• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • smoolan
    Bjornis skrev 2009-11-04 15:45:54 följande:
    Jag  har också tappat mina symptom. Mina bröst slutade var konstigt i förrgår. Ömmade slutade de göra för två veckor sen men igår kändes inte ens bröstvårtorna konstiga. Kanske att jag mår lite illa men jag har kvppt ätit nåt idag så kan ju bero på det men känns lite scary här med men jag ska tänka postivt! Alienen i magen ska allt växa till sig och bråka med mig om 7 månader!
    Börjar också känna av mina symptom mindre och mindre. Mår inte så illa, är inte lika trött. Brösten ömmar dock fortfarande och magen växer. Men visst känns det lite olustigt? Har inte inskrivning förrän om 2 v (är då 12+6) och ska efter det göra KUB. Då får man väl svar antar jag...
  • kronanskvinna
    Thesso skrev 2009-11-04 14:05:46 följande:
    Kollade i mina gamla papper och har för mig att jag fick höra hjärtljud första gången i v 21.
    Där jag bor får vi inte höra hjärtljuden förens i v 25 & det är första besöket efter RUL..

Hade gärna lyssnat lite tidigare men men.
  • Milliemolly

längtar och väntar skrev 2009-11-03 20:02:34 följande:

Vilken vecka är du i på inskrivningen?Jag ska på inskrivning 24/11 och är då i 12+3 (enligt vul) eller något sådant. Men enligt min beräkning är jag då i 13+2
    12+2

så det är väl det normala men det känns länge dit!

24 dagar kvar till KUB!

Jeansen klämmer i midjan, aj!
  • msfine

Nån som vet nån jämförelse guide på graviditets försäkringar?

• stina84
    Thesso skrev 2009-11-04 14:03:27 följande:
    Näe stackare! Hoppas verkligen det går bra denna gången då!Ja hör gärna med henne.
    Ja det är så tragiskt det hon behövt gå igenom... Det önskar man ingen, inte ens sin värsta fiende..
    Hon hade iallafall tecknat trygghansa, någon specialförsäkring verkade det som. Hon betalar 400kr/månad och då tecker den henne som gravid och hennes son på 2 år. Hon var jätte nöjd med trygg hansa och rekomenderade dem varmt!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Milliemolly skrev 2009-11-04 17:11:53 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-03 20:02:34 följande: 12+2så det är väl det normala men det känns länge dit! 24 dagar kvar till KUB! Jeansen klämmer i midjan, aj!
    känner igen det där! Jag använder gummiband i midjan
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • LinaMarie

kela81; ja vätska får jag verkligen i mig! Är så oerhört törstig hela tiden så jag dricker mellan 3-4liter per dag och är fortfarande väldigt törstig.

• AnAngel

Idag var vi på vul, wow va häftigt, en miniatyr människa! hade en jätte duktig läkare som peka och visa allt smått... hjärtat ticka för fullt och vi fick även se den lill* röra sig! Blev flyttad till v 8+4 (så 3 dar bakåt....) men hade de på känn... Längtar till 4 dec nu när vi ska göra KUB, är så nyfiken igen, då ska jag även ta med mig syrran så hon får se . Va så skönt att få se den lilla leva efter vårt ma i Juli... nu känns allt underbart!
    så folk börjar ta försäkringar nu.... känns tidigt, men kanske är dags för de, ska kolla up pde jag med!

• Joggi

Hörde att det snöar neråt?
    Här är det grönt iaf=) Har iofs inte tittat ut på några timmar..
    Ska släppa ut hundstackarn snart så får han kolla läget;)

Nån som har hund här? Ska bli spännande att se hur han reagerar sen när bebisen kommer=)

• Miss Johanna
    Joggi skrev 2009-11-04 19:14:43 följande:
    Hörde att det snöar neråt? Här är det grönt iaf=) Har iofs inte tittat ut på några timmar.. Ska släppa ut hundstackarn snart så får han kolla läget;) Nån som har hund här? Ska bli spännande att se hur han reagerar sen när bebisen kommer=)
    Jag har en liten pinscher-tik på 2 år. Vad är det för hund du har? Själv känns det lite oroligt nu när man väntar smått. Hon är inte så van vid barn och de gånger hon har träffat på dom har hon varit så osäker. Men hoppas att det går fint iaf. Hon är världens mysigaste annars
Svar på tråden BF Juni 2010!