• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bustrollen
    Ellie84 skrev 2009-11-05 09:16:57 följande:
    Tjenare brudar..En fråga..Har läst kostråd och där står det stt kallrökt pålägg ska vara fryst tre dygn innan man äter det..Nån som vet on rökt skinka(smörgåspålägg) är kallrökt?
    www.familjeliv.se/Forum-2-8/m28542402.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-8/m46767626-1.html

?Om du vill äta torkat, kallrökt eller gravat kött, till exempel parmaskinka eller salami ? frys det i tre dygn innan du äter.
    (www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Gravida/)

Vet inte om du blir så mycket klokare....smått förvirrande.
  • stina84

Gog morgon alla
    Sitter här med en varm kopp te och slösurfar. Börjar bli rutin på detta nu på morgnarna...
    Har sökt ett par tjänster och väntar med iver på svar... Hoppas så innerligt att jag får någon utav dem. Snart är det ju kört att söka, vem vill anställa någon som är gravid? Än så länge syns det ju inte..
    Är sååå trött på kvällarna! Somnar när dottern somnar vid 20 och sover hela kvällen och natten sedan... Tycker så synd om gubben som får sitta ensam.. Det är ju inte så lätt att vila på dagen heller när dottern är hemma precis, eftersom hon inte sover på dagarna..
    Idag blir det att åka och leta efter en present till mannen på farsdag Har inte en aning om vad jag ska köpa...???

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • kronanskvinna
    Bustrollen skrev 2009-11-05 09:28:23 följande:
    Jag bor i Laxå...mitt mellan örebro och karlskoga. Jag har hört att karsloga är mysigare och att personalen är riktigt bra så maken får åka dit Usö är så stort och jag har lite läkar- och sjukhusskräck så jag skippar nog det...
    Aa karlskoga är gudomligt :) Hur mysigt som helst & jätte bra personal!! Så där rekomenaderar jag starkt att föda!

Om det är första barnet brukar man ju få komma på typ studiebesök på förlossningarna, när det är o så vet Bm.. så prata med henne så kanske ni får åka dit o kolla sen när du är längre gånget :D
  • Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 09:50:21 följande:
    Aa karlskoga är gudomligt :) Hur mysigt som helst & jätte bra personal!! Så där rekomenaderar jag starkt att föda!Om det är första barnet brukar man ju få komma på typ studiebesök på förlossningarna, när det är o så vet Bm.. så prata med henne så kanske ni får åka dit o kolla sen när du är längre gånget :D
    Skönt att höra att det är bra där från flera...jag är som sagt smått nojjig så maken är nog trött på min panik redan
    Jag fick papper med ett nummer man kunde boka tid på sen. De hade inte drop in som usö utan man var tvungen att boka så vi får väl göra det sen i vår tror jag blir lagom.
    Usö har infokväll varannan vecka i en aula med bilder från avdelningen...usch och tvi....vill ju se avdelningen, inte titta på bilder från den.
  • Bustrollen

Börjar närma mig v. 10(?) 8+6 idag
    Känns som om dagarna springer iväg rätt fort ändå.

• kronanskvinna
    Bustrollen skrev 2009-11-05 10:00:10 följande:
    Skönt att höra att det är bra där från flera...jag är som sagt smått nojjig så maken är nog trött på min panik redan Jag fick papper med ett nummer man kunde boka tid på sen. De hade inte drop in som usö utan man var tvungen att boka så vi får väl göra det sen i vår tror jag blir lagom.Usö har infokväll varannan vecka i en aula med bilder från avdelningen...usch och tvi....vill ju se avdelningen, inte titta på bilder från den.
    Ja precis, hur kul e det att se bilder! Vem vet då kanske vi ses på förlossningen ;)

Du ligger en vecka före mej, är v7+5 idag så går in i vecka 9 på lörda! Tkr det går rätt segt, vill passera v12 nu.. Så man kan andas ut någolunda!!  :)
  • smoolan
    stina84 skrev 2009-11-05 09:49:05 följande:
    Gog morgon alla Sitter här med en varm kopp te och slösurfar. Börjar bli rutin på detta nu på morgnarna... Har sökt ett par tjänster och väntar med iver på svar... Hoppas så innerligt att jag får någon utav dem. Snart är det ju kört att söka, vem vill anställa någon som är gravid? Än så länge syns det ju inte..Är sååå trött på kvällarna! Somnar när dottern somnar vid 20 och sover hela kvällen och natten sedan... Tycker så synd om gubben som får sitta ensam.. Det är ju inte så lätt att vila på dagen heller när dottern är hemma precis, eftersom hon inte sover på dagarna..Idag blir det att åka och leta efter en present till mannen på farsdag Har inte en aning om vad jag ska köpa...???
    Vill du ha en fast tjänst? Om inte så finns det säkert många kortare tjänster via bemanningsföretag som du kan ta. Där behöver de ju inte bry sig om man är gravid eller inte, om det ändå är för en begränsad tid.

Jag har själv en sådan anställning. Hade det iofs innan jag blev gravid och är rätt säker på att jag kommer få förlängt. Men för mig känns det bättre "moraliskt" att inte börja på ett nytt jobb och mörka en graviditet bara för att bli fast anställd. Önskar att jag inte kände så för det ska man ju inte behöva göra. Att bli gravid är ju naturligt. Jag trivs jättebra, och anledningen till att jag bara är inhyrd just nu är att ftg har anställningsstopp.
  • Thesso
    Ellie84 skrev 2009-11-05 09:16:57 följande:
    Tjenare brudar..En fråga..Har läst kostråd och där står det stt kallrökt pålägg ska vara fryst tre dygn innan man äter det..Nån som vet on rökt skinka(smörgåspålägg) är kallrökt?
    Det där tror jag inte jag brydde mig så mycket om förra graviditeten, om det nu var en rekomendation då (verkar ju ändras för på den tiden kunde man äta ost som var pastöriserad men nu rekomenderar dom ju att man inte äter det heller, alltså dessertostar)
    Tror man måste ta allt med en nypa salt. Om man tänker på att i USA så rekomenderas dom ju att man absolut inte ska dricka kaffe men här "får" man dricka 3 koppar..
  • Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 10:09:32 följande:
    Ja precis, hur kul e det att se bilder! Vem vet då kanske vi ses på förlossningen ;)Du ligger en vecka före mej, är v7+5 idag så går in i vecka 9 på lörda! Tkr det går rätt segt, vill passera v12 nu.. Så man kan andas ut någolunda!!  :)
    Ja, vem vet, man vet aldrig.
    Jag ska knipa så länge jag kan i alla fall...terminen slutar den 6 eller 7 juni tror jag och ingen unge ska ut innan dess

Jo, det är klart att man vill förbi v.12... och dit känns det lite segt men jag tycker det känns som nyss jag fick reda på det och det har redan gått ngr veckor. Så när jag tittar bakåt så har tiden bara försvunit...jag försöker se det så i stället...annars blir jag knäpp
Svar på tråden BF Juni 2010!