• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • JuliaIsabella
    stina84 skrev 2009-11-02 11:22:39 följande:
    Vad roligt! Vilken vecka var du i då? Du har den inte på datorn så man kan få se?
    Jag är vecka 8+2 vecka 9 blev bak flyttad en vecka enligt mens skulle ja va 9+2 men anade att det var en vecka senare så nu väntar jag på fostervattenprov om ca två månader är nervös och orolig
  • MumTwins

Jag tänkte berätta lite vilka symtom jag har:

*Trötthet, orkeslös.
    *Humörsvängningar.
    * Illamående, men inte så mycket. Ulkar mest men går oftast över igen.
    * Ömma bröst, de har även blivit större.
    *Kissar mycket.
    * Känner hunger oftare men har svårt att veta vad jag är sugen på.
    * Svullen mage.
    *Förstoppad, visa dagar.

Jag tror detta var i stort sett det jag känner av, kommer inte på mer just nu i alla fall.

• Susi85
    Summer skrev 2009-11-02 10:59:46 följande:
    Jag har köpt 2 par svarta leggings på Gina för 99kr/stJag köpte även en lång tunn t-shirt med lång ärm (randig) för 149 kr, finns fler färger :)
    Jag måste till Gina och kika! har redan tre jeansleggings i olika färger som jag älskar! det enda jag kommer i nu med min svullna mage :-0 Men jag har ej några svarta! Så skönt med leggings, känns inge bra o klämma in sig i tajta jeans som klämmer om magen tycker jag.
  • JuliaIsabella

Här är mina symtom som inte alls är lika min sons tycker jag

* Trött
    * Kissar mycket
    * finnar
    * Svullen mage
    * Förstoppad en del dagar
    * kan inte äta (inge är gott)
    * mår illa till och från men bättre nu fick förut äta postafen
    * mörkare vårtgårdar

* Inga ömma bröst alls
    * inge växt värk alls som jag känner av

• Joggi

Hej vad det skrivs! Har tagit ledigt från FL i helgen=) Hihi, inte riktigt, men det blev så bara=)
    Ser att det pratas symptom så! Här kommer mina -

- Illamående till tusen
    - Ömma bröst och tydligare ådror
    - Väldigt dålig hy
    - Humörsvängningar
    - molande värk till och från
    - Spänd och svälld mage
    - Trött
    - Som nån annan skrev så är jag oxå riktigt deppig=(

Trodde inte jag skulle ha så mkt symptom då jag inte brukar känna av så mkt annars när det gäller annat så jag är lite paff då jag känner av allt.....! Trodde att jag skulle tycka om att vara gravid, men tycker än så länge att det är jobbigt! (sjklart så kommer det vara värt det, men.. ni fattar=) Vad tycker ni andra?

• ZettanA

jag tittar väl in här jag då! Har bf 12 juni 2010. Har en dotter född -07 och fick tyvär ett mf i juli .. känner mig oerhört nojjig hela tiden.

Ialla fall så är jag så bedrövligt trött att jag inte orkar göra nånting.. noll motivation. Mår jätte illa om jag inte äter konstant. Uj.. hoppas det går över snart.. dock så mådde jag så här de tre första månaderna med dottern.

Idag ska jag pallra mig iväg å vaccienera mig mot svininfluensan... känner mig lite osäker men det känns ändå som om det är det rätta. Hur har ni gjort??

• Joggi
    Joggi skrev 2009-11-02 12:32:34 följande:
    Hej vad det skrivs! Har tagit ledigt från FL i helgen=) Hihi, inte riktigt, men det blev så bara=)Ser att det pratas symptom så! Här kommer mina - - Illamående till tusen- Ömma bröst och tydligare ådror- Väldigt dålig hy- Humörsvängningar- molande värk till och från- Spänd och svälld mage- Trött- Som nån annan skrev så är jag oxå riktigt deppig=(Trodde inte jag skulle ha så mkt symptom då jag inte brukar känna av så mkt annars när det gäller annat så jag är lite paff då jag känner av allt.....! Trodde att jag skulle tycka om att vara gravid, men tycker än så länge att det är jobbigt! (sjklart så kommer det vara värt det, men.. ni fattar=) Vad tycker ni andra?
    Glömde tillägga att jag är i vecka 10 (9+1)
  • 0810

dottan55; jag tror att min deppighet har blivit lite bättre senaste veckan, det känns lite bättre nu, men det beror väl på dagsformen också... man får nästan dåligt samvete över att man inte är glad hela tiden när man är gravid, men det är väl så det är...

Juliaisabella: har inte heller någon molvärk, som jag hade med dottern. Känns lite konstigt, det händer ju så mycket där inne, så det borde ju kännas tycker man.

• Joggi

Lacoon - Ja jag får oxå dåligt samvete! Jag vill så gärna vara lycklig heela tiden, men tyvärr.. Jag känner mig nere=( Hoppas det vänder snart! Kan ju bero mkt på att man mår illa så pass mkt och är sjukskriven och bara ligger.. Då blir man kanske lite deppig...

• kela81

swweetiie: åhva skoj med tvilligar! Grattis Då är vi i samma sitts, väntar ochså tvilligar (med pergotimes hjälp) fast just nu är det en lite speciell för oss. Hoppas att bägge din amå mår bra Och grattis en gång till!!!

Stina: jag har en bild på ena "krypet" sen min andra vul, det fick jag, behövde inte betal för det. Ska se om jag kan fota det och lägga upp, har ingen scanner tyvärr

Välkommna candygirl84 och ZettanA!!!

I morse fick jag nog uppleva ett nytt "gaviditetstecken" Eller, vet ju inte om det är det, men eftersom det aldrig hänt förut så räknar jag det. Drömmer ju mer nu och i morse så vaknade jag och grät av nått jag drömt

Svar på tråden BF Juni 2010!