• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Milliemolly

Var på hälsosamtal idag och fick tid för inskrivning den 1 dec. Sent tycker jag!

Längtar bara tills vecka 19 - dvs efter RUL så man kan börja njuuuuuuuuuuuuuuuuuuta och inte oroa sig så mycket.

Min BM sa att jag skulle ta en liten sak i taget nu.

Just nu ska jag vara glad för: "att jag kan bli gravid" .

Så jag tror att jag ska lyda henne

Nedräkning: 25 dagar till KUB

• Winterfresh

Är i v.10 och har gått upp 2 kg sen inskrivningen. Väger mig hemma varje måndag morgon för att se hur mycket jag går upp. Gjort så sen sonen föddes i jan-08. Då var det för att jag försökte gå ner i vikt, nu mest för att hålla lite kolla så jag inte rusar iväg i vikt som förra gången.
    Har fått gå upp 1 storlek på jeans, men skönast är mammabyxorna, mjukisar eller leggins :)

Sova om nätterna är det inga problem med här, går på toaletten max 1 gång/natt och det brukar vara vid 3 på morgonen men är nog inte vaken när jag är på toa, för somnar om lika snabbt när jag väl nuddar kudden. Förra grav sov jag superdåligt så är glad att jag får sova nu + att jag utan problem sover på dagen om jag har möjlighet till det, oftast de lediga dagarna när sonen är hemma och sover middag, passar även jag på att sova :)
    Har nu varit utan cigg i lite över 1 månad och är överraskad över hur lätt det gått, förra gången gick det inte lika bra. Då var det en ren pina. Nu tycker jag det stinker faan om de som röker..*S*
    Nu ska jag allt slänga omkull mig i soffan och kolla lite på NCIS var längesen, känns som man inte kan kolla på några tv-serier längre då jag jobbar mycket kvällar och inte hinner se avsnitten då :)

• längtar och väntar

Vilken vecka är du i på inskrivningen?

Jag ska på inskrivning 24/11 och är då i 12+3 (enligt vul) eller något sådant. Men enligt min beräkning är jag då i 13+2

Milliemolly skrev 2009-11-03 19:58:50 följande:
    Var på hälsosamtal idag och fick tid för inskrivning den 1 dec. Sent tycker jag! Längtar bara tills vecka 19 - dvs efter RUL så man kan börja njuuuuuuuuuuuuuuuuuuta och inte oroa sig så mycket. Min BM sa att jag skulle ta en liten sak i taget nu. Just nu ska jag vara glad för: "att jag kan bli gravid" . Så jag tror att jag ska lyda henne Nedräkning: 25 dagar till KUB
  • hepalima

Varför sägs det att ett kub lr nupp (är inte säker på vilket det va) kan orsaka missfall?? Om jag fattat rätt så gör man ett UL för att mäta å sånt. Hur skall det kunna skada barnet? För jag är säker på att det finns en liten risk med missfall, det sa min bm. Någon som vet något mer om detta? Jag är 25 å känner att det är onödigt kostnad och framför allt om det kan skada barnet. Hur skall ni i min ålder göra?

• stina84
    hepalima skrev 2009-11-03 20:08:01 följande:
    Varför sägs det att ett kub lr nupp (är inte säker på vilket det va) kan orsaka missfall?? Om jag fattat rätt så gör man ett UL för att mäta å sånt. Hur skall det kunna skada barnet? För jag är säker på att det finns en liten risk med missfall, det sa min bm. Någon som vet något mer om detta? Jag är 25 å känner att det är onödigt kostnad och framför allt om det kan skada barnet. Hur skall ni i min ålder göra?
    Alltå själva de undersökningarna är inte farliga och kan inte orsaka MF. MEN om det visar sig på Nupp testet att det finns risk för att fostret har DS så går man då vidare med antingen moderkaksprov eller fostervattenprov och de proverna kan orsaka MF. Hoppas du förstår hur jag menar. Nupp i sig är ju bara UL tillsammans med ett vanligt blodprov
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    längtar och väntar skrev 2009-11-03 20:02:34 följande:
    Vilken vecka är du i på inskrivningen?Jag ska på inskrivning 24/11 och är då i 12+3 (enligt vul) eller något sådant. Men enligt min beräkning är jag då i 13+2
    Vilken sen inskrivning! Här har vi inskrivning i v.11 (jönköping)
  • Joggi
    Är det inte fostervattensprov som det finns risker med? Jag är osäker.. Ska inte göra några prov alls, är 24 år. Känns inte nödvändigt och kostar nog en slant här där jag bor..
  • stina84
    Glömde tillägga att jag ska göra Nupp
  • stina84
    Milliemolly skrev 2009-11-03 19:58:50 följande:
    Var på hälsosamtal idag och fick tid för inskrivning den 1 dec. Sent tycker jag! Längtar bara tills vecka 19 - dvs efter RUL så man kan börja njuuuuuuuuuuuuuuuuuuta och inte oroa sig så mycket. Min BM sa att jag skulle ta en liten sak i taget nu. Just nu ska jag vara glad för: "att jag kan bli gravid" . Så jag tror att jag ska lyda henne Nedräkning: 25 dagar till KUB
    Min BM sa ungeför samma sak till mig under min förra graviditet. Det finns inga garantier för morgondagen över huvud taget. Nu är du gravid så njut! Tycker det var himla bra sagt och så sant!
  • längtar och väntar

Så är det i Malmö.. Här är det 140 patienter/barnmorska.. Ringer man inte direkt och bokar så kan det hända att första kontakten blir på rul på kk..

stina84 skrev 2009-11-03 20:11:46 följande:
    Vilken sen inskrivning! Här har vi inskrivning i v.11 (jönköping)
Svar på tråden BF Juni 2010!