• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Tillata

Hej tjejer,, Fick gå på Vul i dag pga av rosa flytningar. Allt såg bra ut ochjag fick se hjärtat slå :). Är i v 9+2 idag men såg barnet fortfarande som en klump, han sa att den var ungefär 2 cm, är inte det lite litet för v10?

• MumTwins

Som jag skrivit innan har jag med lite brun/rosa flytningar och har haft det från och till i någon vecka, kommer bara väldigt lite. Min BM sa ju när jag var på Hälsosamtalet att det inte var någon fara men man blir ju ändå lite orolig. Men jag försöker tänka positiv och så man får hoppas att så länge det inte kommer mycket blod och man inte har smärtor så man ju hoppas att allt är bra med det lilla livet man bär....

Vi får hoppas att vi alla med blödningar slipper det snart och att vi får fina friska barn i juni =)

• Summer
    Tillata skrev 2009-11-04 20:25:31 följande:
    Hej vännen,, Jag har oxå varit där,, marken försvinner under ens fötter. I vecka 6 fick jag en blödning med färskt blod och var helt säker på missfall. Dagen efter fick jag gå på vul och allt var kvar och såg bra ut. Nu 4 veckor senare så har jag återigen blödning,, eller rosafärgade flytningar. Fick i dag gå på VUL där de konstaterade att allt fortfarande såg bra ut. Det är verkligen inte så underbart att vara gravid som jag föreställde det. Känns hopplöst att man skall behöva gå runt och vara orolig hela tiden. Det är lätt att ge råd att slappna av och inte tänka för mycket, men jag vet att det är omöjligt. Massa kramar
    Tack snälla för dina varma ord. Det hjälper att höra att fler varit med om samma sak. Detta verkar tydligen ganska vanligt. Man blir livrädd men man får inte ge upp hoppet!
    Vi får stötta varandra helt enkelt.

Kram till dig!
  • Bustrollen
    Tillata skrev 2009-11-04 20:27:38 följande:
    Hej tjejer,, Fick gå på Vul i dag pga av rosa flytningar. Allt såg bra ut ochjag fick se hjärtat slå :). Är i v 9+2 idag men såg barnet fortfarande som en klump, han sa att den var ungefär 2 cm, är inte det lite litet för v10?
    Jag tror inte det...har för mig att de ska vara mellan 2-3 cm den veckan. Är inte säker dock.
  • kronanskvinna
    Yossan skrev 2009-11-04 19:39:41 följande:
    Bor i Karlstad jag!
    Där har jag svärmor & sambons syskon :) Är där väldigt ofta, gillar karlstad.. planeras en flytt dit i framtiden, men inte riktigt ännu :) Vill föda i karlskoga igen så får bli flytt efter förlossningen såna fall,  så jag slipper åka så långt ;)
  • vitvåonågratill
    Summer skrev 2009-11-04 19:30:20 följande:
    Tack snälla! Känner du någon som har blödigt klarrött under sin graviditet?Är fortfarande orolig..Kram
    Jag gjorde det med min idag 4,5 åriga dotter. Klarrött blod med stora klumpar i....
  • Summer
    vitvåonågratill skrev 2009-11-04 21:07:55 följande:
    Jag gjorde det med min idag 4,5 åriga dotter. Klarrött blod med stora klumpar i....
    Oj vad läskigt, vad gjorde du då? Vilken vecka var du i?

Kram
  • Bustrollen

Fick tid för ul idag föresten...7:e januari. En evighet dit Ska försöka få en tidigare tid, skolan börjar den 7:e med så kanske inte jättebra att första skoldagen efter jul behöva ta ledigt...
    Skulle gärna hinna innan jul men tror inte jag hinner gå in i v.16 innan dess
    Vill chocka släkten med bilder

• Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-04 21:07:15 följande:
    Där har jag svärmor & sambons syskon :) Är där väldigt ofta, gillar karlstad.. planeras en flytt dit i framtiden, men inte riktigt ännu :) Vill föda i karlskoga igen så får bli flytt efter förlossningen såna fall,  så jag slipper åka så långt ;)
    Tillhör du karlskoga med? var bor du?
    Där kommer jag nog att föda med, har närmare dit än till örebro.
  • vitvåonågratill
    Summer skrev 2009-11-04 21:08:41 följande:
    Oj vad läskigt, vad gjorde du då? Vilken vecka var du i?Kram
    Jag minns knappt vilken vecka jag var i, men det var väldigt tidigt i graviditeten...hade precis gått igenom en ofostrig graviditete som upptäcktes i v 12, innan den nya graviditeten så jag var ju livrädd när blodet kom såklart och kastade mig till gynakuten på sahlgrenska utan att ringa innan..bara grät och grät och dom tog in mig efter flera timmar och gjorde vul och allt såg bra ut! Var dock en vecka kortare gången än vad jag trodde och dom rekomenderade mig att boka ett nytt vul på min mvc veckan efter. Vilket jag gjorde och allt såg bra ut då med men dom såg fortfarande att det blött därinne men visste inte varför...så jag gjorde ett UL lite senare igen innan RUL, för att stilla min oro, och sen pga andra orsaker så gjordes 3 UL till innan hon behagade komma ut på BF+6! Eller om det var 4 UL!? En riktig busgumma var hon alltså redan i magen!

Jag vet som sagt hur djävligt det är och det är lätt för en annan att säga att du ska försöka slappna av men det är ändå det enda jag kan säga till dig, FÖRSÖK slappna av! Det ska gå bra för oss alla som är kvar härinne nu, det tycker jag att vi tummar på!
Svar på tråden BF Juni 2010!