• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • MaraFara

Hepalima; den täcker olika saker och ger ersättning vid vissa tillstånd.. Den som jag tog ger bla ersättning vid akut kejsarsnitt, foglossning, vissa medfödda sjukdomar hos barnet osv.. Du får googla för olika bolag har olika ersättningar..

• vitvåonågratill
    majess skrev 2009-11-03 20:51:01 följande:
    Vad kul! Nu kan jag knappt vänta!! vad hette din BM? min heter Elisabeth Kock.Kul om det är samma eftersom du hade så bra omdöme av henne!
    Nej, min heter Christina Sundbeck, en liten mörkhyad tjej, jättego, iaf hittills! När ska du dit?
  • majess
    vitvåonågratill skrev 2009-11-03 21:14:35 följande:
    Nej, min heter Christina Sundbeck, en liten mörkhyad tjej, jättego, iaf hittills! När ska du dit?
    FREDAGEN DEN 13.... gulp...he he
  • hepalima
    vitvåonågratill skrev 2009-11-03 21:14:35 följande:
    Men det är samma som jag har =) Tänk va världen är liten:) Jag skall dit den 11, pratat me henne idag faktiskt! Jag tycker hon är fylld av posetiv energi.. en toppen bm. När skall du dit?
  • vitvåonågratill
    hepalima skrev 2009-11-03 21:29:55 följande:
    Men det är samma som jag har =) Tänk va världen är liten:) Jag skall dit den 11, pratat me henne idag faktiskt! Jag tycker hon är fylld av posetiv energi.. en toppen bm. När skall du dit?
    Jag var där idag! Ska inte träffa henne förrän 23 februari igen. Men man fick hennes mailadress så undrar man något är det bara att maila (eller ringa istället om man vill såklart)! Ska på UL i vecka 13 och på RUL den 12 januari men det är två andra BM som håller i det.
  • kronanskvinna
    stina84 skrev 2009-11-03 18:39:43 följande:
    Hallå, är jag den enda som inte måste kissa på nätterna? Iofs när min man väcker mig vid 7 så är blåsan sprängfylld!  Hur mycket har ni andra gått upp i vikt nu och vilka veckor är ni i? Jag har gått upp 3 kg
    Behöver heller inte gå upp på nätter o kissa, fast sonen brukar ju vakna på nätterna så när jag går upp så bruka jag kissa samtidigt om jag känner att ja e kissnödig eller om jag ens orkar.. haha e så trött ibland så jag struntar i det o väntar till morgonen i stället :P

v8 (7+3) idag & har gått ner 1 gram! men jag kan vara lugn, det kommer det kommer :D snart rullar jag nog fram ;)
  • vitvåonågratill
    majess skrev 2009-11-03 21:16:04 följande:
    FREDAGEN DEN 13.... gulp...he he
    En lyckodag alltså! Rapportera sen hur du tyckte det var!
  • kronanskvinna
    MaraFara skrev 2009-11-03 20:54:30 följande:
    Hepalima; den täcker olika saker och ger ersättning vid vissa tillstånd.. Den som jag tog ger bla ersättning vid akut kejsarsnitt, foglossning, vissa medfödda sjukdomar hos barnet osv.. Du får googla för olika bolag har olika ersättningar..
    jag hade trygg hansa i förra graviditeten & jag fick göra akut snitt, kunde jag fått ersättning för det då lr vadå?
  • kronanskvinna
    stina84 skrev 2009-11-03 20:49:41 följande:
    Det är som i jönköping då där man heller inga pengar har, men man kan lägga flera miljoner på ett SMOT hus. Alltså typ teater osv. DET finns det pengar till.
    som här där jag bor, dom har inte råd o bygga klart ett badhus dom påbörja men dom har råd att tvätt bort klotter dagligen :S Sjukt!!

Så nu blir inte vårt nya badhus kommun ägt, som dessvärre är jävligt tråkigt då kommunanställda inte kan simma/träna gratis längre, samt skolor m.m
  • majess
    vitvåonågratill skrev 2009-11-03 22:28:20 följande:
    En lyckodag alltså! Rapportera sen hur du tyckte det var!
    jajamän
Svar på tråden BF Juni 2010!