• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • lady zz

lyckosam: Ja den har jag redan läst o de andra bloggarna oxå,jag läser så ögonen blöder,haha. Men det hade varit kul att få prata lite med nån förälder som oxå har barn me catch 22. Men tack så jätte mycket för du svarade vännen.
    kram

• theesi

Har jag fel om jag säger att det finns en mamma i denna tråd, eller har iaf funnit en mamma med en son som har catch 22. Har inte sett till henne på ett tag faktiskt. men det ska finnas ett hjärtbarn här som har catch 22. vet bara inte vart hon finns att finnas.

• WhiteAngels
    Tifastar skrev 2009-11-27 20:41:34 följande:
    Vanligt tror jag. Min syster son hade blåsljud lika så min mamma när hon var i den åldern. Det är helt borta nu.
    Jag tycker bara att det är så konstigt att dom inte upptäckt det innan.Finns där nåt som kan göra att man hör blåsljud,typ infektion,förkylming eller annat?
    Är dönojjig nu att han ska behöva hjärtoperation.samt att man vet ju inte hur låmg tid det tar innan man får träffa en kadiolog...
  • MoM

Vet att vi haft några catch 22-mammor här... åtminstone 2.
    Kanske kan kolla bakåt, i nån av de gamla trådarna för att hitta......
    En av dem var ju hon som bodde i Trollhättan-trakterna va...?

• MoM

Hjärteprinsen och norpansnorpan hette de, catch 22-mammorna!
    Hjärteprinsen fanns inte kvar, inte med det namnet iaf. Men hon bytte väl "nick" då och då...? Hon kanske finns kvar under ett annat namn? Nån som vet?

• MoM

Med risk för att bli tjatig...
    Den som söker skall finna!

lady zz:

norpansnorpan finns kvar här på FL och den andra mamman heter nu FinaFilip06

• lady zz

tack snälla gulliga ni. som har svarat. Så fort jag får lite tid över så ska jag leta upp dom.
    Många många kramar till er:))

• Anbe
    WhiteAngels skrev 2009-11-28 15:24:42 följande:
    Jag tycker bara att det är så konstigt att dom inte upptäckt det innan.Finns där nåt som kan göra att man hör blåsljud,typ infektion,förkylming eller annat?Är dönojjig nu att han ska behöva hjärtoperation.samt att man vet ju inte hur låmg tid det tar innan man får träffa en kadiolog...
    Infektioner och förkylningar kan göra att blåsljud hörs tydligare.
    3 utav mina 4 barn har blåsljud.2 av dom hade sk ofarliga blåsljud men min store pojks blåsljud var dom tvungna att operera.
    Han som är opad upptäcktes blåsljudet när han var 6 månader på rutinkontroll.
    Dom 2 andras upptäcktes runt 1 års åldern.
  • WhiteAngels
    Anbe skrev 2009-11-28 17:41:57 följande:
    Infektioner och förkylningar kan göra att blåsljud hörs tydligare.3 utav mina 4 barn har blåsljud.2 av dom hade sk ofarliga blåsljud men min store pojks blåsljud var dom tvungna att operera.Han som är opad upptäcktes blåsljudet när han var 6 månader på rutinkontroll.Dom 2 andras upptäcktes runt 1 års åldern.
    Okej tack för svaret.Ändå frågade jag läkaren om det kunde bero på att han var smått förkyld,men det sa han att det hade inte med saken att göra.
Svar på tråden HJÄRTEBARN