• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • MaraFara

Var ut till HM idag å köpte en mammajeanskjol.. Så himla skönt att äntligen kunna ha ngt som inte spänner åt över magen.. Men jösses, helt plötsligt såg jag ju ännu mer gravid ut..

• Kamikazee

Här skriver ni så det är omöjligt att hänga med. Vad jag förstår så pratar ni om grav.symtom i relation till vilken vecka. Jag gick in i vecka 8 igår, så jag är väl 7+1 veckor gången.

* mår illa till tusen. Postafen, som funkade under tre dagar denna vecka, verkar ha förlorat sin styrka för idag har jag mått superilla och spytt trots dem.

* brösten ilar lite, inget ömt direkt, utan mer som när mjölken rinner till när man ammar. Väntar bara på att de ska börja läcka - de gör det tidigt på mig. Förutom att de blivit ebnormt stora så att BH:arna stramar.

* uppsvälld mage, gasig och allmänt trög.

* tröttheten har iallafall lagt sig lite grann verkar det som - eller är det jag som blivit van.

* Höften börjar paja. Ichias i båda benen. värker i fogarna och höftkulorna känns som att de sitter löst. Kul.

Namn har vi inte ens diskuterat ännu. Med tanke på vad som hände förra gången känns det lite tidigt att fundera. Fast å andra sidan är känslan helt annorlunda kring detta barn så kanske att jag vågar fundera lite kring det.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Fargoli

Kamikazee: Får man fråga vad som hände förra gången?

• stina84
    stina84 skrev 2009-11-01 11:47:39 följande:
    Hag är i v. 9 (8+5) och har nu förljande symtom:*Ömmande och svullna bröst*humörsvägningar (blir lätt ledsen)*molvärk/växtvärk i magen (kom för några dagar sedan)Vi är jätte kräsna med namn. Våran dotter heter Salome och vi vill ha ett som passar till det, och det ska börja på S. Jag vill helst ha Simona, men min man vägrar det för det liknar Simone för mkt och han har inga bra minnen till det namnet. Pojknamn är jag sugen på Silas, det heter min man i andranamn. Annars är det jätte svårt. Tur vi har lite tid på oss att fundera. När vi väntade dottern hade vi i v. 7 bestämt att om det blev en flicka skulle hon heta Salome och om det blev en pojk, Sixten. Nu snodde våra bästa kompisar det namnet...
    Glömde skriva förstoppad samt ont i ryggen
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Kamikazee
    Fargoli skrev 2009-11-01 12:16:45 följande:
    Kamikazee: Får man fråga vad som hände förra gången?
    Fick avbryta graviditeten i v 12 pga av grova fosterskador. Skadorna var av den art att bebisen inte hade några chanser att överleva alls, så vi hade inget val. Så denna gång så är jag otroligt försiktig med att tänka längre än till nästa UL. Var på VUL förra veckan och då såg allt bra ut. Ska på UL igen på torsdag och då har bebben förhoppningsvis växt så man kan se lite mer.
    Ser allt bra ut då dras det igång en hel karusell med fosterdiagnostik. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra denna gång, men det är svårt att glädjas när rädslan hela tiden finns där.
    Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Bjornis

Jag går in i vecka 9 imorn. Illamåendet kom förra helgen som ett brev på posten. Mår dock övervägande bra men illamåendet kan komma när som helst på dagen och håller i sig max en timma. Oftast hjälper det att äta nåt men ibland mår jag illa av att äta så det är ju lite knäppt.
    Jag är gasig och svulllen och magen lever sitt egna liv. Snarare motsatsen till förstoppad dock. Häromdan rann allt rakt igenom mig. (sorry för infon, haha). Brösten ömmar lite lite, olika från dag till dag. Samma med molvärken (mest att det drar i magen när jag sträcker på mig eller reser mig från sittande).
    Lite sjukdomskänsla och fortf jättetrött hela tiden. Lite svårt för matlagning och disk. Hehe. Behändigt och efter att maken fått se sudden på vul:et med ett pickande hjärta så är han mer benägen att ta hushållssysslorna!  Skönt.
    Ja, så HELT bra mår jag inte men men, känns bra ändå! Vill dock inte att magen ska må som den gör. Fy. Lider med er som mår RIKTIGT illa och spyr. Huga. 

Å, vad jag längtar till nästa vul den 18:e. Bara 17 dar kvar. 

• Milliemolly
    Kamikazee skrev 2009-11-01 12:24:08 följande:
    Fick avbryta graviditeten i v 12 pga av grova fosterskador. Skadorna var av den art att bebisen inte hade några chanser att överleva alls, så vi hade inget val. Så denna gång så är jag otroligt försiktig med att tänka längre än till nästa UL. Var på VUL förra veckan och då såg allt bra ut. Ska på UL igen på torsdag och då har bebben förhoppningsvis växt så man kan se lite mer. Ser allt bra ut då dras det igång en hel karusell med fosterdiagnostik. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra denna gång, men det är svårt att glädjas när rädslan hela tiden finns där.
    Åh vad jag håller tummarna för oss....................den här gången bara måste det gå bra.

Vi upptäckte också att något var fel med vårt foster i vecka 13 genom KUB. I vecka 14 var det dött och jag fick göra tvåstegsabort.

Denna grav. är det bara oro...........jag tar en dag i taget. VUL var iallfall oK. Jag sak till BM i veckan och prata om fosterdiagnsotik osv.

Vi har KUB bokat den 28 nov. Sist var nackspalten över 6 mm

Vill bara att det ska bli vecka 20 och att resultaten är bra : sedan ska jag glädjas och njuta av min graviditet!
  • Milliemolly
    Kamikazee skrev 2009-11-01 12:24:08 följande:
    Fick avbryta graviditeten i v 12 pga av grova fosterskador. Skadorna var av den art att bebisen inte hade några chanser att överleva alls, så vi hade inget val. Så denna gång så är jag otroligt försiktig med att tänka längre än till nästa UL. Var på VUL förra veckan och då såg allt bra ut. Ska på UL igen på torsdag och då har bebben förhoppningsvis växt så man kan se lite mer. Ser allt bra ut då dras det igång en hel karusell med fosterdiagnostik. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra denna gång, men det är svårt att glädjas när rädslan hela tiden finns där.
    Åh vad jag håller tummarna för oss....................den här gången bara måste det gå bra.

Vi upptäckte också att något var fel med vårt foster i vecka 13 genom KUB. I vecka 14 var det dött och jag fick göra tvåstegsabort.

Denna grav. är det bara oro...........jag tar en dag i taget. VUL var iallfall oK. Jag sak till BM i veckan och prata om fosterdiagnsotik osv.

Vi har KUB bokat den 28 nov. Sist var nackspalten över 6 mm

Vill bara att det ska bli vecka 20 och att resultaten är bra : sedan ska jag glädjas och njuta av min graviditet!
  • Mollystar

Jag är i V 8 ( 7 + 4) enligt beräkningarna här på FL.

* mår illa om jag inte äter nått med jämna mellanrum.

* brösten ömmar framför allt på kvällen när jag ska lägga mig då får man ta av bh försiktigt.

* lite förstoppning , märkte det i förrgår.

* är så otroligt trött , orkar inte var uppe mer än till 21 tiden ungefär , även om jag tar en lur på dagen.

*  Ichias tror jag att jag har börjat fått känning av oxå.

* Molande värk så man tror att mensen ska komma ibland. Mycket otäckt kollar varje gång jag är på toan om det syns nått.

* lite svullen i magen , märks mest på byxorna eftersom jag är rund annars oxå.

• angeni

nu är jag i vecka 5+5 och illamåendet finns redan här som ett eländigt sällskap.
    Äter lergigan comp som jag hade kvar sedan förra grav och kräks inte iallafall. Känner mig faktiskt piggare sedan jag började äta dem. Men det är ju ämnen i som ska motverka trötthet av tabletterna

Tisdag blir det besök hos barnmorskan! Känns bra!

Svar på tråden BF Juni 2010!