• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • majess
    Summer skrev 2009-11-04 19:18:55 följande:
    Hej tjejer! Jag vill inte vara negativ och sprida tråkigheter men idag har jag verkligen varit i helvetet. Jag orkar inte skriva hela storyn men har just bloggat om det och för er som orkar läsa så finns det på: www.detsannalivet.blogspot.com Kram en orolig själ
    din arma stackare!!!! vet ej om jag kan lugna dig ,men när jag väntade mina båda andra barn hade jag rejäla blödningar bägge gångerna,lite senare dock,men precis som riktig mens! och var inne på östra flera ggr,de kan nog aldrig förklara varifrån dessa blödningar kommer,troligen är de som de sa även till mig,att en del kvinnor har så ytliga blodkärl med typ aneurysm i dem så att när livmodern växer och belastar dem så brister de,helt frikopplat från bebisdelen så att säga...ta nu din vackra katt och din roliga fnissande gubbe och mys länge och väl i kväll o bara ta det lugnt så sänder jag varma,positiva vibbar från västkusten till dig!
  • Summer

Tack snälla för ert stöd. Har någon varit med om liknande?

Kram

• Joggi
    stina84 skrev 2009-11-04 19:31:51 följande:
    Japp här snöar det! Bor 1 mil utanför Jönköping.Jag har med hund. En manchesterterrier hane på 5 år. Han är jätte avvaktande mot folk han inte känner så vi var jätte oroliga när vi väntade dottern. Men det var aldrig några problem. Vi var noga med från början att han fick känna att han fick vara med. Han fick lukta på henne hur mycket han ville och sova inne hos oss. Idag är de världens bästa vänner och leker tillsammans hela dagarna. Han älskar henne och hon honom, de är sååå söta
    Gud, vilken chock man får varje år snön kommer fast man känner sig beredd! Lite mysigt med första snön är det ju=)

Så skönt att höra från nån som redan har barn och redan fått en reaktion! Man är ju lite spänd på hur det kommer att se ut.. Va mysigt, jag hoppas att våran bebis och vovve får samma kontakt som för er!
  • Yossan
    Summer skrev 2009-11-04 19:30:20 följande:
    Tack snälla! Känner du någon som har blödigt klarrött under sin graviditet?Är fortfarande orolig..Kram
    Nej, men jag kan förstå din oro och rädsla. Varje gång jag går på toa är jag rädd att få se en blödning. Vet inte hur jag skulle reagera om där verkligen var en.... Jag tycker att du är jättestark!!
  • Bustrollen
    Joggi skrev 2009-11-04 19:14:43 följande:
    Hörde att det snöar neråt? Här är det grönt iaf=) Har iofs inte tittat ut på några timmar..Ska släppa ut hundstackarn snart så får han kolla läget;)Nån som har hund här? Ska bli spännande att se hur han reagerar sen när bebisen kommer=)
    Här snöar det, så mysigt så (ngr mil utanför örebro)

Nej, men två väldigt kräsna och bortskämda katter. De väcker oss när de är kelsugna på nätterna så det blir nog intressant sen...
  • Yossan
    majess skrev 2009-11-03 23:34:37 följande:
    he he he hjälper det om man håller starkt på Färjestad?
    *skratt* Bättre än inget!
  • Yossan
    kronanskvinna skrev 2009-11-04 09:41:02 följande:
    Här har du en kristinehamnare :D vart e du från då?
    Bor i Karlstad jag!
  • majess
    Yossan skrev 2009-11-04 19:38:27 följande:
    *skratt* Bättre än inget!
    puh...jag har alltid gillat sola i karlstad
  • Summer
    majess skrev 2009-11-04 19:35:59 följande:
    din arma stackare!!!! vet ej om jag kan lugna dig ,men när jag väntade mina båda andra barn hade jag rejäla blödningar bägge gångerna,lite senare dock,men precis som riktig mens! och var inne på östra flera ggr,de kan nog aldrig förklara varifrån dessa blödningar kommer,troligen är de som de sa även till mig,att en del kvinnor har så ytliga blodkärl med typ aneurysm i dem så att när livmodern växer och belastar dem så brister de,helt frikopplat från bebisdelen så att säga...ta nu din vackra katt och din roliga fnissande gubbe och mys länge och väl i kväll o bara ta det lugnt så sänder jag varma,positiva vibbar från västkusten till dig!
    Åhh vad du är gullig, dina ord värmde verkligen :)
    Tyvärr är killen och spelar innebandy och katten ute på äventyr men jag har ju ER, det bästa stödet man kan ha! Och så småningom kommer min kärlek hem.

Skönt att höra att du varit med om liknande men ändå klarat hela graviditeten. Man behöver lite hopp liksom. Jag har ju haft en rätt jobbig start på graviditeten (det vet ni som läst tidigare blogginlägg...) så det är ju extra oroligt.

Stora kramar tillbaka till dig!
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-04 19:36:15 följande:
    Gud, vilken chock man får varje år snön kommer fast man känner sig beredd! Lite mysigt med första snön är det ju=)Så skönt att höra från nån som redan har barn och redan fått en reaktion! Man är ju lite spänd på hur det kommer att se ut.. Va mysigt, jag hoppas att våran bebis och vovve får samma kontakt som för er!
    haha det sjuka är att första snön kom för 1 månad sedan redan Den låg ju självklart inte kvar men ändå. Vi har fortfarande inte bytt till vinterdäck och stackars gubben som till råga på allt jobbat över idag till 18 (började 7) har jag jagat ut nu så han byter till vinterdäck! Vi bor ju på landet och vära vägar plogas ju sist och jag vägrar köra små snirkliga vägar med dottern i bilen i halka utan bra däck..
    Det kommer säkert gå bra. Tror det viktigaste är att man itne gör för stor grej av det hela liksom. De är mycket smartare än vad vi tror hundarna
    Det var ingen liten ras ni valt heller Kan ju dra bebisen i pulkan på vintern Eller ja det gör våran med, men du förstår hur jag menar
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!