helene 355 skrev 2012-06-22 21:11:42 följande:
vi har bara ett barn nu som är tre månader men vet ej om de blir fel, äslakr honom så mycket och känner att jag skulle inta ha tid just nu. nu myser vi vid amning och pratra och leker på dagar och sover tillsammans på dagne och jag skulle inte kunn tänka mig ha en 1,5 eller 2 åring som springer omkring och ska ha uppmärksamhet med, måste underhålla en till när man ammar och laga mat och fixa allt till båda, känns som båda inte skulle få den tid dem förtjänar och uppmärksamhet. visst skulle de gå men jag känner att just jag vill inte de, iaf inte som de ser ut nu, kanske ändrar mig om 3 år och känner att dåå är pojken så stor att de skulle kännas okey men annars kanske de bara blir ett barn, min lilla prins. sen fick jag puppp i slutet av gravidditeten och blev igångsatt av de och efter som de är en kvinnosjukdom + graviditetsbesvär så forskas de ju knappt på sånt så man vet inte om man får tillbaka de men läst att många får tillbaka de och tidigare, hade tur och fick de bara 4 veckor innan han kom och hade besvär några veckor efter men mycket mindre.
men han är ju bara 3 månader, mycket kan hinna ändras

tror inte det är helt ovanligt att man känner som du när man har en sån liten bebis!
min son har varit väldigt krävande i perioder och jag hade en förlossning där jag var glad att jag överlevde och jag var länge övertygad om att aldrig göra om det, men nu sitter jag här med bf om 6 dagar
min son ser också fram emot att bli storebror och det har varit skoj att få ta del av honom under graviditeten och höra hans tankar kring det.