• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bustrollen

Hade klarat mig så bra igår från illamåendet....suck...världens kväljningar hela morgonen....hopplöst

• Xtra

Vad många symptom ni har! Själv känner jag knappt nånting just nu... men det som kommer och går är molvärk i magen, ömma bröst (de är konstant ömma men varierar i styrka) och en kvällströtthet som heter duga. Jag är också känsligare än vanligt men ingenting jag lägger märke till speciellt, mest när jag glor på TV - då gråter jag en skvätt, ofta.

Nästa onsdag är det dags för Freja-samtal (information om fosterdiagnostik) för våran del!

• Winterfresh

Förstår inte detta fenomen. Har sovit som en stock hela natten utan toalettbesök mellan 22-07 och är ändå hur trött som helst. Önskar att jag började jobba 14 och inte 13, då hade jag hunnit åka hem och sova lite efter att jag lämnat sonen på dagis 10:45, men icke då. Blir att åka raka vägen till sambos jobb och lämna bilstolen innan det bär av mot jobbet :(
    Och var iväg och tränade igår kväll, var det segaste träningspasset jag någonsin gjort tror jag. Orkade nästan ingenting, allt kändes bara jobbigt..*suckar* Får se om onsdagens träningspass blir bättre.
    Den 9:e är det dags för nästa bm-besök med blodprovstagningar..*huga* hatar blodprovstagningar.

Något illamående har jag nästan inget alls längre *peppar peppar* hoppas det fortsätter såhär nu, är så trött på att må illa...
    Nepp dags att klä på sig och köra sonen till dagis innan man skall avverka ett kvällspass på jobbet...Hoppas ni andra får en underbar höstdag...

• Susi85

Jag är i vecka 9 (8+5)

mina symptom är;

* illamående och kräks
    *molverk i livmodern till och från
    * lite spända bröst till o från
    * hungrig ofta
    *trött!!!
    *ofta kissnödig
    *börjar få en liten kula

• stina84

winterfresh: Jag ska också till BM den 9:e. Ska på inskrivning då Har du haft din inskrivning nu?

Idag ska jag ner på stan och kika lite. Se om jag kan hitta något snyggt på Gina Tricot, de har stora och bra kläder som man även kan ha som gravid, och inte alls så dyra! Me Like

Imorgon går jag in i v. 10. Känns ändå som om tiden går ganska fort. Vet inte om det beror på att man har en liten här hemma redan Längtar till inskrivningen, kommer kännas mer som på riktigt då. Ska ringa BM idag med och fråga om Nup. Vill ju göra det Hoppas man får se ett litet hjärta ticka då. Är så orolig för MA, att jag kommer få se ett dött foster...

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • majess
    stina84 skrev 2009-11-02 10:05:45 följande:
    winterfresh: Jag ska också till BM den 9:e. Ska på inskrivning då Har du haft din inskrivning nu?Idag ska jag ner på stan och kika lite. Se om jag kan hitta något snyggt på Gina Tricot, de har stora och bra kläder som man även kan ha som gravid, och inte alls så dyra! Me Like Imorgon går jag in i v. 10. Känns ändå som om tiden går ganska fort. Vet inte om det beror på att man har en liten här hemma redan Längtar till inskrivningen, kommer kännas mer som på riktigt då. Ska ringa BM idag med och fråga om Nup. Vill ju göra det Hoppas man får se ett litet hjärta ticka då. Är så orolig för MA, att jag kommer få se ett dött foster...
    jag hittade ett par vrålsnygga jeans leggings på GinaT..ska köpa fler av dem!!!
  • kronanskvinna

Jag är i v 6+6 idag & mina symptom är:

* Illamående på morgon om jag inte äter frukost på engång, sen är det borta :)

* Ömma bröst

* konstig smak i munnen, typ metall/blod

* Trött Konstant

* Känslig & har ett jädrans humör

Är så glad att jag fått lite symptom nu, tidigare hade jag inga & vart då lite orolig!

Imörn ska vi på VUL :) känns som jag väntat en evighet sen förra besöket..

• 0810

I morgon är det dags för läkarbesök för mig, hade ju en blödning för ett par veckor sen som gör att jag vill kolla att allt är ok. Är lite nervös eftersom jag, som jag sagt tidigare, inte alls har samma symptom den här graviditeten som förra.

Mina symptom (8+2) är:
    * Illamående (börjar klinga av nu hoppas jag)
    * En massa finnar, väldigt dålig hy
    * Irritation och nedstämdhet
    * Trötthet

Helt tvärtom från förra grav, som var helt underbar, förutom onda bröst (har jag inte alls nu) och lite illamående. Förra graviditeten fick jag jättefin hy och mådde hur bra som helst psykiskt, fast jag minns att jag var väldigt trött även då.

När det gäller namn har vi ett pojknamn kvar sen förra gången, det kom ju inte till användning då... Sedan jag var tonåring har jag tyckt om namnet Bastian, och det blir det om det blir en pojke.

• stina84
    majess skrev 2009-11-02 10:10:18 följande:
    jag hittade ett par vrålsnygga jeans leggings på GinaT..ska köpa fler av dem!!!
    Tack för tipset, sådana kläder är bekväma nu! Vart de dyra?
  • stina84
    0810 skrev 2009-11-02 10:34:24 följande:
    I morgon är det dags för läkarbesök för mig, hade ju en blödning för ett par veckor sen som gör att jag vill kolla att allt är ok. Är lite nervös eftersom jag, som jag sagt tidigare, inte alls har samma symptom den här graviditeten som förra. Mina symptom (8+2) är:* Illamående (börjar klinga av nu hoppas jag)* En massa finnar, väldigt dålig hy* Irritation och nedstämdhet* TrötthetHelt tvärtom från förra grav, som var helt underbar, förutom onda bröst (har jag inte alls nu) och lite illamående. Förra graviditeten fick jag jättefin hy och mådde hur bra som helst psykiskt, fast jag minns att jag var väldigt trött även då.När det gäller namn har vi ett pojknamn kvar sen förra gången, det kom ju inte till användning då... Sedan jag var tonåring har jag tyckt om namnet Bastian, och det blir det om det blir en pojke.
    Roligta att få göra ett VUL! Det kommer säkert gå bra ska du se Du får berätta hur det gått sedan

Ni som gjort VUL, har ni fått köpa bilder? Någon som har något man kan få se?
Svar på tråden BF Juni 2010!