• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • kozzan
    Yossan skrev 2009-11-03 17:31:04 följande:
    Någon mer än jag som sover dåligt? Sover liksom ytligare och har svårare att somna om när jag väl vaknat, t.ex. varit uppe och kissat (gärna gånger 2/natt *puh*) eller blivit väckt av sonen som drömmer mardrömmar. Kan ligga vaken i timmar! SÅ irriterande. Fler? Ska det vara så här redan... Hur blir det då senare?? Så här minns jag inte att det var med sonen...
    jag har precis så med.. . inatt låg jag och läste 1½timme för att fördriva tiden...
  • Mamsterbabe

kan man boka vul på sin gynmottagning?
    för min barnmorska som jag hade på hälsosamtalet förra veckan sa bara att det får man inget, jag får veta exakt vilken vecka jag är i runt vecka 18-20 :S

• vitvåonågratill
    Mamsterbabe skrev 2009-11-03 17:45:49 följande:
    kan man boka vul på sin gynmottagning? för min barnmorska som jag hade på hälsosamtalet förra veckan sa bara att det får man inget, jag får veta exakt vilken vecka jag är i runt vecka 18-20 :S
    Borde du ju kunna göra...var bor du? I Gbg vet jag att det finns speciella privata UL-mottagningar man kan "köpa" sig ett UL på! Men gyn mottagningen borde du kunna få kolla på, säg att du är orolig och vill veta vilken vecka du är i!
  • Tillata

Hej tjejer,,Är det någon som har fått (ursäkta) rosa flytningar? Jag är nämligen så himla orolig. I förrgår hade jag dessa flytningar under hela dagen sedan dan efter typ borta. Men idag kom det tillbax och känns som det var mer nu oxå. :( att man aldrig skall få vara lugn och bara njuta av sin graviditet. Jag undrar om det kan vara så när man normalt sett skall ha sin mens? Fick nämligen en blödning med färskt blod för exakt 4 veckor sedan. Jag ringde gyn akuten idag och hon gav mig en tid för ultraljud i morgon. Vill bara att det skall i morgon så att jag får veta. Snlla snälla är det någon som vet något om detta??

• MumTwins

Jag har med svårt att sova vissa nätter och jag springer 1-3 gånger på natt och kissar och det är jobbigt, man önskar nästan att man hade toan närmre...får hoppas det avtar snart men läst att det kommer tillbaka sedan i slutet av graviditeten för då är ju magen så stor och trycker på....

• Mamsterbabe
    vitvåonågratill skrev 2009-11-03 17:47:48 följande:
    Borde du ju kunna göra...var bor du? I Gbg vet jag att det finns speciella privata UL-mottagningar man kan "köpa" sig ett UL på! Men gyn mottagningen borde du kunna få kolla på, säg att du är orolig och vill veta vilken vecka du är i!
    jag bor i nyköping, inte så stor stad. men ska nog ta & ringa dom & fråga iaf?
    jag ahr haft två små små blödningar, så jag är lite orolig för det också.
    det borde räcka som anledning?
  • vitvåonågratill
    Mamsterbabe skrev 2009-11-03 17:53:36 följande:
    jag bor i nyköping, inte så stor stad. men ska nog ta & ringa dom & fråga iaf? jag ahr haft två små små blödningar, så jag är lite orolig för det också. det borde räcka som anledning?
    Ja det tycker ju iaf JAG borde räcka! Håller tummarna för att du får det!
  • kronanskvinna
    Tillata skrev 2009-11-03 17:50:11 följande:
    Hej tjejer,,Är det någon som har fått (ursäkta) rosa flytningar? Jag är nämligen så himla orolig. I förrgår hade jag dessa flytningar under hela dagen sedan dan efter typ borta. Men idag kom det tillbax och känns som det var mer nu oxå. :( att man aldrig skall få vara lugn och bara njuta av sin graviditet. Jag undrar om det kan vara så när man normalt sett skall ha sin mens? Fick nämligen en blödning med färskt blod för exakt 4 veckor sedan. Jag ringde gyn akuten idag och hon gav mig en tid för ultraljud i morgon. Vill bara att det skall i morgon så att jag får veta. Snlla snälla är det någon som vet något om detta??
    Jag kan få pytte lite rosa flytning efter att jag har haft sex & det har jag för mej jag fick med sonen oxå, men det är inte efter varje gång vi haft sex utan det är bara ibland..

Kanske därför du har fått rosa flytning? Man är ju extra känslig där nere nu!!
    Hoppas det går bra imorgon, du får skriva & berätta...
  • MumTwins

Jag har med haft lite brun aktiga flytningar lite från och till men min barnmorska sa att jag behöver inte oroa mig så länge man inte har väldigt, väldigt ont och oftast så blöder man färskt blod och mycket.

Så jag är inte särskilt orolig över det utan försöker vara glad och tänka positivt.....

• Winterfresh

Här i Örebro erbjuds alla att göra KUB vilken ålder man än är i. Nåt nytt sen 1 år tillbaka.

Fy vad det skrivs här om dagarna, har ni inget annat att göra på dagarna än hänga på fl???
    Nyss suttit och läst igenom massa sidor för att se om något intressant skrivs..*S* Nu blir det snart nattning av sonen innan man ska plocka i huset..*suckar* skulle verkligen behöva en husa som tar han om mitt hus..*S*

Svar på tråden BF Juni 2010!