Vi från Linköping! Del: 6
VINTEREDITION 2009Vi fortsätter väl att tjöta här då =)
Självklart är alla välkomna!
Gamla tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442650.html
Medlemstråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442637.html

Nu har vi vaccinerat Vincent oxå, gick superbra, inga tårar alls, tog ju bara en sekund. Leo sa heller inget när han fick sin för två veckor sen.
Men jisses vilket kaos det var på våran vc! Fick vänta över en timme innan det var våran tur och det var barn precis överallt!
Men nu är alla vaccinerade iaf, skönt det! Hoppas nu bara att Vincent inte får några biverkningar, Leo fick inga alls.
Nu har vi vaccinerat Nathalie också, vi gjorde det dock på ryds vårdcentral. Vi tillhör egentligen valla vårdcentral men när jag gick dit vid 16 (direkt efter jobbet) så var vaccinet slut för länge sedan enligt en mamma som har sitt barn på förskolan som jag arbetar på. Hon berättade att en vännina talat om för henne att det var över 200 personer i kö kl.14 när de skulle börja vaccinera. Så jag fick ringa hem till Peter och tala om att de inte behövde komma. Vi fick däremot en rekommendation om att åka till ryd eller berga, vilket vi då gjorde. Vi fick vänta ungefär 45 minuter. Jag hade inte ätit något sen lunch så vi passade på att äta lite pizza i närheten medan vi väntade.
Anledningen till att vaccinet är slut på så många ställen är för att det är så otroligt många människor som inte tillhör riskgrupperna som har fått vaccinera sig. Många vårdcentraler har varit oerhört slarviga med det! Jag förstår inte hur man vara så fräck och smita före i kön!
Sköterskan berättade för mig att de har varit stenhårda i ryd och inte låtit någon som inte tillhör riskgrupperna att vaccinera sig.
Nu är det bara att hoppas att Nathalie inte blir dålig!
Hoppas ni andra mår bra!
Här sa de tydligt att bara riskgrupp och barnen mellan 6 mån-5 år fick vaccineras.. fanns nog ingen risk att någon annan vaccinerades. får nu hålla tummarna för att det räcker till alla. en anledning till varför vi valde att gå idag och inte senare. frågan är nu bara hur lång kö det kommer att vara på US nästa vecka??