har en liten dotter som är en månad. Har även en son som föddes 16 veckor för tidigt för drygt ett år sen som tyvärr dog strax efter förlossningen.
Jag ser mig själv som tvåbarnsmamma, även om jag bara har ett barn här på jorden o nu kanske det är alldeles för tätt inpå förlossningen med dottern, men jag är nästan säker på att jag inte vill ha fler barn. Jag kommer för alltid o ha jobbiga graviditeter då jag har försvagad livmoderhals o behöver därför extra kontroller o band insatt runt tappen för o förhindra tidiga födslar igen. en graviditet innebär nio månaders sängläge. Dessutom innebär en graviditet för mig mkt oro pga det vi varit med om tidigare. O smärtan jag upplevde av förlossningen med dottern vet jag inte hur jag ska kunna glömma.
sen har jag nog en ganska romantiserad bild på ensambarn. Jag har själv alldeles för många syskon o det är inte nu förrän i vuxen ålder som vi har börjat o få glädje av varandra, så bara för att man har syskon är ju inte det en garanti för att man inte ska vara ensam. Jag vill verkligen ge min dotter så mycket kärlek och tid jag bara kan, men även jag är stort behov av egentid, så jag ser inte hur jag ska få tid till fler barn, men som sagt, man vet ju aldrig.
det som dock gör mig förbannad är att min omgivning pratar om syskon och de började redan innan hon var född och jag tycker det är jobbigt, för det är som om det läggs en osynlig press på mig att jag måste vilja ha fler barn, kan jag inte bara få njuta av att jag äntligen fått ett levande barn?