• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • majess
    kela81 skrev 2009-11-02 15:32:35 följande:
    majess: ja, då är du insatt i branchen så att säga då! Blev sjukskriven för illamående då det inte funkar att jobba med det, men förhoppningsvis så försvinner ju det snart och då är det tillbaka till jobbet, sen så är det ju en mellanperiod där känns det som, ok sen när man blir stor och kanske inte kan jobba men när man bara är sådär "lite lagom" gravid så får jag nog bara försöka stå ut
    Men finns det ingen chans att få tex delade turer på jobbet?
    Det låter vansinnigt att de inte kan gå med på att vara flexibla för personalens skull!!!
    kan inte din läkare skriva ett intyg om hur du INTE ska belastas....
  • Fargoli

Hej tjejer. Idag började jag skolan igen efter en veckas höstlov. Är det någon som har förslag på hur jag ska orka med allt och hitta motivationen för att plugga. Går ju sista året på gymnasiet, men orkar inte med det snart längre.
    Sen att gå i en inte alls för bra klass gör ju inte saken bättre :/

• kela81

majess: tyvärr så är företaget jag jobbar på inte speciellt intresserade av hur deras personal mår. Jag har "tur" som fortfarande har kvar jobbet, trotts att jag är gravid. En annan tjej som blev gravid fick sparken. Och ytterligare en kollega gjorde abort för hon var rädd att få sparken Ska prata med min läkare när jag träffar henne nästa måndag, hoppas hon kan skriva något intyg eller liknande. Tror ni man kan få ett intyg på att inte behöva börja jobba så tidigt? Mår ju som sämst på mornarna. Att man inte ska jobba så länge bode ju inte vara några problem tycker jag.

• Martinis84
    Fargoli skrev 2009-11-02 15:39:09 följande:
    Hej tjejer. Idag började jag skolan igen efter en veckas höstlov. Är det någon som har förslag på hur jag ska orka med allt och hitta motivationen för att plugga. Går ju sista året på gymnasiet, men orkar inte med det snart längre. Sen att gå i en inte alls för bra klass gör ju inte saken bättre :/
    Nä tyvärr skulle också behöva lite motivation till plugg. Jag läser på högskola och det är tufft. Fullt upp hela tiden samtidigt som jag jobbar och så är man ju gravid. Skönt det skulle vara att bara få vara hemma och inte göra nått... Två viktiga tentor inom det närmaste och två stora inlämningar. Usch gud giv mig styrka!
  • Milliemolly
    ZettanA skrev 2009-11-02 12:35:16 följande:
    jag tittar väl in här jag då! Har bf 12 juni 2010. Har en dotter född -07 och fick tyvär ett mf i juli .. känner mig oerhört nojjig hela tiden. Ialla fall så är jag så bedrövligt trött att jag inte orkar göra nånting.. noll motivation. Mår jätte illa om jag inte äter konstant. Uj.. hoppas det går över snart.. dock så mådde jag så här de tre första månaderna med dottern. Idag ska jag pallra mig iväg å vaccienera mig mot svininfluensan... känner mig lite osäker men det känns ändå som om det är det rätta. Hur har ni gjort??
    vågar du?

jag vågar inte. varför har de i malmö sagt att inga gravida får vaccinera sig före vecka 28???? det måste ju finnas en anledning. någon som vet?
  • Joggi
    Milliemolly skrev 2009-11-02 17:00:20 följande:
    vågar du? jag vågar inte. varför har de i malmö sagt att inga gravida får vaccinera sig före vecka 28???? det måste ju finnas en anledning. någon som vet?
    Jag tror att det är bara för att man är riskgrupp då, egentligen är man inte det så här tidigt i graviditeten men vissa landsting väljer att vaccinera alla ändå så det är klart! Som sagt, tror.. Har för mig att jag har läst det nånstans!
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-02 17:19:51 följande:
    Jag tror att det är bara för att man är riskgrupp då, egentligen är man inte det så här tidigt i graviditeten men vissa landsting väljer att vaccinera alla ändå så det är klart! Som sagt, tror.. Har för mig att jag har läst det nånstans!
    Tyckler det känns ännu mer olustigt när Schweiz har stoppat vaccinet helt. Har även för mig att Danmnar inte vaccinerar gravida över huvud taget. Sedan kan man gå in på www.svininfluensan.com och lyssna på vad en överläkare har att säga om att man inte borde ta vaccinet om man är gravid. Just pga att det inte är tillräckligt testat..
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    stina84 skrev 2009-11-02 17:29:54 följande:
    Tyckler det känns ännu mer olustigt när Schweiz har stoppat vaccinet helt. Har även för mig att Danmnar inte vaccinerar gravida över huvud taget. Sedan kan man gå in på www.svininfluensan.com och lyssna på vad en överläkare har att säga om att man inte borde ta vaccinet om man är gravid. Just pga att det inte är tillräckligt testat..
    Eller om det var barnläkare han var. Kommer inte riktigt ihåg.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-02 17:29:54 följande:
    Jag håller med, har inte och ska inte vaccinera mig som det ser ut i dagsläget.. Tycker det känns lite läskigt..
  • Tusse661

Det kommer säkert att gå bra! Det är ovanligt att det går snett två gånger. Håller tummarna för dig!"

Svar på tråden BF Juni 2010!