Vi från Linköping! Del: 6
VINTEREDITION 2009Vi fortsätter väl att tjöta här då =)
Självklart är alla välkomna!
Gamla tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442650.html
Medlemstråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442637.html
Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 19:23:30 följande:
Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 19:42:29 följande:
Är det nån av er som vet hur det är med febernedsättande som typ alvedon och ipren efter man har tagit vaccinet?
När vi och Leo tog för två veckor sen så fick vi veta av en kompis att man inte ska ta alvedon 12 timmar efter vaccinet för det kan göra så att vaccinet inte tar lika bra. Sen hittade jag information om det på nån sida, men kommer inte ihåg vilken nu.
Kan ju vara bra att veta ifall vi måste ge Vincent nåt sånt..
Här sa de att man skulle ge dem alvedon...
Här vaccinerar de bara barn och riskgrupper nu, vet att de har gett andra när det bara har varit riskgrupper och det känns dumt eftersom det tagit slut de gångerna så många som behövt det har blivit utan.
Lucas, jag och sambon har vaccinerat oss idag, både jag och sambon tillhör riskgrupperna så därför fick vi också. Lucas sa inte ett dugg och själv tyckte jag inte att det kändes nåt heller. Bara vänta och se om det blir några biverkningar utav det. Känns så dumt att Liam inte kommer få sin ännu, han får vänta tills nästa vecka eftersom han måste avsluta pencillinkuren först.
Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 19:26:06 följande:
hoppsan hejsan, då hade man 2 jobb, hmmm hur ska man hinna med allt nu då?? 2 barn, 2 jobb och ev studier i jan, kombinerat med träningen minst 3 ggr i veckan och sen något socialt liv?? wohoo, bara att tuta på..