• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • Lyckosam

MOM: Våran dotter hade väldigt många hjärtfel.

Men eftersom felen inte upptäcktes på ngt ultraljud så kollapsade hon på BB när hon var 1½ dygn den 28/5. När ductus började sluta sig. Hon fick syrebrist i hjärnan,leversvikt,njursvikt..Hon blev alltså mycket mycket dålig..Så vi fick åka ambulansflyg till Göteborg..

Där fick hon ligga för att tillfriskna,för att bli tillräckligt stark inför en operation..Pga blödningen i hjärnan kunde ingen operation genomföras förrän det hade slutat och hon var stark nog. Men efter midsommar så fick hon en hjärninfarkt så att nästan hela vänster hjärnhalva försvann..Det var ingen idé att operera henne,hon hade bara blivit ett vårdpaket..Inget värdigt liv!

Vi fick åka hem med henne till vårat hemsjukhus så att våra familjer fick komma och se henne och ta farväl eftersom dom aldrig hann se henne innan vi åkte till Göteborg. Jag bad om att få åka hem med henne och avsluta hennes liv på vårat eget sjukhus och det gick bra.

Stolt Mamma till Melvin 040924, Patricia 060203, Alexandra 070808,och ängeln Fredrika född 090526,död 090627
  • Lyckosam

Tack för att jag får vara med förresten!

Stolt Mamma till Melvin 040924, Patricia 060203, Alexandra 070808,och ängeln Fredrika född 090526,död 090627
  • theesi

Tänkte påminna alla som har facebook att gå in på detta och anta utmaningen :)

http://www.facebook.com/home.php?#/event.php?eid=182221331266&index=1

Är om hjärtebarnsfonden!

• MoM
    theesi skrev 2009-11-27 09:21:43 följande:
    Tänkte påminna alla som har facebook att gå in på detta och anta utmaningen :) www.facebook.com/home.php?#/event.php?eid=182221331266&index=1 Är om hjärtebarnsfonden!
    Lyckades inte med länken där... är den rätt?
  • WhiteAngels

Här inget hjärtbarn men i dag upptäcktes det på min snart 6 åriga son att han har blåsljud,ska jag oroa mig eller är detta vanligt?

• Tifastar
    WhiteAngels skrev 2009-11-27 19:01:40 följande:
    Här inget hjärtbarn men i dag upptäcktes det på min snart 6 åriga son att han har blåsljud,ska jag oroa mig eller är detta vanligt?
    Vanligt tror jag. Min syster son hade blåsljud lika så min mamma när hon var i den åldern. Det är helt borta nu.
  • theesi
    MoM skrev 2009-11-27 18:11:48 följande:
    Lyckades inte med länken där... är den rätt?
    Hmm.. men om ni har facebook så kanske det går att bara söka på Hjärtebarnsfonden. Den heter iaf: Insamling till Hjärtebarnsfonden, Pg 90 05 87-7

http://www.facebook.com/home.php?#/event.php?eid=182221331266&index=1

Skickar länken igen utifall att den skulle funka :)
  • lady zz

Hej igen. Fick reda på att Milo har kromosom felet catch 22. Nån mer med barn som fått den diagnosen?
    Kramar

• Lyckosam

lady zz: Det misstänkte först att våran dotter hade catch 22,men det visade sig att hon inte hade det.

• Lyckosam

lady zz: Här är en blogg av en som skriver om sin son som har catch22

http://www.hejaabbe.com/

Svar på tråden HJÄRTEBARN