• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Housemouse

Å just ja, dålig andedräkt också. Men jag vet inte om det är ett symtom? Den är iaf horribel just nu!

• vitvåonågratill
    0810 skrev 2009-11-02 12:57:31 följande:
    kela81: Tänk på att det finns en risk att UL-bilder blir förstörda av scanning eller kopiering (eller laminering om någon tänkte göra det)... Scannade in mitt första UL med dottern och det har blivit missfärgat (de vita partierna har blivit röda). Nu har vi som tur är fortfarande bilder kvar från vårt andra UL som inte är förstörda.
    Ul-bilder som man INTE gör något med bleknar och blir vita tillslut...så jag har alltid laminerat dom vilket har behållt dom som dom var från början.
  • vitvåonågratill
    vitvåonågratill skrev 2009-11-02 14:25:00 följande:
    Ul-bilder som man INTE gör något med bleknar och blir vita tillslut...så jag har alltid laminerat dom vilket har behållt dom som dom var från början.
    FÖRLÅT...jag har scannat in dom först, och skrivit ut kopior som jag sen laminerat...inte laminerat orginalet alltså! Scanna dom har jag alltså aldrig haft problem med att göra....
  • vitvåonågratill

Jag är trött och så omotiverad på mitt jobb....kommer det vara såhär resten av graviditeten? Har ju varit sjukskriven nästan hela graviditeten dom två andra gångerna så jag har ju ingen aning alls....vill så gärna stå ut till i april då jag hoppas kunna få HP vilket iofs inte alls är säkert pga mitt yrke men jag har vissa saker som jag ska trycka extra på som andra med mitt yrke oftast inte har vilket jag hoppas kan påverka positivt. Saken är den att jag först när jag slutar jobba kan flytta till pappan till barnet, vilket kanske oxå påverkar mig och gör mig mer omotiverad att jobba vidare....vill ju helst bo med honom NU och dela alla graviditetsdagar med honom, inte bara dom få då vi kan hälsa på varann!

Svammel...ville bara få ur mig lite tankar...sitter just nu och är toknervös med då det imorrn är dags för inskrivning och VUL...är så rädd att något är galet. Har varit med om en ofostrig graviditet, mellan mina två andra barn, som upptäcktes på UL i v 12 och som jag sedan fick skrapas för då kroppen inte ville fatta att den skulle stöta bort det så det gör mig såklart extra nervös....håll gärna en tumme eller två för mig imorrn!

Ha en fortsatt bra dag allihopa! Trots skitvädret som i alla fall är här på västkusten!

• majess
    vitvåonågratill skrev 2009-11-02 14:37:11 följande:
    Jag är trött och så omotiverad på mitt jobb....kommer det vara såhär resten av graviditeten? Har ju varit sjukskriven nästan hela graviditeten dom två andra gångerna så jag har ju ingen aning alls....vill så gärna stå ut till i april då jag hoppas kunna få HP vilket iofs inte alls är säkert pga mitt yrke men jag har vissa saker som jag ska trycka extra på som andra med mitt yrke oftast inte har vilket jag hoppas kan påverka positivt. Saken är den att jag först när jag slutar jobba kan flytta till pappan till barnet, vilket kanske oxå påverkar mig och gör mig mer omotiverad att jobba vidare....vill ju helst bo med honom NU och dela alla graviditetsdagar med honom, inte bara dom få då vi kan hälsa på varann!Svammel...ville bara få ur mig lite tankar...sitter just nu och är toknervös med då det imorrn är dags för inskrivning och VUL...är så rädd att något är galet. Har varit med om en ofostrig graviditet, mellan mina två andra barn, som upptäcktes på UL i v 12 och som jag sedan fick skrapas för då kroppen inte ville fatta att den skulle stöta bort det så det gör mig såklart extra nervös....håll gärna en tumme eller två för mig imorrn!Ha en fortsatt bra dag allihopa! Trots skitvädret som i alla fall är här på västkusten!
    Din stackare! Klart man håller tummarna! det här kommer gå jättebra! Det var väl BMG du skulle till imorgon va? Snälla berätta om hur det gick och hur dem var,skall dit den 13 november
  • kela81

vitvåochnågratill: klart jag håller tummar och tår för dig!

jag är med totalt ofocuserad på jobbet, eller ja, just nu är jag ju hemma tom.13 nov men sen börjar det igen. Fick nya schemat från 1:a december och framåt idag. Ett riktigt skitschema!!! bara 04-15 dagar eller 12-13 timmarns pass. Fattar inte hur jag ska orka det Dessutom så ska jag jobba hela jul och nyår i år igen och kan inte åka hem till familjen och fira jul

• majess
    kela81 skrev 2009-11-02 15:07:19 följande:
    vitvåochnågratill: klart jag håller tummar och tår för dig!jag är med totalt ofocuserad på jobbet, eller ja, just nu är jag ju hemma tom.13 nov men sen börjar det igen. Fick nya schemat från 1:a december och framåt idag. Ett riktigt skitschema!!! bara 04-15 dagar eller 12-13 timmarns pass. Fattar inte hur jag ska orka det Dessutom så ska jag jobba hela jul och nyår i år igen och kan inte åka hem till familjen och fira jul
    vad jobbar du med?
  • kela81

majess: jag jobbar med incheckning på arlanda. Bad dem om att åtminstonde slippa 12 timmars passen nu när jag är gravid, men nej, tydligen inte Urs vad gnällig jag känner mig nu men jag fattar verkligen inte hur jag ska orka!

• majess
    kela81 skrev 2009-11-02 15:24:55 följande:
    majess: jag jobbar med incheckning på arlanda. Bad dem om att åtminstonde slippa 12 timmars passen nu när jag är gravid, men nej, tydligen inte Urs vad gnällig jag känner mig nu men jag fattar verkligen inte hur jag ska orka!
    usc din arma stackare!!!
    vet vad du talar om då jag har en mamma som jobbat med samma inkl flygvärdinna och en styvfar som är flygkapten
    Mycket illa för fötterna!!! (därtill att va gravid!fy )
  • kela81

majess: ja, då är du insatt i branchen så att säga då! Blev sjukskriven för illamående då det inte funkar att jobba med det, men förhoppningsvis så försvinner ju det snart och då är det tillbaka till jobbet, sen så är det ju en mellanperiod där känns det som, ok sen när man blir stor och kanske inte kan jobba men när man bara är sådär "lite lagom" gravid så får jag nog bara försöka stå ut

Svar på tråden BF Juni 2010!