• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Stolt Enbarnsmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 19:23:30 följande:

Här på våran vc så släpper de inte ens in de som inte tillhör denna vc, de kollar det genom att de tar fram bvc journalerna. För de sa att om vem som helst skulle få komma hit så skulle inte vaccinet räcka, så det var massor som hade fått vända i dörren som inte tillhörde våran vc och som får vänta tills det kommer in nytt på deras vc. Kan jag ju till viss del hålla med om, för hur ska man annars kunna få vaccinet att räcka till de som tillhör denna vc.
    I Ryd har de väldigt mycket vaccin (och det är som sagt på grund av att de inte har varit lika slapphänta som vissa andra vc) så det räcker gott och väl, både till de som tillhör ryds vårdcentral men även andra. Det var vad sköterskan sa till oss!
  • Leos och Vincents mamma
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-11-17 19:38:21 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 19:23:30 följande: I Ryd har de väldigt mycket vaccin (och det är som sagt på grund av att de inte har varit lika slapphänta som vissa andra vc) så det räcker gott och väl, både till de som tillhör ryds vårdcentral men även andra. Det var vad sköterskan sa till oss!
    Ok, då är det olika från vc till vc, här står det stora lappar att de bara vaccinerar barn och riskgrupper som tillhör denna vc, övriga och friska vuxna får vänta, pga vaccinbrist, så de visste inte ens om det skulle räcka hela dagen idag.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Stolt Enbarnsmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 19:42:29 följande:

Ok, då är det olika från vc till vc, här står det stora lappar att de bara vaccinerar barn och riskgrupper som tillhör denna vc, övriga och friska vuxna får vänta, pga vaccinbrist, så de visste inte ens om det skulle räcka hela dagen idag.
    Ja det verkar va väldigt olika. Beror nog mycket på hur mycket vaccin vårdcentralerna har. De som har "slarvat" verkar inte ha så mycket så då kan jag förstå om de bara tar emot barn som tillhör den vårdcentralen.

Är det nån av er som vet hur det är med febernedsättande som typ alvedon och ipren efter man har tagit vaccinet?

När vi och Leo tog för två veckor sen så fick vi veta av en kompis att man inte ska ta alvedon 12 timmar efter vaccinet för det kan göra så att vaccinet inte tar lika bra. Sen hittade jag information om det på nån sida, men kommer inte ihåg vilken nu.
    Kan ju vara bra att veta ifall vi måste ge Vincent nåt sånt..

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-11-17 19:45:15 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 19:42:29 följande: Ja det verkar va väldigt olika. Beror nog mycket på hur mycket vaccin vårdcentralerna har. De som har "slarvat" verkar inte ha så mycket så då kan jag förstå om de bara tar emot barn som tillhör den vårdcentralen.
    Ja, jag har ingen aning om det har varit på våran vc förut. Vi tog vårat vaccin på US i och med att vi båda tillhör riskgrupperna (och Leo fick ta det oxå då för att de hade massor över).
  • dinana

Här sa de att man skulle ge dem alvedon...

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Maria84

Här vaccinerar de bara barn och riskgrupper nu, vet att de har gett andra när det bara har varit riskgrupper och det känns dumt eftersom det tagit slut de gångerna så många som behövt det har blivit utan.

Lucas, jag och sambon har vaccinerat oss idag, både jag och sambon tillhör riskgrupperna så därför fick vi också. Lucas sa inte ett dugg och själv tyckte jag inte att det kändes nåt heller. Bara vänta och se om det blir några biverkningar utav det. Känns så dumt att Liam inte kommer få sin ännu, han får vänta tills nästa vecka eftersom han måste avsluta pencillinkuren först.

• Firstandhappy

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 19:26:06 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/article6140179.ab Fy fan rent ut sagt! Blir så illamående och illa berörd och fly förbannad när jag läser om sånt här
    usch, ska inte läsa sånt där, blir bara så förbannad.. och jag som bannar mig själv för att jag inte städat på 2 dagar..
    Firstandhappy skrev 2009-11-17 21:04:39 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 19:26:06 följande: usch, ska inte läsa sånt där, blir bara så förbannad.. och jag som bannar mig själv för att jag inte städat på 2 dagar..
    Ja, fy fan..och att hon sen blev friad!!
  • Firstandhappy

hoppsan hejsan, då hade man 2 jobb, hmmm hur ska man hinna med allt nu då?? 2 barn, 2 jobb och ev studier i jan, kombinerat med träningen minst 3 ggr i veckan och sen något socialt liv?? wohoo, bara att tuta på..

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6