• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • lingontott

Hej igen!

Har varit borta från sidan i säkert över en vecka. Har mått superilla, kräkts och varit jättetrött så jag har helt enkelt inte orkat sitta vid datorn. Men nu känner jag mig bättre igen så jag hoppas att det redan är pågång att vända :)

Läste att de flesta av er känner av flera symptom vid det här laget. Förutom illamåendet och tröttheten så är jag hungrigare och lite mer lättirriterad. Ömma bröst oxå, men inte så farligt ömma som jag var inställd på att få.

Jag hade fått tid för inskrivning den 16 nov men efter att ha pratat med flera andra som haft den bm som jag skulle få så har jag blivit rådd att byta. Så nu har jag bytt :) Fick en ny tid med den nya bm och nu ska jag dit redan på torsdag! Ska bli jättekul att "komma igång". Det är ju bara inskrivning men ändå... Har inte fått någon tid för ul än, men jag gissar att jag får en tid ganska snart eftersom jag inte vet riktigt i vilken vecka jag är i (tror jag är i v8).

Jaha, ska försöka motivera mig att jobba lite nu... Kramar

• Miss Johanna

Jag ringde i går till barnmorskan och frågade om jag kunde få göra mitt VUL lite tidigare (hade tid om 3 veckor) eftersom jag haft två små blödningar och det gick bra, så nu ska jag dit på måndag. Hoppas bara att allt ser fint ut nu. Går in i v.10 i morgon.

Idag känns det som att jag ska kräkas vilken sekund som helst, fy fasen vad hemskt det är! Men det brukar ge efter på eftermiddagen som tur är.

Nu i helgen ska vi berätta för mina föräldrar. Känns lite nervöst faktiskt, men roligt =) Tror att dom kommer bli jätteglada. Vi har inte berättat för någon än... Kommer väl berätta för vänner och bekanta sen i v.12.

• stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-11-02 20:06:28 följande:
    Måste bara klaga lite...Jag mår sååå dåligt.. jag måt skit illa från de att jag vaknar till de att jag går o lägger mig.. enda ggn då de känns ok e om jag ligger ner.. men så fort jag reser mig så börjat de kööööra i magen o jag blir spyfärdig..Sen vet jag inte om jag pkt på magkatarr eller ngt men de bara bränner o uger i magen, blir hungrig efter 1 timme heeela tiden =( O hungern gör ju lixom illamåendet värre.. ohh jag bryter ihop snart.. orkar ju inte med min son alls längre =((
    Tycker synd om dig... Förstår att det måste vara hur jobbigt som helst! Vet ju bara hur det är att ha maginfluensa, fast det sitter ju bara i något dygn.. Hoppas du piggar på dig snart!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • kozzan

Miss Johanna skrev 2009-11-03 10:07:00 följande:

Jag ringde i går till barnmorskan och frågade om jag kunde få göra mitt VUL lite tidigare (hade tid om 3 veckor) eftersom jag haft två små blödningar och det gick bra, så nu ska jag dit på måndag. Hoppas bara att allt ser fint ut nu. Går in i v.10 i morgon.Idag känns det som att jag ska kräkas vilken sekund som helst, fy fasen vad hemskt det är! Men det brukar ge efter på eftermiddagen som tur är. Nu i helgen ska vi berätta för mina föräldrar. Känns lite nervöst faktiskt, men roligt =) Tror att dom kommer bli jätteglada. Vi har inte berättat för någon än... Kommer väl berätta för vänner och bekanta sen i v.12.
    vad spännande... hoppas de blir glada, blir det deras första barnbarn?
  • stina84
    Miss Johanna skrev 2009-11-03 10:07:00 följande:
    Jag ringde i går till barnmorskan och frågade om jag kunde få göra mitt VUL lite tidigare (hade tid om 3 veckor) eftersom jag haft två små blödningar och det gick bra, så nu ska jag dit på måndag. Hoppas bara att allt ser fint ut nu. Går in i v.10 i morgon.Idag känns det som att jag ska kräkas vilken sekund som helst, fy fasen vad hemskt det är! Men det brukar ge efter på eftermiddagen som tur är. Nu i helgen ska vi berätta för mina föräldrar. Känns lite nervöst faktiskt, men roligt =) Tror att dom kommer bli jätteglada. Vi har inte berättat för någon än... Kommer väl berätta för vänner och bekanta sen i v.12.
    Det kommer säkert se jätte fint ut! Roligt att berätta för föräldrarna! Ska ni lägga upp det på något speciellt sätt?

lingontott skrev 2009-11-03 09:33:24 följande:
    Hej igen! Har varit borta från sidan i säkert över en vecka. Har mått superilla, kräkts och varit jättetrött så jag har helt enkelt inte orkat sitta vid datorn. Men nu känner jag mig bättre igen så jag hoppas att det redan är pågång att vända :)Läste att de flesta av er känner av flera symptom vid det här laget. Förutom illamåendet och tröttheten så är jag hungrigare och lite mer lättirriterad. Ömma bröst oxå, men inte så farligt ömma som jag var inställd på att få.Jag hade fått tid för inskrivning den 16 nov men efter att ha pratat med flera andra som haft den bm som jag skulle få så har jag blivit rådd att byta. Så nu har jag bytt :) Fick en ny tid med den nya bm och nu ska jag dit redan på torsdag! Ska bli jättekul att "komma igång". Det är ju bara inskrivning men ändå... Har inte fått någon tid för ul än, men jag gissar att jag får en tid ganska snart eftersom jag inte vet riktigt i vilken vecka jag är i (tror jag är i v8).Jaha, ska försöka motivera mig att jobba lite nu... Kramar
    Välkommen tillbaka! Hoppas du mår bättre snart.
  • stina84

Var på stan igår och hittade en så snygg jeanskjol (mamma) på H&M som jag bara var tvungen att ha. Kan använda den redan nu, jätteskön! Dessutom syns ju inte mudden för magen när man har tröja på sig
    Var även inne på Gina, men här hade de inte alls många snygga jeans leggins. Bara 1 par blå och 1 par svarta och de var inte snygga. Hittade inget därinne som jag kände för. Blev ju en billig tripp till stan iallafall
    På söndag är det fars dag. Vet inte vad jag ska köpa till min man. Har ni några bra förslag?

• kozzan

hu tidigt tror ni man kan känna att det rör sig där inne? min mamma påstår att hon kände min syster i v 13, det kändes som en kittling...

• kronanskvinna

snart ska jag iväg på VUL, är lite nervös men håller tummarna allt ser ut som det ska :)

Hoppas ni andra får en bra dag i detta tråkiga höstväder! :D

• stina84
    kronanskvinna skrev 2009-11-03 10:40:54 följande:
    snart ska jag iväg på VUL, är lite nervös men håller tummarna allt ser ut som det ska :)Hoppas ni andra får en bra dag i detta tråkiga höstväder! :D
    Spännande, berätta sedan hur det gick
  • kronanskvinna
    kozzan skrev 2009-11-03 10:38:25 följande:
    hu tidigt tror ni man kan känna att det rör sig där inne? min mamma påstår att hon kände min syster i v 13, det kändes som en kittling...
    kan nog stämma, det känns som en fisk i magen som simmar omkring :D det liksom suger till i magen! hihi
Svar på tråden BF Juni 2010!