• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    längtar och väntar skrev 2009-11-03 20:19:47 följande:
    Så är det i Malmö.. Här är det 140 patienter/barnmorska.. Ringer man inte direkt och bokar så kan det hända att första kontakten blir på rul på kk..
    Oj Glad jag inte bor i Malmö då. De har inte funderat på att anställa fler BM
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • längtar och väntar

Var ska man få pengar från att anställa? Barnmorskorna jobbar under stor press, så klart, inget de kan göra något åt..

stina84 skrev 2009-11-03 20:21:42 följande:
    Oj Glad jag inte bor i Malmö då. De har inte funderat på att anställa fler BM
  • MaraFara

Nu har jag tecknat en gravidförsäkring.. Blev Folksam, och den utökade varianten..

• hepalima

Tack nu förstår jag hur det ligger till :) Jag skall på UL nästa onsdag då är jag i v9+6.Vet nån hur mycket man ser på ett ULet? Är det en liten mini kropp?
    Det är mitt första barn och tänkte överraska min sambo med något sköj på söndag då det är farsdag. (jo jag vet han e ju inte pappa riktigt än men jag tycker det är så roligt att göra han glad) någon som har nått tips om vad man kan köpa?

• hepalima

Va ingår i en gravidförsäkring?? Eller va vill man få ut av den??

• stina84
    längtar och väntar skrev 2009-11-03 20:22:24 följande:
    Var ska man få pengar från att anställa? Barnmorskorna jobbar under stor press, så klart, inget de kan göra något åt..
    Du jag är så förbannat trött på dessa landsting! Pengar finns visst, skitsnack!
    Det är precis som om jag varje månad skulle dela upp min lön i påsar, ex:
    *räkningar
    *mat
    *nöje
    räkningarna är betalda kvar är 2 påsar. 1 med pengar till mat och 1 till nöje. Efter halva månaden tar pengarna i påsen för mat slut. Men va dtråkigt då får jag väl svälta för den andra påsens pengar är ju till nöje. Precis så resonerar de. Det är det som gör mig så förbannad! Man kan inte resonera så.
    Givetvis är det inte barnmorskernas fel, de gör ett superjobb!
  • längtar och väntar

Min mamma jobbar också på sjukhuset i Malmö, de tar inte in vikarier, nyanställer inga. Det finns INGA pengar just nu, precis som i skolans värld!

stina84 skrev 2009-11-03 20:46:38 följande:
    Du jag är så förbannat trött på dessa landsting! Pengar finns visst, skitsnack! Det är precis som om jag varje månad skulle dela upp min lön i påsar, ex: *räkningar *mat *nöje räkningarna är betalda kvar är 2 påsar. 1 med pengar till mat och 1 till nöje. Efter halva månaden tar pengarna i påsen för mat slut. Men va dtråkigt då får jag väl svälta för den andra påsens pengar är ju till nöje. Precis så resonerar de. Det är det som gör mig så förbannad! Man kan inte resonera så. Givetvis är det inte barnmorskernas fel, de gör ett superjobb!
  • stina84
    längtar och väntar skrev 2009-11-03 20:47:43 följande:
    Min mamma jobbar också på sjukhuset i Malmö, de tar inte in vikarier, nyanställer inga. Det finns INGA pengar just nu, precis som i skolans värld!
    Det är som i jönköping då där man heller inga pengar har, men man kan lägga flera miljoner på ett SMOT hus. Alltså typ teater osv. DET finns det pengar till.
  • längtar och väntar

Kan lova att i Malmö lägger man inte mycket pengar på någonting.. Alla sparar som galningar..

stina84 skrev 2009-11-03 20:49:41 följande:
    Det är som i jönköping då där man heller inga pengar har, men man kan lägga flera miljoner på ett SMOT hus. Alltså typ teater osv. DET finns det pengar till.
  • majess
    vitvåonågratill skrev 2009-11-03 15:50:34 följande:
    Hemma från Barnmorskegruppen (Gbg) och inskrivningen. Dom var uppdaterade med tekniken så det var inget VUL utan ett vanligt UL på magen dom gjorde. Jag var ju enligt FL´s uträkning 8+5 idag men dom daterade till 8+3 så det stämde ju ändå ganska bra. Men hon sa att eftersom min urinblåsa inte var så full så var det lite svårt att se ordentligt. Men lilla bus låg där så sött och hjärtat pickade på! Är så glad! Toppen BM med! Har bokat in ett till tidigt UL den 1 dec pga min starka oro att något kanske går fel innan vecka 12, och sen är RUL i början av januari!Nu ska jag vila lite! Läser ikapp mig ikväll efter massa inbokat som jag ska iväg på sen!
    Vad kul! Nu kan jag knappt vänta!! vad hette din BM? min heter Elisabeth Kock.Kul om det är samma eftersom du hade så bra omdöme av henne!
Svar på tråden BF Juni 2010!