• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • majess
    Winterfresh skrev 2009-11-02 20:56:31 följande:
    stina84: Har redan varit på inskrivning, var längesen känns det som. :)Denna kväll gick super på jobbet, lugnt och inget spring :), skrev en föräldrarledigansökan inför helgen. Orkar inte jobba, gör fre kväll, lör kväll, sön 7:30-20:30 och mån 4-14, så sökte ledigt lör och sön. Då man jobbar varannan helg på mitt jobb med en av dagarna 7:30-20:30 så känns det i kroppen..*suckar* Tur man har lite dagar kvar på sonen man kan ta av :)
    guu va bra!
    synd att mina två är äldre än så,jag hade gärna tom tagit garantidagar nu känns det som.....
    sitter på jobbet igen för en ny omgång av 48 timmar....
  • Bjornis

Va skönt att höra att många av er också känner att det är segt att jobba. Jag jobbar visserligen relativt vanliga tider men stående och gående 80% av dagen och även varannan helg. Jag är så himla slut varenda dag. Somnar och sover en eller två timmarn när jag kommer hem, är vaken ett par timmar och sen går jag och lägger mig för natten och sover 9-10 timmar och vaknar trött. Fy, jag är en "trötter" i vanliga fall också men detta är ju som ett skämt.

Var på middag i fredags hos vänner (som vet om att vi är gravida) och min kompis kille frågade om jag var trött för det syntes på mig nu, jag brukar tydligen alltid se så pigg ut. Men inte nu. Kul... haha.

Rätt många som vet om det nu. Många spridda personer som inte har med varann att göra. Jag måste se till att komma ihåg vilka jag sagt det till. haha. Vill helst berätta det till fler på jobbet så folk fattar varför jag ser hålögd och seg ut men väntar 3-4 veckor till. Iaf till efter nästa vul den 18:e.

Ang svininfluensan så känner jag mig jätteförvirrad, samtidigt som jag inte vill hamna i respirator om 20 veckor så vill jag inte spruta in nåt de inte testat tillräckligt både för min och lill*ns skull... Ett sjukt svårt beslut som jag tänker spara i iaf 10 veckor till!

• Winterfresh
    majess skrev 2009-11-02 20:58:24 följande:
    guu va bra!synd att mina två är äldre än så,jag hade gärna tom tagit garantidagar nu känns det som.....sitter på jobbet igen för en ny omgång av 48 timmar....
    Här sitter jag och klagar över ett pass som är 7:30-20:30...*S* medans du avverkar 48 timmar...Är det sovande pass inräknat? Eller det måste det väl vara....
    Tar 2 garantidagar, över helgen. Känns skönt och jag slipper jobba med 2 vikarier som går mig på nerverna under ett arbetspass..*S*
  • majess
    Winterfresh skrev 2009-11-02 21:08:12 följande:
    Här sitter jag och klagar över ett pass som är 7:30-20:30...*S* medans du avverkar 48 timmar...Är det sovande pass inräknat? Eller det måste det väl vara....Tar 2 garantidagar, över helgen. Känns skönt och jag slipper jobba med 2 vikarier som går mig på nerverna under ett arbetspass..*S*
    nä klaga du visst har jag sovande jour! det är igentligen ett bra jobb,börjar 8 på morran o slutar 8 på övermorgonsdag...kan väl säga att det är så flexibelt att jag kan vila när det passar mig(nästan) så det är igentligen inget betungande,bara en hemlängtan!!!! trött i öronen av alla klienter som kommer o tjattrar o vill ha ngt hela tiden....
  • Winterfresh
    majess skrev 2009-11-02 21:11:28 följande:
    nä klaga du visst har jag sovande jour! det är igentligen ett bra jobb,börjar 8 på morran o slutar 8 på övermorgonsdag...kan väl säga att det är så flexibelt att jag kan vila när det passar mig(nästan) så det är igentligen inget betungande,bara en hemlängtan!!!! trött i öronen av alla klienter som kommer o tjattrar o vill ha ngt hela tiden....
    Ah men då är det rätt så lugnt på ditt jobb. Inte villig att byta? Ibland får jag vara glad om jag hinner ta rast på dagen, eller ens får äta min frukost/lunch i lugn och ro. Men sällan det sker. Under ett pass på helgen (7:30-20:30) "springer" jag nästan runt 1 mil i korridorerna. Många som larmar och vill ha hjälp. Tunga lyft trots att vi använder oss av lyftar...*suckar* Får se om man klarar av att jobba tills HP träder i kraft eller om man måste bli sjukskriven innan. Vill helst klara av att jobba tills man får hp.
  • majess
    Winterfresh skrev 2009-11-02 21:16:29 följande:
    Ah men då är det rätt så lugnt på ditt jobb. Inte villig att byta? Ibland får jag vara glad om jag hinner ta rast på dagen, eller ens får äta min frukost/lunch i lugn och ro. Men sällan det sker. Under ett pass på helgen (7:30-20:30) "springer" jag nästan runt 1 mil i korridorerna. Många som larmar och vill ha hjälp. Tunga lyft trots att vi använder oss av lyftar...*suckar* Får se om man klarar av att jobba tills HP träder i kraft eller om man måste bli sjukskriven innan. Vill helst klara av att jobba tills man får hp.
    nä fy! jag har varit i vården i12 år,inom behndligsgenren i6 år,innan dess hemtjänst,sjukhem etc...suga folks halsar rena från slem,börja morgonen med tvätt,klä,upp i rullstol,äta frukost för att sedan ta på toa,o bädda ner...puh! ni är GRYMMA som orkar!!!
  • Mollystar

Var på Vul i dag och såg hjärtat slå så stark . :) Vart bakåt flyttad 1 vecka ungefär . Från 7 +5 till 6 + 4.

• majess

Godmorgon tjejer
    Hoppas alla sovit gott utan för mycket spring på toa och illamående...

• Ellie84

Hej tjejer..
    Har haft mye att stå i här hemma med skola och barn tvätt och städ osv..
    Känner oxå av denna enorma trötthet fortfarande..
    Är på 9+4 idag..Längtar tills man blir lite piggare.Måt bra så länge jag tar mig vila under dagen..
    Illamåendet finns kvar men är inte lika påtagligt..
    Har äntligen börjat kunna äta bättre.. inte helt bra men klart mycket bättre..
    Nån från norra sverige här??

• kozzan

godmorgon. jag vakna vid tretiden inatt och kunde inte somna om så jag låg och läste en och en halv timme innan jag kunde somna igen. senvar det bara kliva upp och ta dottern till dagis. min sambo är på resa så jag är ensam hemma och lär så bli i drygt 2 månader till, kännslite tråkigt men men...

Svar på tråden BF Juni 2010!