• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • majess

Idag har jag massor med molvärk i "magen" känns typ som det brukar göra vid ägglossning..
    ngn mer som känt av detta??

• MumTwins
    Bustrollen skrev 2009-11-03 14:26:36 följande:
    Ja, jag har det dagligen nu...inget roligt
    Mm det är lite jobbigt, har haft en del problem med det innan garviditeten också så det känns som det kommer hänga med...jobbigt!!
  • smoolan

Majess - Jag har jättemycket växtvärk, både i magen och ryggen. Känns som mensvärk ungefär fast mer ihållande då.

Jag har också ont i huvudet ofta. Tar Alvedon mot det. Hur gör ni andra?

Åh så gott det lät med köttbullar och mos!!!

• Joggi
    kozzan skrev 2009-11-03 11:56:23 följande:
    tror ni det går in strålning på fostret om man har en laptop i knät???
    Det hoppas verkligen inte jag heller, för min har legat i knät/på magen i 4 veckor=) Är ju sjukskriven så laptopen och teven är en räddning!
  • Joggi

Ja det lät gott med köttbullar och mos.. Och pannkakor oxå=)
    Synd att inget smakar bra.. Den här veckan jobbar sambon hela dagarna så jag har sagt att han inte ska behöva göra mat.. Så den här veckan lever jag på kräm och mjölk, risgynsgröt och youghurt..
    Mår så illa så det är enklast att äta sån där lättsmält mat..
    Nu ska jag gå och värma gröt=)

• smoolan
    Joggi skrev 2009-11-03 15:32:58 följande:
    Ja det lät gott med köttbullar och mos.. Och pannkakor oxå=)Synd att inget smakar bra.. Den här veckan jobbar sambon hela dagarna så jag har sagt att han inte ska behöva göra mat.. Så den här veckan lever jag på kräm och mjölk, risgynsgröt och youghurt..Mår så illa så det är enklast att äta sån där lättsmält mat.. Nu ska jag gå och värma gröt=)
    Nyponsoppa med glass och kardemummaskorpor är bra och lättsmält mat tycker jag Kräm var längesen! Nu blev jag inspirerad.
  • Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-03 14:19:44 följande:
    Nu har jag vart VUL :) Allt såg fin fint ut, hjärtat slog som det skulle.. Blev framflyttad 3 dagar så istället för 7+0 så är jag 7+3 idag :DNu blir det att käka lite mat, gud jag jag äter hela tiden..Först en redig frukost kl 08:00 sen 2 pannkakor kl 11 & nu är jag svinhungrig igen så nu blir det köttbullar & mos.. Vart ska detta sluta? Hoppas iaf att jag inte går upp mer än vad jag gick upp med sonen!!äter ni andra mkt om dagarna?
    Jag är jämt hungrig men just nu kommer allt upp så jag vågar inte äta så mycket. Annars äter jag mycket, gärna varannan, var tredje timme. Glass går bra nu...oboy vissa dagar. Ska försöka äta trattkantarellsoppa nu men det känns sådär redan nu
  • molly3333

Är det någon av er som skall vaccinera er mot svininfluensan är lite orolig har inte bestämmt mig ännu är i vecka 8 nu och tänker på alla organ som bildas och nervsystemet.... är rädd att det skadar fostret (vaccinet alltså) vad tror ni?

• Bustrollen
    smoolan skrev 2009-11-03 15:15:35 följande:
    Majess - Jag har jättemycket växtvärk, både i magen och ryggen. Känns som mensvärk ungefär fast mer ihållande då.Jag har också ont i huvudet ofta. Tar Alvedon mot det. Hur gör ni andra?Åh så gott det lät med köttbullar och mos!!!
    jag tar inget alls...kan knappt svälja tabletter annars och nu när jag spyr så funkar det inte alls tyvärr. Mycket vila ovh vatten försöker jag med.
  • Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-03 14:19:44 följande:
    Nu har jag vart VUL :) Allt såg fin fint ut, hjärtat slog som det skulle.. Blev framflyttad 3 dagar så istället för 7+0 så är jag 7+3 idag :D
    Vad skönt att se att allt är okej, roligt att bli framflyttad...de flesta verkar bli flyttade bakåt.
Svar på tråden BF Juni 2010!