• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • kronanskvinna
    kela81 skrev 2009-11-02 12:42:21 följande:
    swweetiie: åhva skoj med tvilligar! Grattis Då är vi i samma sitts, väntar ochså tvilligar (med pergotimes hjälp) fast just nu är det en lite speciell för oss. Hoppas att bägge din amå mår bra Och grattis en gång till!!!Stina: jag har en bild på ena "krypet" sen min andra vul, det fick jag, behövde inte betal för det. Ska se om jag kan fota det och lägga upp, har ingen scanner tyvärr Välkommna candygirl84 och ZettanA!!!I morse fick jag nog uppleva ett nytt "gaviditetstecken" Eller, vet ju inte om det är det, men eftersom det aldrig hänt förut så räknar jag det. Drömmer ju mer nu och i morse så vaknade jag och grät av nått jag drömt
    Så där av att vakna av att man gråter har hänt flera ggr för mej, och då har jag aldrig vart gravid!! Men oftast då har jag drömt såna verkliga drömmar som inte är verkliga.. Men uscha va hemskt det är :( Men skönt o vakna upp & upptäcka att det man drömt bara var en dröm!! :D
  • majess

Mina symtom just nu är:

spända bröst som är hårda och ömmar ,fast mest på natten.

Brösten kliar oxå,så jag har en fotfil(ej använd ) som jag "kliar" mej med,knäppt va!

molvärk i magen då o då
    när jag sitter för länge blir jag väldigt trött i svanken

trött men inte alltid sov trött,det räcker ibland med att vältra mig i sängen en 30 min så får jag laddat för att gå upp igen.

• 0810

kela81: Tänk på att det finns en risk att UL-bilder blir förstörda av scanning eller kopiering (eller laminering om någon tänkte göra det)... Scannade in mitt första UL med dottern och det har blivit missfärgat (de vita partierna har blivit röda). Nu har vi som tur är fortfarande bilder kvar från vårt andra UL som inte är förstörda.

• majess

oops glömde tillägga äckelkänsla för mat i princip hela dan tills kvällen och konstiga känsloutbrott,härom morgonen vakna jag 5 och väckte gubben för jag fick för mig han var sur på mig,han fatta ingenting o sa väl lite sömndrucket åt mig att sov nu,varpå jag börja störtböla o far nerför trappan i köket o hämtar julmust o upp i gen fortfarande med tårarna sprutande,bäljar i mig julmust i sängen medans jag hulkar att han minsann inte älskar mig längre och att jag hatade mitt jobb!!!!
    HELKNÄPPT! jag gillar mitt jobb o vet att gubben älskar mig....
    men just då så hade jag kunnat lipa för att gardinerna hängde snett...

• MumTwins

Jag är också deppig och nere visa dagar och jag tror att i min situation så beror det mer än på graviditeten. Jag går hemma och är arbetslös och har varit det nu ett tag och det är inte särskilt roligt att gå hemma. Jag har tur ibland att få rycka in och jobba på en förskola, men det där går upp och ner.

Den här årstiden gör inte heller det lättare när det är grått och trist ute, men man får försöka ändå.

Så i mitt fall är det nog fler än en sak som påverkar det!!

Men jag glädjs ändå väldigt mycket över vårat mirakel i magen och hoppas på det bästa =)

• kela81

kronanskvinna: ja, verkligen skönt att vakna upp till det verkliga livet istället

laocoon: åh, tack så mycket för den informationen! Vill ju inte förstöra första porträttet Men kan man fota av dem? Ser ju så många bilder på ul här på fl, hur har de fått in dem? Och hur bevarar man bilden bäst?

• 0810

Det är nog många som gjort samma misstag som jag och scannat in dem, tyvärr... Fotografera dem måste man ju kunna göra tycker jag, det borde inte påverka något. Jag är ingen expert på området, men jag har lärt mig av mitt misstag så att säga. :)

• Golvmoppen

Ang. UL-bilder, så har jag bara de ihop rullade som de är i en låda. Det är samma färg som vi fick dem för 4år sedan.
    Fick bilder i v.13el.14 och det var tur det, för på RUL blev det inga bilder alls.

Denna ggn hoppas jag att de på RUL blir bra, då de är lite större o man kan se mer. Lättare att visa dottern då.

• Vilda Tiger

Jag plastade in mina ul-foton från dottern och det gick bra. Sån där plast med tejp på hela baksidan. Dock ska ni inte laminera! Då smälter bilden av värmen.

• Housemouse

Mina symtom är fortfarande ganska diffusa, men här är de:

* Molvärk i ryggslutet till och från
    * Småillamående då och då
    * Rapig
    * Lite öm i brösten
    * Kissnödig!
    * Pormaskinvasion i fejjan

Svar på tråden BF Juni 2010!