• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 11:52:50 följande:
    Ut och gå kan du ju göra, men hålla dig borta från människor, du behöver ju inte gpå stan eller handla.
    Nä det var ju det jag menade. Lät på er som jag inte få gå ut för att jag hostar eller är snuvig.. det är ju dock i stort sett alla man möter ute nu tycker jag.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 11:59:23 följande:
    De har gjort åtstramningar på detta nu eftersom flera har tagit det fast de inte ska, så vaccinet har ju tagit slut. Så nu är det BARA barn och riskgrupper som får vaccinera sig. Allmänheten får göra det nästa vecka tror jag det är.
    Jasså, här säger de att en förälder kan ta sprutan tillsammans med barnen. Kanske skall ringa å kolla om man kan komma in nu vid 14.
  • dinana

Ja det gick bra att vaccinera Leonard också, även om han inte är sex månader. Det är bra det. Sa inget om att han är prematur, men det spealr väl ingen roll nu i alla fall. Vart fler småungar där so jag var väldigt tveksam till om de verkligen var sex månader... de var ju så små och bebisaktiga till skillnad från Leonard. Men men... kanske var fler prematurer vem vet. Inga tårar här inte. Leonard han skrattade så han höll på å kikna när Vivianne tog sprutan.. dock drog han lite på mungipan men sen skrattade han ännu mer. Barn är roliga! Sen fick de klistermärke också och det tyckte ju Molly var det bästa, för hon fick ju lillebrors också. Hehe =)

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-11-17 16:51:13 följande:
    tösen har inte kräkt mer.nyss vaknade hon från att ha sovit i ca 4 timmar.just nu är hon lite pigg igen.
    jag hoppas verkligen att vi inte blir sjuka.
    vi får hoppas att det var tillfälligt då.
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-11-17 17:46:55 följande:
    Nej det skulle jag tro, den var väldigt liten. Ingen reaktion alls här. Tror inte Molly tänkte alls på den, däremot så reagerade hon när Vivianne satt på plåster... å vad fint sa hon. Klistermärke fick både Molly och Leonard, men det var väl mest för att de är så snälla å söta.  Molly tog ju så klart både klistermärkena, hon har pryttt Leonards spjälsäng med hans.

Det enda jag vet är ju att man måste vänta tre veckor innan man tar nästa spruta annars kanske kroppen reagerar på fel sätt.

Prevena tror jag det var Leonard fick i spruta 27/10...  vet inte riktigt vad det är bra för, men någon nytta gör den säkert. Tänk att de växer så fort. Snart dags för nummer tre känner jag.
  • dinana

Här sa de tydligt att bara riskgrupp och barnen mellan 6 mån-5 år fick vaccineras.. fanns nog ingen risk att någon annan vaccinerades. får nu hålla tummarna för att det räcker till alla. en anledning till varför vi valde att gå idag och inte senare. frågan är nu bara hur lång kö det kommer att vara på US nästa vecka??

• dinana

Här sa de att man skulle ge dem alvedon...

• dinana
    Fru T skrev 2009-11-17 23:54:10 följande:
    tittar fram bakom en flyttkartong Tack Ewa för nätlånet får se om våra teliaprylar kommer nån da så ja kan surfa snabbare igen... Mathilda blev hela fem månader i söndags å på fredag ska hon få sina fem-månaderssprutor så då tänkte ja passa på å prata lite vaccin när vi är där... Ja ska ta min spruta på måndag ja... troligtvis hade ja bara nån liten kulting i mig förra veckan men vaccsin är bra å ha nehe nattacigg å soooova!
    du röker väl inte?
  • dinana

Idag är allt som vanligt här hemma så vaccinet var det bara Molly som märkte av igårkväll då hon blev lite lm i armen. gav henne lite fltande alvedon och sen somnade hon om. Leonard gnällde lite han också så blandade i lite alvedon i vällingen (vilket han slurpade i sig). Smaskens med svartvinbärssmak på vällingen!

• dinana

tror vaccineringen sker på US ingång 47 med start nästa vecka. vi skall åka dit antingen tisdag eller fredag.

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6