• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • vitvåonågratill
    Bustrollen skrev 2009-11-04 21:11:13 följande:
    Fick tid för ul idag föresten...7:e januari. En evighet dit Ska försöka få en tidigare tid, skolan börjar den 7:e med så kanske inte jättebra att första skoldagen efter jul behöva ta ledigt...Skulle gärna hinna innan jul men tror inte jag hinner gå in i v.16 innan dess Vill chocka släkten med bilder
    Jag fick tid för RUL den 12 januari! Känns bra tycker jag!
  • kronanskvinna
    Bustrollen skrev 2009-11-04 21:14:59 följande:
    Tillhör du karlskoga med? var bor du?Där kommer jag nog att föda med, har närmare dit än till örebro.
    jaha vart bor du då? :) Jag bor i kristinehamn så har både karlstad & karlskoga som valmöjlighet! :D
  • majess

jag kan inte sova..... hur ska jag orka upp med mina barn till skolan imorgon??? ju mer jag tänker på att jag måste sova desto mindre trött blir jag....

• vitvåonågratill
    majess skrev 2009-11-05 01:38:26 följande:
    jag kan inte sova..... hur ska jag orka upp med mina barn till skolan imorgon??? ju mer jag tänker på att jag måste sova desto mindre trött blir jag....
    Är du nattuggla precis som jag kanske? Har alltid haft svårt att lägga mig innan 01 även om jag börjar jobba klockan 7 dagen efter. Nu kommer jag oftast i säng innan midnatt dock, tur är det för just nu är jag tröööött! Pga bebis och pga förkylning.

Ledig idag? Jag börjar jobba om en liten stund...
  • Summer
    vitvåonågratill skrev 2009-11-04 21:24:59 följande:
    Jag minns knappt vilken vecka jag var i, men det var väldigt tidigt i graviditeten...hade precis gått igenom en ofostrig graviditete som upptäcktes i v 12, innan den nya graviditeten så jag var ju livrädd när blodet kom såklart och kastade mig till gynakuten på sahlgrenska utan att ringa innan..bara grät och grät och dom tog in mig efter flera timmar och gjorde vul och allt såg bra ut! Var dock en vecka kortare gången än vad jag trodde och dom rekomenderade mig att boka ett nytt vul på min mvc veckan efter. Vilket jag gjorde och allt såg bra ut då med men dom såg fortfarande att det blött därinne men visste inte varför...så jag gjorde ett UL lite senare igen innan RUL, för att stilla min oro, och sen pga andra orsaker så gjordes 3 UL till innan hon behagade komma ut på BF+6! Eller om det var 4 UL!? En riktig busgumma var hon alltså redan i magen! Jag vet som sagt hur djävligt det är och det är lätt för en annan att säga att du ska försöka slappna av men det är ändå det enda jag kan säga till dig, FÖRSÖK slappna av! Det ska gå bra för oss alla som är kvar härinne nu, det tycker jag att vi tummar på!
    Oj, så du har också bott på gynakuten. Vi känner alla där nu och jag har blivit undersökt av de flesta läkare. Det är så jobbigt med problem såhär i graviditeten. Alldeles nyss kände jag hur det högg och krampade i min vänstra äggstock (så hårt att jag inte kunde sitta upprätt). Hoppas att det inte kommer mer blod nu bara :(
  • ZettanA

verkar väldans vanligt med blödningar tidigt i graviditeten om man läser här i alla fall. Var in till gynakuten i måndags kväll pga en blödning som nästan skrämde ihjäl mig eftersom jag nyligen fått missfall. Fick se ett pickande hjärta =0) Underbart! Hade likadnt med dottern i samma vecka men man blir ju självklart rädd.

• Ellie84

Tjenare brudar..
    En fråga..
    Har läst kostråd och där står det stt kallrökt pålägg ska vara fryst tre dygn innan man äter det..
    Nån som vet on rökt skinka(smörgåspålägg) är kallrökt?

• Bustrollen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-04 21:26:55 följande:
    Jag fick tid för RUL den 12 januari! Känns bra tycker jag!
    RUL har jag inte ens fått tid till än...de är så långsamma här
    Det den 7:e är det frivilliga ul i v. 16-18.
  • Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-04 21:29:42 följande:
    jaha vart bor du då? :) Jag bor i kristinehamn så har både karlstad & karlskoga som valmöjlighet! :D
    Jag bor i Laxå...mitt mellan örebro och karlskoga. Jag har hört att karsloga är mysigare och att personalen är riktigt bra så maken får åka dit
    Usö är så stort och jag har lite läkar- och sjukhusskräck så jag skippar nog det...
  • Bustrollen
    Ellie84 skrev 2009-11-05 09:16:57 följande:
    Tjenare brudar..En fråga..Har läst kostråd och där står det stt kallrökt pålägg ska vara fryst tre dygn innan man äter det..Nån som vet on rökt skinka(smörgåspålägg) är kallrökt?
    Jag vet inte...sökte här men...ja, tror inte det står

www.scan.se/aciro/Websidor/visaSida.asp
Svar på tråden BF Juni 2010!