om och hur man går tillväga om man vill göra det.

• kela81

marafara: hur ser den ut? är den kort, halvlång eller låmg och vad kostar den? jag måste ochså handla lite kläder, är mer kjoltjej än byxor. Men jag tar mig ju knappt nån stans just nu :-/

kamikazze: urs va jobbigt med din förra graviditet! Hoppas det går bättre denna gången!!!

• Yossan
    Thesso skrev 2009-11-01 11:20:38 följande:
    Idag gick vi in i v 9. Känns skönt att v 12 närmar sig. Längtar till att få berätta för alla!!Letade fram dom gamla mammabyxorna idag. Gissa om det var skönt att få på sig dom.Det enda dumma nu är ju att man inte kan ha på sig dom så det syns att det är såna byxor utan jag får ha en lång tröja så inte mudden syns.Har försökt hitta nya byxor på HM men det är skit svårt när man är större. Har normalt 48-50 i byxor och så stora mamma byxor finns banne mig inte. Sen blir jag lite snål och tycker att 600:- är lite mycket för byxor som man inte har så länge..Någon som har tips på var man kan hitta billiga och stora mammabyxor?
    Kolla in Tradera! Där kan man göra kap vad gäller mammakläder. Rekommenderas varmt!
  • Kamikazee
    Milliemolly skrev 2009-11-01 12:43:25 följande:
    Åh vad jag håller tummarna för oss....................den här gången bara måste det gå bra. Vi upptäckte också att något var fel med vårt foster i vecka 13 genom KUB. I vecka 14 var det dött och jag fick göra tvåstegsabort. Denna grav. är det bara oro...........jag tar en dag i taget. VUL var iallfall oK. Jag sak till BM i veckan och prata om fosterdiagnsotik osv. Vi har KUB bokat den 28 nov. Sist var nackspalten över 6 mm Vill bara att det ska bli vecka 20 och att resultaten är bra : sedan ska jag glädjas och njuta av min graviditet!
    Skönt att det finns nån här med samma oro (missförstå mig rätt, det hade varit bra mycket roligare för oss båda om vi sluppit ha dessa erfarenheter i bagaget, men det är skönt att det finns andra som faktiskt förstår en.

Jag har ingen inbokad KUB-tid. Ska till BM nu på torsdag och ser allt bra ut då så kommer jag få en tid till KUB då. Ett steg i taget.
    Vad jag har förstått så är UL det mest trovärdiga när det gäller KUB. Fy fan att få ett neg besked på det

När det gäller min lilla ängel så saknade den både skallben och en stor del av hjärnan. När vi gjorde sista UL så levde h*n fortfarande och vi kunde se hur hjärtat slog och hur h*n rörde sig. Det som smärtar mest är att jag vet att det levde när jag utförde skrapningen, även om jag vet att h*n inte hade en chans. Jag slapp ju visserligen tvåstegsaborten, men det var oerhört jobbigt iallafall.

Kela81: Tack!

Thesso
    : NUPP eller KUB gör man mellan v 10 och 13. Det är ett längre UL där nackspalten mäts. I KUB tar man även ett blodprov på mamman. Sedan räknas det ut i en procentsats om risken för kromosomfel.
    I de flesta landsting erbjuds KUB bara till dem som har förhöjd risk för DS eller andra kromosomskador samt till dem som har varit gravida med barn med fosterskador tidigare. I vissa landsting erbjuder man alltid NUPP-tester där man läser av nackspalten i v 13.
    Väljer man att göra ett KUB-test privat kostar det ca 1800 kr (i göteborg iallafall)
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Kikkilajnen

Jag har väl liknande "krämpor" som alla andra:

* trött som en gnu
    * känslig
    * ömma bröst
    * uppsvälld mage
    * ont i ryggen
    * halvt illamående
    * konstant hungrig och kissnödig

Imorgon ska jag skrivas in på MVC, ska försöka få ett VUL innan vi åker till Thailand då jag vill veta hur många som flyttat in i magen, alla säger att jag kommer få tvillingar nån gång i mitt liv då det finns på min mors, fars och sambos sida....

Vår dotter heter Paulina och sambon har ett ovanligt efternamn så det här med namn kommer inte bli lätt den här gången, vi har iaf bestämt oss för att ta reda på könet den här gången för att underlätta lite iaf

Nu är det dags att väcka dottern, hon är en riktig sjusovare

• Yossan

Hmm... är så ruskigt känslig! Får tårar i ögonen för minsta lilla. Jättebesvärligt. Och, känns det som, väldigt avslöjande!? Dessa hormoner...

• Yossan

Bjornis >> Jag går också in i vecka 9 imorgon. Kul, då är vi beräknade till exakt samma datum!

• msfine

Har fått låna seabands av min svägerska. Nån som vet hur de ska sitta?

• majess

ett namn som jag tycker är riktigt gulligt är Emrik,tyvärr har mitt kusinbarn lagt beslag på det annars hade det varit en vinnare!

Svar på tråden BF Juni 2010!