• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bjornis
    hepalima skrev 2009-11-03 16:30:56 följande:
    Vad betyder RUL ?? Är det någon som har gjort nupp provet? Hur går det till?
    När jag var hos BM trodde hon inte att man gör bara nupp längre. Nupp är ett ultraljud där man mäter nackspalten på bebisen och utifrån dess bredd beräknar man risken för downs. Du får ett mått typ 1:2500. Allt över 1:250-1:300 (alltså typ 1:10) betraktas som högre sannolikhet. Numera verkar man bara göra KUB dock. Vilket är en kombination av Nupp och även blodprov. Kallas för nupp + biokemi. Min bm sa att man bara skulle göra kub om man har pratat igenom hur man skulle ställa sig inför en ev dåligt nyhet och varken nupp eller kub ger någon 100%ig visning om hur det är utan det är det bara fostervattensprov som gör!
    Hoppas du fattade nåt.

Jag har iaf tänkt göra kub, men måste nog ringa och beställa tid snart. Är i v 9 så blodprovet ska tas mellan v 9-14 och ultraljudet göras mellan 11 och 14 så det är dags snart...
  • Fargoli

Hej tjejer! Vad mycket jag missar när jag går i skolan om dagarna, orkar inte läsa igenom alla sidor nu.
    Men hur mår ni alla nu? Jag har märkt att jag måste kissa lite oftare nu, och trots att jag hatar det, måste jag springa upp en gång på natten och göra det.
    På måndag är det dax för mitt nästa vul, läste att ni skrivit att blåsan måste vara full på ul, gäller det samma sak på vul?

• vitvåonågratill

Vi bestämde oss idag att inte göra KUB. Får ju bekosta det själv för det första eftersom jag bara är 34 och då tillhör jag inte gruppen som har ökad risk för att få ett barn med DS. Risken är lika stor nu som när jag var 24 år sa BM. Och eftersom jag inte tror att jag kommer göra abort även om det visar sig vara hög risk för att få ett barn med DS så kändes det som att kasta pengarna i sjön och vi bokade ett vanligt UL till istället som vi gör i v 13.

För er som inte hänger med i förkortningar...klicka på en förkortning i ett inlägg så kommer ni till en sida med förklaring vad alla förkortningar betyder. Nästan alla iaf! RUL betyder iaf rutinultraljud!

• Yossan

Någon mer än jag som sover dåligt? Sover liksom ytligare och har svårare att somna om när jag väl vaknat, t.ex. varit uppe och kissat (gärna gånger 2/natt *puh*) eller blivit väckt av sonen som drömmer mardrömmar. Kan ligga vaken i timmar! SÅ irriterande. Fler? Ska det vara så här redan... Hur blir det då senare?? Så här minns jag inte att det var med sonen...

• vitvåonågratill
    Fargoli skrev 2009-11-03 17:24:17 följande:
    Hej tjejer! Vad mycket jag missar när jag går i skolan om dagarna, orkar inte läsa igenom alla sidor nu.Men hur mår ni alla nu? Jag har märkt att jag måste kissa lite oftare nu, och trots att jag hatar det, måste jag springa upp en gång på natten och göra det.På måndag är det dax för mitt nästa vul, läste att ni skrivit att blåsan måste vara full på ul, gäller det samma sak på vul?
    Tror inte det....då kollar dom ju inifrån, men är inte säker.
  • vitvåonågratill
    Yossan skrev 2009-11-03 17:31:04 följande:
    Någon mer än jag som sover dåligt? Sover liksom ytligare och har svårare att somna om när jag väl vaknat, t.ex. varit uppe och kissat (gärna gånger 2/natt *puh*) eller blivit väckt av sonen som drömmer mardrömmar. Kan ligga vaken i timmar! SÅ irriterande. Fler? Ska det vara så här redan... Hur blir det då senare?? Så här minns jag inte att det var med sonen...
    Ohneeeej! Jag kan sova sittandes, som en stock, inga bekymmer alls! Sova är mitt andra namn tror jag!
  • Yossan
    vitvåonågratill skrev 2009-11-03 17:35:41 följande:
    Ohneeeej! Jag kan sova sittandes, som en stock, inga bekymmer alls! Sova är mitt andra namn tror jag!
    Känns som att jag också skulle kunna det. Är ständigt trött (kanske just för att jag sover så dåligt). Är jag kanske övertrött???
  • Joggi
    Yossan skrev 2009-11-03 17:31:04 följande:
    Samma här, vaknade 3 inatt och gick upp och kissade sen kunde jag inte somna om.. Trist! Jag är riktigt trött oxå, det som är det konstiga..
  • AnAngel

usch inatt vid tre hade jag sån huvudvärk så jag bara grät, sen tog jag två alvedon och somna och 05:30 när kl ringde va den helt borta, men usch va trött jag var då!

Imorgon blir de vul, ojoj va nervös jag är för att ngt ska vara galet... hoppas jag kan sova inatt ändå!

• vitvåonågratill
    kronanskvinna skrev 2009-11-03 14:19:44 följande:
    Nu har jag vart VUL :) Allt såg fin fint ut, hjärtat slog som det skulle.. Blev framflyttad 3 dagar så istället för 7+0 så är jag 7+3 idag :DNu blir det att käka lite mat, gud jag jag äter hela tiden..Först en redig frukost kl 08:00 sen 2 pannkakor kl 11 & nu är jag svinhungrig igen så nu blir det köttbullar & mos.. Vart ska detta sluta? Hoppas iaf att jag inte går upp mer än vad jag gick upp med sonen!!äter ni andra mkt om dagarna?
    Inte överdrivet mycket. Är fortfarande inte sugen på mat, frukost blir oftast bara nåt pyttelitet, sen äter jag lagad lunch och ibland ett litet mellanmål men middagen blir nåt väldigt enkelt bara, eller inget alls, beror heeelt på hur jag mår och vad jag känner för just då! Mina barn lagar jag ju såklart middag till de veckorna jag har dom, men inte alltid jag själv äter då. Nu tycker jag ändå illamåendet klingat av lite men sugen på mat är jag inte ändå!
Svar på tråden BF Juni 2010!