• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill

Hemma från Barnmorskegruppen (Gbg) och inskrivningen. Dom var uppdaterade med tekniken så det var inget VUL utan ett vanligt UL på magen dom gjorde. Jag var ju enligt FL´s uträkning 8+5 idag men dom daterade till 8+3 så det stämde ju ändå ganska bra. Men hon sa att eftersom min urinblåsa inte var så full så var det lite svårt att se ordentligt. Men lilla bus låg där så sött och hjärtat pickade på! Är så glad! Toppen BM med! Har bokat in ett till tidigt UL den 1 dec pga min starka oro att något kanske går fel innan vecka 12, och sen är RUL i början av januari!

Nu ska jag vila lite! Läser ikapp mig ikväll efter massa inbokat som jag ska iväg på sen!

• Joggi
    smoolan skrev 2009-11-03 15:36:45 följande:
    Nyponsoppa med glass och kardemummaskorpor är bra och lättsmält mat tycker jag Kräm var längesen! Nu blev jag inspirerad.
    Åh! Nyponsoppa, att jag inte tänkte på det=) Jag blev oxå inspirerad=D Såg att nån skrev om kräm i nån tråd förra veckan och tänkte precis som du, att det va längsen=)
  • Joggi

Apropå att ha en full blåsa när man ska på UL, nån som vet hur länge man ska hålla sig?

• molly3333

Var hos läkare idag och gjorde ett vul blev bakåtflyttad från 8 plus 5 som jag räknat ut här på FL till 7 plus 3 det var lite tråkigt det innebär att jag får vara orolig ytterligare en vecka vad det gäller missfall

• hepalima

Vad betyder RUL ?? Är det någon som har gjort nupp provet? Hur går det till?

• Joggi
    hepalima skrev 2009-11-03 16:30:56 följande:
    Vad betyder RUL ?? Är det någon som har gjort nupp provet? Hur går det till?
    RUL är väl rutinultraljud om jag fattat rätt... Den andra frågan får nån annan ge sig på=)

Är mkt förkortningar här på familjeliv.. Lite för många enligt mig=)
  • Joggi

Förresten tjejer! Nu när jag har legat och så har jag handlat julklappar via nätet till alla som ska ha! Vi är klar för i år=) Den 2/11!! Rekord verkligen=)

Längtar som aldrig förr till julen och allt som har med julen att göra, igår drömde jag mig bort oc tänkte på skinkmacka med senap, mm... ljusstakar, glögg, julgodis.. Tänker på ALLT! Är det hormonerna som gör att man längtar så här pass mkt eller? Vad beror det på? Annars brukar jag inte alls vara så här.....

• kronanskvinna
    molly3333 skrev 2009-11-03 15:57:17 följande:
    Var hos läkare idag och gjorde ett vul blev bakåtflyttad från 8 plus 5 som jag räknat ut här på FL till 7 plus 3 det var lite tråkigt det innebär att jag får vara orolig ytterligare en vecka vad det gäller missfall
    Då är vi precis lika långt gångna :D är oxå 7+3 idag!! :D
  • GrönaDruvan

Oj... har inte skrivit här på jäääätte lääänge...
    Är nu i vecka 7+1, och har spytt idag med.
    Mår inte så illa av mat än, men det betyder inte att jag är sugen på det och det vänder sig ofta i magen.
    Har precis ätit bacon... inte helt normalt, då jag inte äter kött annars...
    Annars blir det mycket aprikoskräm med mjölk, risgrynsgröt med saftsoppa och godis...

• kronanskvinna
    Bustrollen skrev 2009-11-03 15:49:15 följande:
    Vad skönt att se att allt är okej, roligt att bli framflyttad...de flesta verkar bli flyttade bakåt.
    Ja det var skönt :D

Ja hellre framflyttad än tillbakaflyttad!!! Men sen kan det ju ändras på RUL oxå.. känns dock som en evighet dit :(
Svar på tråden BF Juni 2010!