• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84

Usch idag harjag ingen lust till något... Det är typ storm hemma med. Bor uppe på höjden med åkrar runtomkring och när det blåser här blir det sådan rundgång på åkrarna så det känns som om man ska blåsa bort
    Kallt är det med, bara 1 grad idag! Höll på att frysa röven av mig i bilen innan värmen kom igång ordentligt! Har bara leggins och kjol på mig idag med, typiskt!
    Vet inte vad jag ska laga för mat idag heller... Se om jag hitar något smidigt.. Är så trött på att vara arbetslös nu! Hatar att bara gå på timmar, man kan inte planera sin fritid ingenting. SNart kommer det synas på mig med att jag är gravid och vem vill då anställa mig? Har ingen lust heller egentligen att jobba på hemtjänsten där jag är nu. Har sååå många tunga vårdtagare nu... Saknar mitt gamla jobb... Tank om jag finge komma tillbaka dit någon dag igen...

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • kronanskvinna

Nu har jag täcknat försäkring hos trygghansa, denna som jag tog denna gång kosta 1050 & det tycker jag det är värt..
    Hade gratisförsäkring sist & fick inte ut ett jota för mina förlossningskomplikationer eller kejsarsnittet.. så valde denna gång att ta en som kostar.. Man kan även få ersättning för ifall man får mkt bristningar, eller om barnet föds med nån sjukdom lr liknande & grabben föddes ju med blåsljud så finns ju risk att denna bebis oxå gör det..

Denna gången hoppas jag iaf på att få föda vaginalt :D:D

Men känns skönt att försäkring är fixat :)

• Thesso
    kronanskvinna skrev 2009-11-04 10:40:08 följande:
    Nu har jag täcknat försäkring hos trygghansa, denna som jag tog denna gång kosta 1050 & det tycker jag det är värt.. Hade gratisförsäkring sist & fick inte ut ett jota för mina förlossningskomplikationer eller kejsarsnittet.. så valde denna gång att ta en som kostar.. Man kan även få ersättning för ifall man får mkt bristningar, eller om barnet föds med nån sjukdom lr liknande & grabben föddes ju med blåsljud så finns ju risk att denna bebis oxå gör det..Denna gången hoppas jag iaf på att få föda vaginalt :D:DMen känns skönt att försäkring är fixat :)
    Skönt att ha det gjort. Måste oxå ta tag i det snart. Betalar man på en gång eller hur funkar det?
  • kronanskvinna
    Thesso skrev 2009-11-04 10:56:51 följande:
    Skönt att ha det gjort. Måste oxå ta tag i det snart. Betalar man på en gång eller hur funkar det?
    Innan v26 ska det vara betalt så eftersom jag nu täckna den så tidigt så har jag ju nåra veckor på mej att betala den :) Så den betalar jag in efter jul, har tillräckligt nu med julklappar o allt vad det är :D
  • MumTwins

Här är en till som inte känner för något idag, går med hemma och är arbetslös. Igår eftermiddag kom huvudvärken och idag är den nästan värre så man blir så seg av det, sen det här trista vädret som är idag gör ju inte saken bättre.

Jag har ju blivit ganska så känslig också och igår var en sedan dag, sambon kunde knappt säga nått fråns jag började böla och då blir det lätt lite fel. Men allt blev ju bra igen, man vet ju varför.

• Housemouse

Just det, graviditetsförsäkring... visst fanns det en sammanställning här på FL över de olika bolagens försäkringar och vad de täckte och kostade? *grubblar*

• Thesso

Nu har även jag tecknat en försäkring. Blev trygg hansa igen. Har det med första barnet så det känns som mest naturligt.

• MaraFara

Stina84; gå in på Folksams hemsida.. Den utökade täcker en hel del, även om det är så stora ersättningsbelopp...

• stina84
    MaraFara skrev 2009-11-04 11:18:36 följande:
    Stina84; gå in på Folksams hemsida.. Den utökade täcker en hel del, även om det är så stora ersättningsbelopp...
    jag får göra det sen Vilken försäkring var det de hade med på plus som inte täckte ett skit i stort sett i slutändan? Var det länsförsäkringar? Någon som såg det avsnittet?
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Thesso
    stina84 skrev 2009-11-04 11:23:22 följande:
    jag får göra det sen Vilken försäkring var det de hade med på plus som inte täckte ett skit i stort sett i slutändan? Var det länsförsäkringar? Någon som såg det avsnittet?
    Ja det såg jag. Fy fan!!
    Jo jag har oxå för mig att det var Länsförsäkringar!
    Har inte hört nån som haft problem med th men det är väl iof inget man direkt går runt och pratar om.
Svar på tråden BF Juni 2010!