• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Tusse661

Tycker synd om dig! Vet hur det är att vara dödstrött. Tänk på att det säkert kommer att gå över snart.

• Tusse661

Man sprutar in vaccinet i en muskel - detta gör att vaccinet inte kan nå moderkakan. Jag tror inte att man blir en riskgrupp förrän senare i graviditeten och det är kanske därför man väljer att inte vaccinera förrän senare i graviditeten.

• mejola

innan vecka 12 och efter v.36 har jag hört att man inte ska vaccinera sig.

och hej föresten tjejer, ledsen om jag vart lite off, haft så mycket på jobbet

♥ BF 2010-06-30 ♥
  • kozzan

jag tror inte jag ska vaccinera mig. vill inte spruta in nåt i kroppen som inte är ordentligt beprövat. normalt tar det flera år att framställa ett vaccin och detta kom över en kafffepaus så jag är lite rädd för konsekvenserna på lång sikt, inte för barnet men mot mig själv. influensa är något som kroppen i regel klarar av på ett par dagar och visst man får lite dåligt men det hör till om man har influensa. jag tror inte det är bra att överbeskydda sig utan låta kroppen sköta det på naturligt vis... jag kan alltid komma att ändra mig om jag får annan info än den jag hittills läst mig till via media...

• kozzan

fargoli och martinis: det är tufft att plugga emellanåt. Fargoli, försök glädjas åt att du hinner ta studenten innan lillen kommer... Jag har en stor tenta, gruppuppgift och rapport under närmsta tiden sen börjar nästa termin med c-uppsatsen... försöker tänka att jag får en bebis i examenspresent, tar examen 4 juni och har bf 6 så förhoppningsvis gottar sig den lilla där inne så jag hinner läsa klart...

• MumTwins

Jag tror inte heller att jag kommer ta sprutan mot svininfluensan, vill ej ha något i min kropp som känns så osäkert.

• Sweetangel85

Måste bara klaga lite...

Jag mår sååå dåligt.. jag måt skit illa från de att jag vaknar till de att jag går o lägger mig.. enda ggn då de känns ok e om jag ligger ner.. men så fort jag reser mig så börjat de kööööra i magen o jag blir spyfärdig..
    Sen vet jag inte om jag pkt på magkatarr eller ngt men de bara bränner o uger i magen, blir hungrig efter 1 timme heeela tiden =( O hungern gör ju lixom illamåendet värre.. ohh jag bryter ihop snart.. orkar ju inte med min son alls längre =((

• Bustrollen
    Sweetangel85 skrev 2009-11-02 20:06:28 följande:
    Måste bara klaga lite...Jag mår sååå dåligt.. jag måt skit illa från de att jag vaknar till de att jag går o lägger mig.. enda ggn då de känns ok e om jag ligger ner.. men så fort jag reser mig så börjat de kööööra i magen o jag blir spyfärdig..Sen vet jag inte om jag pkt på magkatarr eller ngt men de bara bränner o uger i magen, blir hungrig efter 1 timme heeela tiden =( O hungern gör ju lixom illamåendet värre.. ohh jag bryter ihop snart.. orkar ju inte med min son alls längre =((
    testa pepcid duo...jag tror att det är okej för gravida. Det rekomenderade läkarna mig när de trodde att jag hade magkatarr...det var ju dock inte det utan jag var gravid men jaja
  • majess
    Sweetangel85 skrev 2009-11-02 20:06:28 följande:
    Måste bara klaga lite...Jag mår sååå dåligt.. jag måt skit illa från de att jag vaknar till de att jag går o lägger mig.. enda ggn då de känns ok e om jag ligger ner.. men så fort jag reser mig så börjat de kööööra i magen o jag blir spyfärdig..Sen vet jag inte om jag pkt på magkatarr eller ngt men de bara bränner o uger i magen, blir hungrig efter 1 timme heeela tiden =( O hungern gör ju lixom illamåendet värre.. ohh jag bryter ihop snart.. orkar ju inte med min son alls längre =((
    nämen vännen!
    Har du pantoloc hemma? annars så fråga din BM om det,det lägger sig som en skyddande hinna om man har magkatarr.vet ej hur det är med gravidintaget dock så som sagt,kolla med BM.
    Muta lillkillen med glass o ta den tid du behöver,när du hämtat dig kan du ta igen det ni förlorat
  • Winterfresh

stina84: Har redan varit på inskrivning, var längesen känns det som. :)

Denna kväll gick super på jobbet, lugnt och inget spring :), skrev en föräldrarledigansökan inför helgen. Orkar inte jobba, gör fre kväll, lör kväll, sön 7:30-20:30 och mån 4-14, så sökte ledigt lör och sön. Då man jobbar varannan helg på mitt jobb med en av dagarna 7:30-20:30 så känns det i kroppen..*suckar* Tur man har lite dagar kvar på sonen man kan ta av :)

Svar på tråden BF Juni 2010!