• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-11-04 19:38:15 följande:
    Här snöar det, så mysigt så (ngr mil utanför örebro)Nej, men två väldigt kräsna och bortskämda katter. De väcker oss när de är kelsugna på nätterna så det blir nog intressant sen...
    Guud så mysigt=) Både med snön och kelgoa katter=)
  • majess
    Summer skrev 2009-11-04 19:40:45 följande:
    Åhh vad du är gullig, dina ord värmde verkligen :) Tyvärr är killen och spelar innebandy och katten ute på äventyr men jag har ju ER, det bästa stödet man kan ha! Och så småningom kommer min kärlek hem. Skönt att höra att du varit med om liknande men ändå klarat hela graviditeten. Man behöver lite hopp liksom. Jag har ju haft en rätt jobbig start på graviditeten (det vet ni som läst tidigare blogginlägg...) så det är ju extra oroligt. Stora kramar tillbaka till dig!
    nemas problemas
    Jag tror faktiskt inte det är ngn fara! det jag vet är väldigt stressande dock är oron man får.när blödningen kom med mitt första barn i v 17,då var jag på EM möbler o fick krypa ut ur affären...(ngt pinsamt) sedan låg jag i bilen med fötterna i taket i ngn föreställning om att behålla barnet inne.....
    det blödde kraftigt färskt blod i 7 dar..
    ta nu och ha en lugn avslappnad kväll med oss
    kram på dej!
  • Bustrollen
    Joggi skrev 2009-11-04 19:44:40 följande:
    Guud så mysigt=) Både med snön och kelgoa katter=)
    ja, riktigt mysigt faktiskt. Plus att maken lagar mat åt mig hihi

Kan bli riktigt intressant sen med katterna...makens katt tog över ett år innan hon accepterade mig. Och de är så grymt bortskämda båda två...skriker tills man klappar dem, oavsett om det är 3 på natten eller mitt på dan. Plus att de gärna ska ligga på en och sova...gärna på magen. Så...det blir att skydda spjälsängen sen tror jag
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-11-04 19:42:11 följande:
    haha det sjuka är att första snön kom för 1 månad sedan redan Den låg ju självklart inte kvar men ändå. Vi har fortfarande inte bytt till vinterdäck och stackars gubben som till råga på allt jobbat över idag till 18 (började 7) har jag jagat ut nu så han byter till vinterdäck! Vi bor ju på landet och vära vägar plogas ju sist och jag vägrar köra små snirkliga vägar med dottern i bilen i halka utan bra däck..Det kommer säkert gå bra. Tror det viktigaste är att man itne gör för stor grej av det hela liksom. De är mycket smartare än vad vi tror hundarna Det var ingen liten ras ni valt heller Kan ju dra bebisen i pulkan på vintern Eller ja det gör våran med, men du förstår hur jag menar
    Oj, det va verkligen tidigt! Jag jagade ut gubben förra veckan för att byta, annars gör han det alltid alltid lite försent och det gillar jag inte=(
    Här är dom jättedålig på att ploga, förstår inte.. Om dom väl plogar i tid så fuskar dom!
    Ja det är nog som du säger, man får inte göra för stor grej av det.. Ja, en helt underbar ras med mkt personlighet! Är våran andra GD och det blir fler=) Men bebis först! Jaa gud va jag längtar tills den dagen han får dra pulkan! Ska bli så roligt=)
  • Joggi
    Bustrollen skrev 2009-11-04 19:49:09 följande:
    ja, riktigt mysigt faktiskt. Plus att maken lagar mat åt mig hihiKan bli riktigt intressant sen med katterna...makens katt tog över ett år innan hon accepterade mig. Och de är så grymt bortskämda båda två...skriker tills man klappar dem, oavsett om det är 3 på natten eller mitt på dan. Plus att de gärna ska ligga på en och sova...gärna på magen. Så...det blir att skydda spjälsängen sen tror jag
    Hehe, skrattade för mig sj när jag läste=) Men det är lätt att skämma bort dom! Har varit dum nog att låta våran "lilla" 70 kilos klump ligga i sängen! Måste vänjas bort, är för trångt helt enkelt.. Och snart har man mage då är det kört! Men det är härligt med djur=)
  • mejola
    Summer skrev 2009-11-04 19:40:45 följande:
    Åhh vad du är gullig, dina ord värmde verkligen :)Tyvärr är killen och spelar innebandy och katten ute på äventyr men jag har ju ER, det bästa stödet man kan ha! Och så småningom kommer min kärlek hem.Skönt att höra att du varit med om liknande men ändå klarat hela graviditeten. Man behöver lite hopp liksom. Jag har ju haft en rätt jobbig start på graviditeten (det vet ni som läst tidigare blogginlägg...) så det är ju extra oroligt.Stora kramar tillbaka till dig!
    massa kramar men jag tror inte de är någon fara ja heller, detta kommer gå smidigt sm en smörklick på sommaren ska du se
    ♥ BF 2010-06-30 ♥
  • Yossan
    blehnda skrev 2009-11-04 09:52:53 följande:
    hej! här har du en värmlänning, dock boendes i en annan stad just nu med planerna är att vi ska tillbaka så fort det går att fixa med jobb o sånt!
    Trevligt! Då kanske du snart är påväg tillbaka till Värmland!?
  • Yossan
    majess skrev 2009-11-04 19:40:13 följande:
    puh...jag har alltid gillat sola i karlstad
    Ja, det är en goding det
  • Golvmoppen

Summer: Skönt att det var ok trots blödningen idag.

• Tillata
    Summer skrev 2009-11-04 19:18:55 följande:
    Hej tjejer! Jag vill inte vara negativ och sprida tråkigheter men idag har jag verkligen varit i helvetet. Jag orkar inte skriva hela storyn men har just bloggat om det och för er som orkar läsa så finns det på: www.detsannalivet.blogspot.com Kram en orolig själ
    Hej vännen,, Jag har oxå varit där,, marken försvinner under ens fötter. I vecka 6 fick jag en blödning med färskt blod och var helt säker på missfall. Dagen efter fick jag gå på vul och allt var kvar och såg bra ut. Nu 4 veckor senare så har jag återigen blödning,, eller rosafärgade flytningar. Fick i dag gå på VUL där de konstaterade att allt fortfarande såg bra ut. Det är verkligen inte så underbart att vara gravid som jag föreställde det. Känns hopplöst att man skall behöva gå runt och vara orolig hela tiden. Det är lätt att ge råd att slappna av och inte tänka för mycket, men jag vet att det är omöjligt. Massa kramar
Svar på tråden BF Juni 2010!