• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • 2små2stora
    hjärtemax skrev 2009-11-26 07:52:49 följande:
    Hej alla kära!!Nu kommer det en uppdatering sen vi har kommit hem i fredags!Min gosse har blivit en huligan *skrattar* han är över allt o ingen stans!han klättrar upp för soffan o kryper o hoppar omkring! finns inget stopp i han, han har sån energi!!!är så roligt o se att han nu tar för sig! han har ju inte orkat innan...han äter som en häst, hela tiden, han som var välling barn äter nu ALLT han kommer åt, en morgon satrt han i stolen i köket när jag förberedde mediciner, då roffa han åt sig brödpåsen snabbt som bara den o tog sej en macka :Dhan har aldrig ätit smörgås innan..det jobbiga är medicineringen, han ska ha 4 ggr dag o sammanlagt 27st under ett dygn..tar tid o förbereda o tar tid o ge..o ska alltid tas på samma tider.men min gosse är hemma o piggare har han aldrig vart..i början tog jag tempen flera ggr på han för jag trodde han hade feber, pga att han hade FÄRG! han som alltid vart så blek o blå typ, har nu jätte fin färg! han ligger på 100 i syret hela tiden, otroligt, aldrig sett så höga siffror på han..han har börjat ge mer ljud me.. igår sa han lillobooor o peka på victor!han har dock nu blivit förkyld, eller det har vi alla, så lite nervös inför hur det tar på han e jag..i morse vägde han 11kg :D så upp går det..hans aptit e delvis pga att han får kortison, då får man kraftig aptit.. han kan även nu GÅ när jag håller han i händerna..ALLT går så fort o jag hinner inte med, :D så mysigt o vara samlade allihopa bara mysa :)kram kram
    Vad härligt att höra att han orkar så mycket nu
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • hjärtemax
    Tifastar skrev 2009-11-26 08:29:28 följande:
    Hjärtemax: Som vanligt blir jag glad att läsa om Max framgångar =) Nästan så att jag sitter och hoppar på stolen här hemma när jag läser *hihi* Håller tummarna för att den dumma förkylningen håller sej på en låg nivå.
    tack underbaraste!!
  • Lyckosam

Jag skrev lite här i somras när jag precis hade fått mitt hjärtebarn. Hon avled dock.
    Får man vara med ändå?..Jag tycker ju ändå att jag är en hjärtebarnsmamma..

Stolt Mamma till Melvin 040924, Patricia 060203, Alexandra 070808,och ängeln Fredrika född 090526,död 090627
  • Klunsen111

Lyckosam: Beklagar verkligen från hela mitt hjärta. Självklart får du vara med i tråden. Det är flera som mist sina hjärtebarn som är med. Styrkekramar från Anna och Harry

• Tifastar
    Lyckosam skrev 2009-11-26 10:51:17 följande:
    Jag skrev lite här i somras när jag precis hade fått mitt hjärtebarn. Hon avled dock. Får man vara med ändå?..Jag tycker ju ändå att jag är en hjärtebarnsmamma..
    Självklar får du vara med =)
    En gång hjärtebarnsmamma alltid hjärtebarnsmamma.
  • nena76

Nu har vi fått svar på 24 timmars registreringen och den var inte bra. Vi ska mäta i 48 timmar nu för att se vad det är som gör att hennes puls rusar. Pulsen var som lägst nere i 133 slag och det var när hon sov men hon var även uppe i 170 när hon sov ibland var hon uppe i 200 slag. Så just nu vet vi inte så mycket om vad vi ska göra för henne.

• Små Hjärtan

Idag fick vi en kallelse till Lund för kontroll.
    Till en kardiolog vi aldrig träffat förr. Känns väldigt otryggt, vill ju ha en av dom som kan Trinity´s hjärtfel och som vet hur det ser ut.

• MoM

Hjärtemax! Vilka fantastiska nyheter! Så underbart att läsa om. Tänk så mycket han skall upptäcka nu, han har hela världen att erövra!!
    Lilla gubben, så skönt för honom att ha så mycket energi nu!

Lyckosam:
    Välkommen tillbaka till tråden!
    Beklagar verkligen att Er lilla hjärtetös inte fick stanna kvar hos Er... Var det hjärtfelet som gjorde att hon inte klarade sig?
    Många stärkande kramar!

• theesi
    Anbe skrev 2009-11-25 19:24:21 följande:
    När min son skulle opereras var det samma, Han var ALLTID snorig(ofta grönt),hostig och allmänt småsjuk. Men till slut åkte jag till barn, berätta som det var att han skulle hjärtopereras och ville att han skulle vara frisk.Jag fick då en penicillin kur utskriven 10 dagar före op,samma som han senare skulle få på sjukhuset.Läkaren sa att han egentligen inte var tillräckligt sjuk för en kur men eftersom han skulle göra en hjärtop fick han en iaf för att han skulle bli bra.Eftersomhan var i behov av op snarast, gjorde läkaren ett undantag för penicillin just för han.Hoppas,hoppas eran op blir av nu! Kram till er!
    Vincent har redan fått två penicillinkuret.
  • Jo  anna

Hjärtemax: Va skönt att det gått så bra. =) Så glad för eran skull.

Idag har vi varit på ultraljud, det såg bra ut och håller sig stabilt så behöver inte komma tillbaka förrän i april/maj. =)

Svar på tråden HJÄRTEBARN