• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 13:55:45 följande:

Jag tror att de vaccinerar ändå då. Jag pratade med en läkare igår angående att Vincent hostar så mycket, men eftersom han har gjort det i två veckor nu så trodde hon att det inte skulle vara nån fara. Det var mest om de hade feber sa hon.
    Lucas är ju i stort sett bra från sin förkylning nu, hosta har han ju kvar men den brukar sitta i ett tag eftersom han har förkylningsastma. Men då kanske han får ta ändå då, får åka upp till vc och se vad de säger.
    Precis pratat med skolsköterskan ang Liam ialla fall och han ska inte ta den nu på torsdag i skolan utan han får vänta tills nästa vecka och ta på vc istället.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-11-17 13:27:12 följande:
    Jasså, här säger de att en förälder kan ta sprutan tillsammans med barnen. Kanske skall ringa å kolla om man kan komma in nu vid 14.
    De är stenhårda med att det bara är barn och riskgrupper, de har tagit in en securitasvakt som står och håller koll.

Trodde det skulle vara världens kö, men vi var först. När vi gick var det dock en låååång kö. Men de håller på till 17 så det är bara att gå dit och ställa sig i kö.
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • Leos och Vincents mamma

Undrar hur lång kö det kommer vara på vårat vc, ska dit om en timme när jag har hämtat barnen på dagis. De håller ju visserligen på till 19. Men kanske bäst att ladda upp med kex och böcker

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 11:44:57 följande:
    Fast man kan ju inte bara tänka på sig själv, att man tycker det är tråkigt att vara hemma. Man måste ju tänka på sina medmänniskor ute oxå som kan bli sjuka.
    Exakt!
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 14:39:37 följande:
    Undrar hur lång kö det kommer vara på vårat vc, ska dit om en timme när jag har hämtat barnen på dagis. De håller ju visserligen på till 19. Men kanske bäst att ladda upp med kex och böcker
    Mutor är nog bra att ha 
    Ja det var nån i kön som sa att de höll på till 19 här också så det kanske blev ändrat.
  • tomcar1

Hejsan !
    Här kikar jag in. Hittade hit även jag. Har ju inga småbarn , "bara" 2 bonusbarn, men hoppas få hänga här ändå.
    /tomcar1

• JePaLuLi
    tomcar1 skrev 2009-11-17 15:42:20 följande:
    Hejsan !Här kikar jag in. Hittade hit även jag. Har ju inga småbarn , "bara" 2 bonusbarn, men hoppas få hänga här ändå./tomcar1
    Klart att du får vara med även här.
  • dinana

Ja det gick bra att vaccinera Leonard också, även om han inte är sex månader. Det är bra det. Sa inget om att han är prematur, men det spealr väl ingen roll nu i alla fall. Vart fler småungar där so jag var väldigt tveksam till om de verkligen var sex månader... de var ju så små och bebisaktiga till skillnad från Leonard. Men men... kanske var fler prematurer vem vet. Inga tårar här inte. Leonard han skrattade så han höll på å kikna när Vivianne tog sprutan.. dock drog han lite på mungipan men sen skrattade han ännu mer. Barn är roliga! Sen fick de klistermärke också och det tyckte ju Molly var det bästa, för hon fick ju lillebrors också. Hehe =)

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-17 10:39:18 följande:
    då får vi hålla tummarna för att det var något annat då. vore ju triost om man skall stå själv på loppiset å sälja.. ett helt bord för sig själv.. Mmmm....nja, svininfluensan är precis som vilken influensa som helst ju, enda skillnaden är ju att den är ny, och det är det som skrämmer vettet ut folk.. men men den vanliga säsongsinfluensan brukar ju dra med sig 2000-4000 pers/år så jag vet inte riktigt vad som är värst. bara jag slipper lunginflammation.jag funderar på att gå dit idag och kolla.. med M och L. frågan är om man skall ta det direkt efter dagis (hon slutar ju vid 14.. då är det väl låååång kö utanför.  är det på bvc eller på vc de tar sprutorna???- vi får se om de hör av sig igen.
    tösen har inte kräkt mer.nyss vaknade hon från att ha sovit i ca 4 timmar.just nu är hon lite pigg igen.
    jag hoppas verkligen att vi inte blir sjuka.
    dinana skrev 2009-11-17 10:29:39 följande:
    Inte efter tre veckor.. på vc sa de att det inte är någon fara.. man smittar bara innan och typ fyra-fem dagar efter man haft feber... och det har jag inte haft på två veckor. Hade jag smittat så hade folk i min omkrets också varit sjuka... men här är det bara jag som är sjuk.
    precis man smittar mest när man blivit sjuk
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 10:34:42 följande:
    Fast du kan ju inte veta om nån ute på stan har blivit smittad.
    ska man tänka så jämt så kan man aldrig gå ut!diana har ju själv blivit smittad av NÅN.är man ute bland stora folkmängder när influensa och kräksjukor går så får man ta risken att bli SMITTAD.

jag fattar inte att det ska vara häxjakt jämt så fort nån är sjuk och är ute.även om man är sjuk så måste man handla mat,hämta/lämna barn på dagis osv.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-11-17 16:51:13 följande:
    tösen har inte kräkt mer.nyss vaknade hon från att ha sovit i ca 4 timmar.just nu är hon lite pigg igen.
    jag hoppas verkligen att vi inte blir sjuka.
    vi får hoppas att det var tillfälligt då.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Familjetrollet
    tomcar1 skrev 2009-11-17 15:42:20 följande:
    Hejsan !Här kikar jag in. Hittade hit även jag. Har ju inga småbarn , "bara" 2 bonusbarn, men hoppas få hänga här ändå./tomcar1
    välkommen hit
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6