• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • lellsmöla

Vilka veckor är ni i tjejer???
    Har ni några krämpor??

Jag är i V7 .....v6+1
    Jag har inga krämåpr känner knappt av att jag är gravid har bara de molande växtvärken då och då

• längtar och väntar

Jag är i 9+0 och sover skitdåligt, eller rättare sagt, sover några få timmar i sträck innan jag måste upp och kissa. Sen har jag så ont i brösten, framför allt på natten så ibland vaknar jag av det när jag vänder mig. Har även humörsvängningar som inte är att leka med.. Jag grät till Idol igår.... Sen mår jag ganska illa, framför allt när jag inte ätit på ett tag.

• Winterfresh

Är i v. 10 (9+3) och mår för tillfället ganska hyffsat. Är rätt trött om dagarna, vilket jag egentligen inte förstår. Somnar runt 22 på kvällarna och sover stenhårt fram till 3 på morgonen då jag måste upp och kissa, tvärslocknar igen efteråt och sover tills väckarklockan ringer vid 4:45.
    Har haft några veckor av ständigt illamående hela dagarna, men som tur är verkar det gått över. Enda gångerna jag mår riktigt illa är när jag är hungrig och jag inte får i mig något fort.
    Brösten värker och smärtar när jag är ute och blir kall. Stramar lite i tjejmagen ibland och har redan en liten kula(?) så svårt att dölja graviditeten då jag knappt kan ha vanliga jeans längre.

• Sojalattemamma

Jag är i 7+1 enligt VUL ( 7+5 enligt mina uträkningar och mår lite sådär halvilla hela tiden. Och äter jag inte i tid så blir det värre. Verkar som det blir värre om jag äter "dåligheter" också - och ändå kan jag inte låta bli godis och kakor. Man är verkligen knäpp. Jag är otäckt TRÖTT också. Orkar inte göra ett smack - tur att mannen kom hem från sin resa idag och kan underhålla sonen. Har dessutom sån tur i oturen att jag inte jobbar just nu - däremot så går ju inte jobbsökandet direkt framåt när man känner sig såhär. Hör själv hur gnällig jag låter Blir inte bättre av att båda mina killar ligger och snusar (ok snarkar) och jag inte kan sova trots att jag är så himla trött.

• Bustrollen

Jag är i v. 9 (8+2)
    * mår illa.
    * Inte så jättestor skillnad med tröttheten än...tack och lov.
    * Magen molar lite emellanåt men det går bra, inte så farligt ännu.
    * Brösten ömmar och växer, har redan varit och köpt nya bh:ar i en storlek större.
    * Svullen om magen och gasig.
    * Kissnödig typ hela tiden
    * Kaffesug

• Fargoli

Jag är ungefär i vecka 6-7 enligt vul.
    Jag är jättetrött på kvällarna och bara ligger i soffan, blir trött om jag anstränger mig lite, som tex damsuga. Mår lite illa på kvällarna. Har ömma bröst och kan knappt ligga på mage ibland när jag sover.
    Har inget tålamod och kort stubin, fräser till eller skriker för minsta lilla, vilket sambon tycker är tråkigt.

En liten del på bröstvårtan är alldeles vit ibland, har blivit så sen jag vart gravid, är det bara för mig det är så?

• Bustrollen
    Fargoli skrev 2009-11-01 09:04:56 följande:
    Jag är ungefär i vecka 6-7 enligt vul.Jag är jättetrött på kvällarna och bara ligger i soffan, blir trött om jag anstränger mig lite, som tex damsuga. Mår lite illa på kvällarna. Har ömma bröst och kan knappt ligga på mage ibland när jag sover.Har inget tålamod och kort stubin, fräser till eller skriker för minsta lilla, vilket sambon tycker är tråkigt. En liten del på bröstvårtan är alldeles vit ibland, har blivit så sen jag vart gravid, är det bara för mig det är så?
    Jag har fått så med ibland...inte tänkt nämnvärt på det. Läste i ngn bok här hemma om att man kunde få vitt på dem ibland. Tror att det är ngn smörjmekanisk...förberedande inför amningen men jag kan ha fel.
  • vitvåonågratill

Då var helgen snart till ända och en ny arbetsvecka stundar. Fattar inte hur man ska orka jobba ända till våren!? Är så less på det och vill bara vara hemma hos killen min (är särbo ett bra tag till) men vi får stå ut med att bara ses på helgerna...

Är även nervös för min inskrivning på tisdag med tillhörande VUL. Är så rädd att något ska vara galet...

Gällande svininfluensavaccinet så har jag inte bestämt mig än, men igår stod det i tidningen om en 25-årig gravid kvinna som vårdas i respirator på infektionskliniken i Gbg (östra) så visst funderar jag på att ta det framöver.

Mammakläder är snart nödvändiga här med. Har redan köpt en kjol och ett par byxor på tradera, så dom finns när dom behövs. Även trosor börjar bli dags att skaffa större, mina klämmer på magen! Ska till GeKå´s i Ullared i december så då kikar jag på mer där sen.

Lukter ja...har starkare luktsinne men känner inte "spök"dofter....men diskarman inte upp efter maten direkt så kan jag knappt vara i köket sen för då kräks jag nästan av all gammal-mat doft! Just nu stinker det lök från tacosen igår....så det blir gasmask på och diska snabbt så ungarna snart kan få frukost!

För övrigt så kan jag inte äta stora portioner vilket väl e ganska bra, och sugen på mat är jag inte heller,men äta måste man ju. Svår balansgång det där!

Nu ska jag umgås med min goding innan det bär av hemåt igen! Iofs sover han men jag ska allt överraska med fin frukost idag!

• msfine

Godmorgon!

Jag som har mått bra på fm i några veckor nu och bara mått illa på em, kräktes imorse....suck vad trött jag blir. Hoppas jag blir piggare på em middgarna nu för i veckan börjar skolan igen utöver heltidsarbete. Är tufft nu att både plugga och jobba. Läxorna det får göras på helgerna orkar inte med det under veckorna. Jag är glad om jag håller mig vaken till 21. Stackars min man men förhoppningsvis blir jag piggare snart.

• Nivde

Hej.

Jag är i v. 7 (6 +0) och jag har följande symptom:
    * trött, trött och alldeles för trött
    * illamående som kommer och går i vågor under dagen
    * riktigt ömmande bröst
    * vaknar för att jag måste kissa

De två i mitten hade jag inte under min förra graviditet.
    Illamåendet kom som ett brev på Posten v. 6 +5. Men jag hade enbart illamåendet och kräkningarna när jag vaknade och mådde sedan bra under resten av dygnet. Nu kommer det som sagt i vågor under hela dygnet.
    Mina bröst ömmade inte nämnvärt sist.

Jag hoppas verkligen att jag slipper kräkningarna för detta illamåendet, i form av vågor, är mycket mer hanterbart tycker jag.

ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
Svar på tråden BF Juni 2010!